|
Garanti og reklamationsret hos Apple |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:15 |
|
Hej
Hvordan er det nu lige med reklamationsretten? Sagen er at jeg har en 1 år og 8 dage gammel Macbook Pro 13, som lider af dette problem: Maskinen er købt gennem en bruttolønsordning via jobbet og et firma der hedder Admire. Maskinen er lige blevet frikøbt, og dermed desværre min ejendom. Mit spørgsmål går på, om det er Apple eller Admire, som skal hjælpe mig i forhold til reklamationsretten? På forhånd tak for hjælpen |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det kommer jo meet an på, hvem der har handlet med hvem.
Er det dit firma der har købt hos Admire, for så gælder der ikke købelovens 2 års reklamationret. Det er kun når en privat person handler |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9402 |
|
Er du sikker på det er admire som har solgt maskinen til dig?
Er det ikke humac eller TDC ?
Redigeret af lahan - 08-Januar-2019 kl. 20:21 |
||
![]() |
||
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
|
Det er Admire jeg indirekte har købt den af, og også fået frikøbs kvittering af. Dvs der er sælger der varetager reklamationsretten og ikke Apple?
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
|
Reklamationsretten gælder altid mellem sælger og køber (hvis det er solgt til privat).
Apple kan evt. give garenti, så er det Apple der yder dette.
|
||
![]() |
||
|
Så vidt jeg kan se, så går en bruttolønsordning ud på at året, hvor det kører, så er det ens arbejdsgiver der eger udstyret. Ergo er det også dem der har købt udstyret. Derfor er det et salg mellem 2 erhvervsdrivende og så gælder reklmationsretten i købeloven ikke. Så du bør undersøge hvad der givet af garenti. Tit er det kun 1 år når det er salg mellem erhverv.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19554 |
|
ADmire - dem der på forsiden af deres hjemmeside skriver: "Den nye persondataforordning træder i kraft 25. maj 2018"Shit, du er på røven, firmaet har været på pause i over et halvt år! Spøg til side, de lærer vel at det hedder "trådte i kraft", når det er noget der skete sidste år. Jeg ville i dine sko, tage fat i Apple hurtigst muligt. Du oplevede ved fejlen første gang for 10 dage siden - altså inden produktet var et år gammel (hint, hint). Klaus |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9402 |
|
Det er da admire du skal have fat i.
Alternativ kunne du jo læse betingelserne i din bruttolønordning, der står der sikkert hvad proceduren er. |
||
![]() |
||
|
Det er korrekt - det første år "låner" man blot udstyret, og man efterfølgende aflevere udstyret, eller frikøbe det - jeg har valgt det sidste. I den forbindelse, har jeg fået en købskvittering fra Admire. Jeg må kontakte dem i dag, for at komme videre...
|
||
![]() |
||
|
Rent faktisk så lurede fejlen i starten af december, hvor den et par gange viste tegn på fejlen - nu er den bare pludselig konstant. Den har også en anden "kendt" fejl på tastaturet, som Apple kører en aktion på, og da jeg har været i Sydamerika henover jul og nytår, er det ikke sket mere i den sag ![]() Er bare slet ikke imponeret, af en så dyr maskine - jo alt kan gå i stykker, men en hurtig Google søgning, giver hurtig et indtryk af, at sådan en Pro model lider af alverdens sygdomme. Anyways - vi må se, og de ikke er lidt large - her 9 dage efter garantiudløb.
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Har prøvet og se om der kan tegnes Apple Care? Kan du evt. via deres website ved indtastning af serie nummer.
Den skal under normale omstændigheder tegnes inden produktet bliver et år. Men måske du kan få dem overbevist? Eller at du kan få din maskine bagud dateret?
Redigeret af Potter - 09-Januar-2019 kl. 08:10 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
|
ADmire skriver selv på https://www.admire.dk/da/loesninger2/flexible-benefits/bruttoloensordninger_16/:
"Når en bruttolønsordning stopper, kan dine medarbejdere frikøbe produkterne, men hermed foretages salg til privatpersoner, hvorfor købeloven pludselig er gældende." Det må alt andet lige betyde, at du har 24 måneders reklamationsret fra tidspunktet for frikøb. På min arbejdsplads er det også ADmire, der står for udstyr og her skriver de: "ADmire offers 24 month (reklamationsret) from the day you purchase the product for private use". |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |