|
Kim Larsen's Værsgo-plade - Sniksnak tilladt |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 19:37 |
||
Når man hører LP'en fra start til slut, er der ikke noget, som skulle lyde forkert... Men... Når den er slut, så går der LAAANNGG tid, før pick up'en når udløbsrillen. Lige før den når dertil, siger Kim Larsen noget lignende: "Der var altså et par kiks - men eh,... Det er ikke sikkert, at man kan hø....." Og her er der så ikke mere at høre.
Som om, man troede, at optagelsen var stoppet, og man frit kunne snakke bagefter. Så det kunne MÅSKE være smutteren! ![]() Har ikke kunnet finde noget om det på nettet...
Redigeret af mnielsen - 06-Oktober-2018 kl. 15:32 |
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nogle gange lavede de vist sjov på LP så der kom noget efter langt udløb.
|
|||
![]() |
|||
||
Har selv denne mistanke!
![]() |
|||
![]() |
|||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 983 |
||
Ja, ret sikker på at det er bevidst. Han blev jo ikke kaldt lune Larsen for ingenting
![]() |
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
||
Mener , at nævnte episode slet ikke hører til på den oprindelige Værsgo . Men på en kompilleringsplade med forskellige Danske kunstnere fra 75, der hedder " Sku op " ? Og det er helt sikkert bevidst .
|
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
||
Det ER skam den oprindelige Værs' Go'-plade, jeg har - den fra 1973. Købt i en brugtpladebiks, vi havde for mange år siden. Og det er faktisk den eneste Kim Larsen-LP, jeg har. ![]() Men, det KAN da sagtens bare være gas(olin)
Redigeret af mnielsen - 04-Oktober-2018 kl. 18:23 |
|||
![]() |
|||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 983 |
||
Jeg har også den originale LP, og ja, det er med på den
![]() |
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
||
Jeg bøjer mig, og må erkende at jeg så husker forkert . Men der er et lignende issue på "Skue op" LP"en hvor bla Kim Larsens "Marken er høstet"er tilgængeligt .
Nogen der ved? hvor man finder følgende Kim Larsen/ Gasolin numre : " Karneval" ( Kim Larsen) "Damen på taget" (Larsen&Co) "Hilchers sang" ( Larsen&Co ) "Fed Lykke" ( Gasolin) |
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
||
Damen på taget er vist fra den første single, ifølge YouTube
Karneval er fra en LP, som hedder Boller op boller ned ifølge YouTube Fed lykke er Thomas Helmig. (Så vildt, jeg kan se) Hilchers sang kunne ikke findes nogen steder.
Redigeret af mnielsen - 04-Oktober-2018 kl. 16:46 |
|||
![]() |
|||
||
"Fed Lykke", var oprindeligt et nummer som Gasolin indspillede til en tegnefilm der hed Prins Piwi - måske 1974 . Senere taget op af Helmig . I min verden et af de bedste Gasolin numre overhovedet .
"Damen på Taget" og "Hilcher . . " var på samme singleudgivelse ca 1971
|
|||
Samsung PS63C7705
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
||
Måske jeg er helt gal på den, du skriver The Black Album, som i virkeligheden måske er The Black Box. Og på The Black Box med alle Gasolins udgivelser, der er Værsgo' med Kim Larsen ikke at finde. Er der udgivet et boxset hvor Værsgo' er inkluderet? |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
||
Det er MIG, som er gal på den. Beklager... Men så forstår jeg ikke lige hvor jeg havde det fra. Synes bare at jeg havde hørt en genudgivelse af Værsgo-pladen en gang. Og nej - den er ikke med i The Black Box, som den retteligt hedder.
Redigeret af mnielsen - 04-Oktober-2018 kl. 17:39 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |