|
Valg af NAS til plex/kodi |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
gunnergeil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 138 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Februar-2019 kl. 01:05 |
jeg er ved at vælge en NAS server, som skal agere Plex Media Server til mine 4k film, men er bange for at vælge en med for lille processor, omvendt skal den også være prisbillig.
De andre enheder er: NAS> Ethernet til Nvidia shield> HDMI til tv LG 65b6v Den NAS jeg har i tankerne er synology diskstation ds418j Kan læse her ved direct play er der et lille cpu forbrug serveren, men er i tvivl om det kan lade sig gøre. |
|
![]() |
|
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
NEEEJ- det må du ikke. Har brugt utalige timer på at på synology diskstation ds418j til at virke med kodi, ftp, nfs osv. det virker ikke. Køb WD - det virker:) Held og lykke
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6286 |
Hej , hvorfor lægger du ikke plex over på din Shield , den kan trække det.
MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
gunnergeil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 138 |
Eftersom der kun er omkring 15GB plads havde forestillet mig at shielden skulle være klient og ikke server.
Har fundet en guide der bskriver hvordan man lægger plex på synology diskstation ds418j
|
|
![]() |
|
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 380 |
Det smarte ved Shield'en er jo netop, at den både kan være server og klient. Endvidere virker Shield'en som server - selv når den er i sleep mode, hvilket jo er helt genialt. Se bare at komme i gang :-) Venlig hilsen Claus
|
|
![]() |
|
Hvor skal filmene ligge, på en ekstern hd eller kan de ligge på NAS? Er ethernet hurligt nok til at overføre mine 4k film?
Vil denne synology diskstation ds418j kunne bruges tiil formålet?
|
|
![]() |
|
oleahmed ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Ethernet er teoretisk 1000mbit, så flaskehalsen er ikke der. Jeg kan se film på fire shield samtidig i 4K, intet problem. Men skal det gennem Plex, er det nok maksimalt 1-2 film kontinuerligt, grundet manglende cpu power.
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6286 |
Jeg er ret sikker på at den 418j ikke kan klare Plex , hvis den skal transcode , der skal du nok op i 418play. Se evt her..
[URL=https://nascompares.com/2017/11/10/understanding-the-difference-between-play-plus-xs-and-j-series-nas-a-synology-nas-buyers-guide/ Når du har en Shield , giver det ikke mening at Plex skal lægge på en NAS. Er dette noget du har rodet med før? Nu ved jeg ikke hvor mange film i 4K du skal have over på NAS , men det fylder jo. MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
Har selv en DS216play til samme setup. Med en "j" version skal du være sikker på den kun skal levere data fra disken til andre enheder der kører applikationen. Ellers skal du ihvertfald undersøge hvilken CPU belastning applikationen har
Jeg har haft en del bøvl med Plex på Synology fordi den altid ville transcode ved afspilning. Jeg har ingen anelse om hvorfor det var sådan og efter et stykke tid opgav jeg at finde ud af det. Mener at det gik bedre med Shield som server. Eller Plex i Kodi som kørte fint. |
|
![]() |
|
JLynge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 50 |
Jeg kører Shields som Plex server og klient. På min Syno 216+ ligger filerne. Kører smooth.
|
|
![]() |
|
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
jeg bruger en synology DS413, hvor mine film ligger på. jeg bruger så kodi via shield til at vise filmene, og det virker fint.
dog kan jeg godt mærke at min nas er ved at være gammel og langsom, så overvejer at udskifte den.
|
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Jeg har en DS418J og den kan uden nogen som helst problemer levere data til min Apple TV4K med Infuse Pro. Og det er vel at mærke fulde 4K HEVC blu-ray rips.
Det bør være samme forhold for Shield, så længe der ikke skal transcodes.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |