|
Manglende kanaler i yousee mellempakke |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
JOL2750
Ny bruger Oprettet: 25-Oktober-2018 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Oktober-2018 kl. 16:49 |
Vores setup er som flg.: Fra vejen går signalet ind i en splitter (COMEGA DVU1-4) hvor signalet bliver delt i tv og internet. (Yes, vi har yousee internet og det virker perfekt) Fra splitteren går tv signalet videre til en fordeler (COMEGA DA4-PMR) Boksen har 4 udgange som er ført ned til hvert sit rum i huset. Det ene stik føre ned til en yousee tv-boks, hvor der er tilsluttet et tv via HDMI. Dette tv kan godt visse alle kanaler! På de tre øvrige stik er der tilsluttet et tv på hver udtag og ingen af disse kan vise kanalerne i mellempakken. Fjernes yousee boksen, kan dette tv ej heller vise de manglende kanaler. Det skal siges at det tidligere har virket uden problemer over hele huset. Min mistanke er at det har noget med yousees "bland-selv" løsning at gøre. På yousees hjemmeside beskriver de præcist mit problem og skriver at det skyldes man har "Bland-selv" aktiveret. Men det har jeg ikke. Jeg har ringet et par gange til dem for at få dem til at tjekke det (Det er jo ikke altid den første man får fat i har styr på tingene ) Deres forslag er at sende en tekniker ud, men at det koster hvis det er noget hos os der ikke virker. Så jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, for jeg gider jo ikke betale for en tekniker som bruger 2 minutter og så smutter igen med en besked om at det er mit grej der ikke virker, og så får jeg en bon for ingen ting. Er der nogle som kan nikke genkendende til et lignende problem og evt. ved hvad løsningen er? |
|
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der sket "noget" fra du kunne modtage mellempakken og til du pludselig ikke kunne? For det lyder præcist som du har "bland selv"!
|
|
miri
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5273 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det kun er enkelte kunne det være indstrålings problem pga. fejl i kabler/fordelere/forstærker, som typisk rammer alle kanaler på en bestemt frekvens. Og når du modtager OK på Yousee boks, er det så LIVE udsendelser, og ikke Start forfra eller Arkiv? Start Forfra og Arkiv modtages nemlig igennem internet forbindelse, og ikke coax antennesignalet. Og når Youseeboks er monteret, kan du så via TV's egen tuner modtage mellempakke kanalerne? For ellers kunne det være Yousee tekniker der måske ved fejl har fået monteret et Grundpakke filter på forkert adresse?
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
JOL2750
Ny bruger Oprettet: 25-Oktober-2018 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som skrevet står har jeg ikke bland-selv
Yousee har tjekket det , mere end én gang
|
|
JOL2750
Ny bruger Oprettet: 25-Oktober-2018 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er alle kanalerne i mellempakken der mangler og ikke kun på en bestemt frekvens.
Samtlige Kanaler vises fint gennem boksen på boksens hdmi stik. Jeg har ikke antenne signal direkte til fjernsynet, det er der ingen grund til. |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Humax boksene bruger udover grundpakken de krypterede kanaler, så det er derfor sandsynligt at det er grunden til at de ikke kan modtages på TVet er at der er lukket for de andre.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Thomas.T
Bruger Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men hvis der betales for mellempakken, kan man vel forvente at Yousee har monteret korrekt filter ude på vejen? Eller er det kun os "gamle kunder" (uden boks) med fuldpakke der har fuld hul igennem på coax'en?
Redigeret af Thomas.T - 25-Oktober-2018 kl. 22:34 |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Haves der Fuldpakke, så er der naturligvis hul igennem til den, men haves der en mindre pakke, så kommer der filter på som spærrer for de kanaler der så ikke er rettigheder til, dette kan gøres, da alle krypterede kanaler ligger i grundpakkens frekvensområde. Da der haves boks kan der sandsynligt være lukket for hvad der ligger uden for grundpakken.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Thomas.T
Bruger Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så Yousee tvinger folk til at betale for en boks, for at se kanaler der betales for i mellempakken? Det er smart! I gamle dage blev der blot skiftet filter ved vejen. Men det tjener Yousee selvfølgelig ikke x kroner om måneden pr fjernsyn i husstanden på ;-)
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skrev Ikke at det forholder sig sådan, men noget kunne tyde på at det er sådan Ja, der installeres et filtrer, ellers kan der jo ikke lukkes af for den del der ikke er med i abonnementet, og derfor bruger boksen de krypterede kanaler så der kan styres hvad der er rettighed til at se. Kontakt kundeservice så der kan ses på det.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
.... og den hændelse kan godt ligge f.eks et halvt år før - for det kan tage tid før Yousee sender en mand ud for at ændre et filter... Hvornår anskaffede du f.eks. din Yousee box?
Redigeret af miri - 26-Oktober-2018 kl. 07:18 |
|
miri
|
|
JOL2750
Ny bruger Oprettet: 25-Oktober-2018 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er rimelig enig, har på fornemmelsen at det er et yousee problem, selv om de har tjekket det flere gange.
Nu har det stået på i et par måneder, i hvertfald. Har ikke rigtig gjort noget ved det før nu , da det har virket på mit primære tv. Eneste sammen kædning er at det er sket efter jeg fik tilbuddet om at få bland-selv. Om der er præcis sammenhæng tør jeg ikke sige. Tv boksen har jeg vel haft de sidste 10 år (måske længere) og den er løbende blevet udskiftet, pt. er det en humax. Nu er der ikke skiftet ud blandt mine naboer, men det kunne jo tænkes at en af dem har ændret pakke og ved den lejlighed er filteret monteret forkert. Jeg tror stadig ikke det er noget internt med min splittere/forstærker, når det er hele mellempakken der er forsvundet. Tror jeg prøver at rekvirere en yousee tekniker, så må jeg se hvad der sker.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |