|
Rca stik / xlr stik hvilkne |
Besvar |
Forfatter | |
stillersen
Guld medlem Oprettet: 20-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1017 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-December-2018 kl. 21:31 |
Jeg har en masse Chord company chameleon silver plus kabel liggende, som jeg mangler og få loddet xlr og rca stik på, så har lige et par spørgsmål i håb om i kan svarer på. så her kommer de ;)
1. Har overvejet neutrik stik på, som jeg har på nuværende xlr kabler. Skal jeg vælge 3 polet eller 4 polet? 2. Rca xlr adapter, vil man tabe noget der? 3. Hvad skal jeg lode med, lodtin, sølv eller noget helt 3 4. Jeg kan vel sagtens lave et y kabel ud af 1 kabel så, så jeg kan biamp |
|
Benjamin7
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1755 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det Silver plus er der vel ikke meget point i at lodde xlr på da det kun er 2 leddet ? ville personlig selv nøjet med nogen gode RCA Stik, evt dem man lige som skruer fast, ligesom phonixgold eks.
Eneste point med XLR / RCA er at du har Stel med, og at det er kanal balanceret, så hvis din forforstærker står flere hunrede meter væk fra din effekt del så vil det have meget og sige, men inde for 5m/10m, så er hvis i den ende med kabel indianere man ikke skal få startet, jeg kan ikke høre forskelden, og ved min far heller ikke kan, terminering samt legering på kabel og stik har nået og sige. Du kan få lodde tin med 15% sølv i, det holder, og tag det gamle af det, der hvor men også havde en smule bly i, ved ikek hvor du skal finde det idag Ellers er der Sølvlim, du få på en kanyle og det tag lang tid om at tørrer (ca 2 timer):), men det virker
Hvad skal Y kabel siddes imellem ? 2 effektblokke ? |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |