|
Film på medie center |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
sokken
Guld medlem Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 648 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 13:46 |
Hej. Jeg har Ca 250 bluray film og de fylder en del så det kunne være rart hvis jeg kunne få dem på en server eller lignende. Hvad er den bedste måde? Er det muligt at ligge dem på en media center og så se dem igennem chromecast eller ATV. Jeg skal have undertekster med og også gerne god lyd da jeg har en atmos setup Er helt ny til det her så aner ikke hvad der er muligt
|
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger AnyDVD HD herfra:
https://www.redfox.bz/download.html Du kan vælge at kopiere dem 1 til 1, så alt kommer med ukomprimeret
Så kan du installer deres Virtual CloneDrive. Så kan du afspille filernere, som de var en fysisk BluRay skive. Jeg bruger derefter Cyberlink PowerDVD til at afspille med Redigeret af MCenterFreak - 06-Oktober-2018 kl. 14:13 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
sokken
Funktioner
Tak(0)
|
er der ikke en smartere måde at afspille dem på så man ikke skal ind i medie center for at afspille dem.
Kan man ikke bruge medie center som en slags server og så afspille dem på en ekstern boks f.eks ATV. Er jeg helt lost.
|
|
hopgreve
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6276 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jo , jeg har udført samme project , med lidt over 500 Blu-ray. Brugte MKV , så er filmen som på disc , altså ca 20-30GB pr film. Herefter ind på en NAS , og med fex Infuse installeret på ATV4k , ja så har man lavet sin egen "Netflix". Det tager selvfølgelig lang tid af køre filmene til MKV , bruget et drev der kører gange 2 , så imellem 45-60min pr film. Men super fedt når man er færdig , og det bare virker MVH |
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sokken - tror du komplet og aldeles misforstår terminologierne - Per definition er et mediecenter noget der afspiller på en skærm.
Du tænker nok snarere på en NAS (network attached storage) - og jo det er jo det alle andre gør. OG så kan man vælge om man vil bruge en chromecast, mediacenter, atv eller en vilkårlig anden enhed der er koblet til TV'et som kan tilgå data fra din NAS. - MEN har man et mediecenter skal man jo selvsagt så "bare" have en HDD der er stor nok til at lægge alle film der, og så behøver man heller ikke en NAS, men man har film og afspiller på en samlet enhed er det selvfølgelig noget lort hvis disken går i stykker ( 250 film a omkring 30GB kræver så små 8 TB HDD i maskinen. Det kan sagtens klares med en enkelt disk, til gengæld er man ilde stedt hvis disken går i stykker.)
|
|
sokken
Funktioner
Tak(0)
|
Ja så har jeg da misforstået det. Så er det vist nas jeg skal have. Men jeg aner ikke hvad nas er. Er der en der har lyst til at forklare mig hvordan det fungerer. Jeg er klar over at det kommer til at fylde meget.
|
|
hopgreve
Funktioner
Tak(0)
|
Hej , det er en netværks harddisk , med et lan stik , denne , eller disse bliver så forbundet til ens router , og herfra henter fex ATV4k filmene trådløst
MVH |
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
hopgreve
Funktioner
Tak(0)
|
Og ja det fylder , jeg har brugt 16TB..
MVH |
|
|
|
sokken
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg tror du mangler nogle link i dit indlæg
|
|
hopgreve
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Nej , der mangler ingen link. "disse , samt smiley" indikerer bare at jeg har flere NAS tilsluttet MVH |
|
|
|
sokken
Funktioner
Tak(0)
|
Nå ja selvfølgelig ☺️
Skal man så bare starte med at købe en nas og så købe flere når man mangler plads? Hvad er bedst. Chromecast eller ATV? Jeg har en chromecast. Jeg har aldrig haft noget fra Apple men kunne godt overveje en ATV, fordi så kan jeg også leje 4k film.
|
|
sokken
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg fået læst lidt om nas. Skal jeg bare købe sådan en her. Og så købe en almindelig ekstern harddisk til at komme i den. Eller er der et bedre nas eller setup som i vil foreslå
Redigeret af sokken - 06-Oktober-2018 kl. 22:54 |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |