|
Darbee ... hvad synes i? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-November-2018 kl. 10:14 |
|
Jeg er blevet lidt nysgerrig efter at prøve en Darbee Box på min 1080p DLP-projektor. Jeg har læst en del anmeldelser og de fleste virker meget positive, men jeg kan godt være lidt nervøs for, at mange måske er ofte for lidt placebo-effekt og ser ting de VIL se.
Det som jeg er ude efter er en forbedring af billedet, som retfærdiggør investeringen, og som kan tilfredsstille opgraderingslysten et par år, indtil det bliver tid til UHD.
Er der nogen herinde, som har bruger/har prøvet en Darbee og vil dele ud af deres erfaringer? |
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Min tidligere Sony-projektor havde noget kaldet "Reality Creation" som, ifølge hvad jeg har læst, er meget lig Darbee. Jeg var bestemt fan - synes det gjorde rigtige gode ting for billedet hvis man brugte det med måde. Skarphed blev naturligvis forbedret men det havde også de positive følgevirkninger, at ANSI-kontrasten blev oplevet som bedre i scenerne.
Har en ven med en 4K Sony projektor som bruger Darbee på denne og er glad for den. Det er lidt en religionssag ift. om man vil lave denne form for kunstige forbedring og det skiller også vandene på diverse forums.
|
||
Mikael10
Ny bruger Oprettet: 23-September-2015 Sted: Jylland Status: Offline Point: 12 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan slet ikke undvære min Darbee :-)
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Darbee er noget fanden har skabt.
Man kan IKKE forbedre et billede på den måde. Det er umuligt. |
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og dér indtrådte religionen Naiera, ved godt at du har notorisk svært ved at se ud over egen næsetip ift. holdninger og behov, men i bund og grund handler det jo om hvorvidt man synes dét Darbee gør ved billedet er godt eller skidt. At øvre grænse for ægte skarphed ligger i objektiv og de øvrige mekaniske dele i projektoren er korrekt og det kan ingen software ændre på - en pixel er en pixel. Men den _oplevede_ skarphed i film er en anden sag. (Og efter at læse på diverse forums og jf. de to svar i denne tråd, er det ret tydelitg at det er subjektivt om man kan lide det eller ej - så prøv i stedet at hjælp trådstarter med hvad du mener Darbee ødelægger i billedet med bedre argumenter end "Fanden har skabt det").
Redigeret af Jonas_h - 05-November-2018 kl. 14:49 |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det har intet at gøre med religion. Man kan ikke FORBEDRE et billede på den måde som Darbee lover. Det er intet andet end en lidt mere fancy omgang falsk skarphed, som alle tv og projektorer i verden kan tilføre billedet.
|
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
På min tidligere Sony projektor foretrak jeg at slå Reality Creation til... Dvs. når jeg lavede A/B sammenligning med og uden, så var billedet i mine øjne forbedret når det var slået til. Ja gu er det falsk skarphed, men ikke desto mindre var billedet i mine øjne en forbedring. Og så kan det godt være at jeg foretrækker et falsk og objektivt forkert billede, men det ændrer vel ikke på hvad jeg foretrækker og hvad jeg ser som en forbedring? |
||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Naiera, har du egne, praktiske erfaringer med Darbee?
|
||
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ligegyldigt. Det kan ikke lade sig gøre at forbedre et billede på den måde. Det er umuligt. Man kan ikke forbedre kilden, og man kan heller ikke forbedre et display, med en dims man sætter på HDMI-kæden med noget 100% arbitrær billedbehandling på.
|
||
jacobe
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er det bare sådan, at jeg bad om erfaringer, ikke meninger. Så din mening om hvad man kan og ikke kan er komplet uinteressant.
|
||
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, det er ham her: https://www.twice.com/industry/inventor-paul-darbee-dead-66-7939
|
||
jacobe
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jamen, det er da fint ... men uden at fortælle hvorfor er det heller ikke så nyttig information.
|
||
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |