|
4K TV med ikke 4K receiver? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Juiceren
Super bruger Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 12:12 |
|
Hej alle.
Det er temmelig længe siden jeg har gjort sådan rigtigt i grej, så kommer sku helt i tvivl om nedenstående. Overvejer at få mig et 4K TV (LG C8) men hvordan er det nu lige med en ældre receiver, understøttelse af lydformater osv? Pt. har jeg PS4, raspberry pi og Chromecast sat i receiveren, og så HDMI-ARC fra receiver til TV. Receiveren understøtter dog ikke 4K pass-through så min eneste mulighed med et nyt TV er vel at sætte PS4, raspberry pi og chromecast (den er nok ikke nødvendig mere) i TV, og så HDMI-ARC til receiver for at få lyden ikke? Men hvad så med surround formaterne, kommer de fint med over ARC fra LG TV? Mvh. en forvirret bruger :)
|
||
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilke lydformater understøtter Reciveren.? Hvis ikke den kan klare de nye formater, så før lyd direkte til Reciver med Coax eller Toslink.
Redigeret af Radiomanden - 09-Oktober-2018 kl. 12:50 |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Juiceren
Super bruger Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den har DTS-HD, Dolby TrueHD osv.
Jeg kører et 3.0 setup så vil gerne være sikker på jeg ikke bare får alm. 2.0 stereo ud :) Redigeret af Juiceren - 09-Oktober-2018 kl. 12:52 |
||
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har LG B8, og tager lyd ud optisk. Og får surround lyd ud.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
Juiceren
Funktioner
Tak(0)
|
|
Super, kan man så på en nem "on/off" måde vælge om lyden kommer fra tv eller receiver?
|
||
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis ikke du vi købe en ny AVR skal du sætte alle apparaterne direkte i TV og føre lyden tilbage fra TV til AVR. Enten med ARC eller toslink. Så er det bare om det TV du køber konverterer al lyd til stereo eller om det undlader at pille. Det varierer fra model til model.
Redigeret af Mefisto - 09-Oktober-2018 kl. 13:06 |
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nem og nem :-) det kan vælges i popup-menuen i højre side af tv’et. Jeg tænder altid receiveren alligevel, da jeg bruger en Logitech Harmony fjernbetjening. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Mefisto
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er efterhånden ikke ret mange apparater a la ATV, Chromecast, mv. der har hverken toslink eller coax, så man er på den hvis ikke tv kan føre lyden tilbage til AVR.
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men du får ikke HD lyd. Du kan godt få Dolby Digital og DTS.
Hvad der kommer via HDMI og ARC ved jeg ikke. |
||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Samme set-up:
Lyd fra ATV 4K via: ARC (DD+ og DTS, der er ikke lossless i ATV) Tilsluttet direkte i TV, 4K port Lyd fra Stofa Boks: (DD) Tilsluttet AVR Samme med PS4 og Switch, og 1080p BD afspiller Lyd fra UHD afspiller Sony X700 HDMI direkte til TV (video) 4K port og HDMI til AVR (audio alle formater) Altså 2x HDMI ud af afspiller.. OSV OSV, har kun 2 stk. afspillere der er 4K og de er direkte i TV. Lidt bøvlet, og forventer da også at der snar kommer en ny Yamaha til huse, med 4K pass through og lidt flere HDMI indgange. (og ATMOS) Redigeret af Pede8000 - 09-Oktober-2018 kl. 18:23 |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1040 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tjek hdfury avr Key:)
|
||
Mefisto
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har godt luret på den, men den har kun een indgang. Kan man virkelig ikke få noget tilsvarende der har nogle flere indgange, ellers skal man også have en HDMI switch foran. Eller hvad?
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |