|
DAB+ i bilradio |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
boom-boom
Bruger Oprettet: 21-September-2004 Status: Offline Point: 90 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-September-2018 kl. 11:01 |
Jeg har skiftet min VW bilradio til en “top of the range” android bilradio. Den er købt og installeret hos en professionel bilradio forretning.
DAB+ modtagelsen er et problem og jeg er nu på den tredie DAB+ modtager fordi modtagelsen er særdeles ustabil. Bedste modtager enhed har givet mig et signal som leverer musik omkring 50% af tiden. Resten af tiden er skrat eller nul signal. Sælgeren erklærer at dette ikke skyldes den enhed han har solgt og installeret, og at det udelukkende skyldes det transmitterede DAB+ signal der er super elendigt. Det har jeg svært ved at tro på. Har han ret eller har han bare solgt mig noget som ikke duer?
|
|
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1561 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu kommer det jo an på hvor du kører rundt Min Citroen C4 Grand Picasso er leveret med en DAB+ radio. Jeg kører i Københavnsområdet til daglig, hvor jeg kun hører radio via DAB+ og har endnu til gode at opleve et udfald (som jeg opdager). På ture rundt på Sjælland og fyn/Jylland kan jeg heller ikke mindes at have oplevet udfald. Så jeg er ikke enig i påstanden.
Redigeret af quarkir - 06-September-2018 kl. 11:17 |
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
perlauritzen
Ny bruger Oprettet: 24-November-2014 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har RLink DAB+ radio. Der ER 'størrere' udfordringer end FM med DAB+. Især med ikke DR kanaler. Dog ikke i nærheden af 50%. Snarere OK dækning i 90-95% af tiden i 'problem-yderområderne' som Strandvejen v Øresund.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5276 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
boom-boom
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Jesper
Jeg kører typisk omkring Holbæk og roskilde, men selv i København og på Frederiksberg har jeg kun signal omkring 50% af tiden. MVH Henrik
|
|
boom-boom
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Jørgen T
Antennekablet er trukket op til øverst i højre side af forruden hvor antennen er pålimet indvendigt. Den er nok omkring 35 cm lang. Mvh Henrik
Redigeret af boom-boom - 06-September-2018 kl. 11:44 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5276 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
Tidligere på året købt jeg en som denne:
og monterede i min 2007 Opel Astra stationcar. Den gamle antenne duede ikke, fejl var i kabel fra antenne til radio fandt jeg ud af ved installation. Så det blev en lidt alternativ vej kabler blev trukket, meget svært at udskifte det originale kabel. Desværre fik jeg periodiske problemer med motorstyring, så bil blev udskiftet med fabriksny Suzuki Swift, født med DAB+ radio og antenne. Begge løsninger havde ca. samme følsomhed/dækning på DAB+ - kun udfald enkelte steder i landskabet. P.S.: Der findes splittere til FM antennekabel men har ingen erfaring med hvor godt det virker (spørgsmål er hvor god FM antenne er til at modtage på DAB båndet)
Redigeret af JørgenT - 06-September-2018 kl. 12:15 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19480 |
Funktioner
Tak(0)
|
Henrik, når nu tre radioer alle har samme “dårlige modtagelse” er det enten kronisk ringe produkter du har testet, ellers er det nok mest som Jørgen skriver, din antenne.....
Klaus
|
|
boom-boom
Funktioner
Tak(0)
|
Tror at jeg starter med at fokusere på antennen og se hvor det bærer os hen.
Tak gutter Jeres svar er værdsat. Mvh Henrik
|
|
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 971 |
Funktioner
Tak(0)
|
For ordentlig DAB modtagelse skal du have en udvendig aktiv (skal have strøm) antenne.
Vi har 2 biler med DAB radio - og udvendig aktiv antenne - og ligegyldigt hvor vi har kørt i landet, så har modtagelsen været perfekt (bedre end FM).
Redigeret af Deschain - 06-September-2018 kl. 14:14 |
|
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
Redigeret af JørgenT - 06-September-2018 kl. 14:47 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |