|
Indstilling af Hz til Højttalere? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
KR85
Ny bruger Oprettet: 05-Marts-2019 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-Marts-2019 kl. 20:11 |
||
På min Onkyo TX-NR686 har jeg kørt en kalibrering af højttalere med den medfølgende mikrofon. Kan man stole på det passer, eller kan man selv gøre noget 🙂 Hz er ikke min stærke side 😊😊😊
|
|||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du kan roligt starte med at stole på at det passer. Hvordan lyder det?
|
|||
KR85
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det lyder sådan okay Kunne bare læse flere steder at man skal sætte alle på 80hz, og så justere ud fra det. Det er ikke noget vildt jeg har, faktisk en blandet landhandel 🙂 Onkyo TX-NR686 receiver 4 stk Harman Kardon HKTS 11 BQ sattelit højttalere 1 stk Klipsch R 34 Center 2 stk Onkyo SKH 410 i loftet 1 stk Klipsch R100 Subwoofer
|
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det, der som regel bliver anbefalet at ændre, er, hvis den automatiske kalibrering har valgt dine fronthøjttalere som "Store", til "Små", hvilket giver muligheden for at ændre crossover-frekvensen, hvor en evt. subwoofer overtager arbejdet med at levere bassen.
80 Hz er som regel et godt sted at starte.
De fleste vil være bedre tjent med at vælge "Små" i stedet, næsten uanset størrelsen på højttalerne, ud fra den betragtning at selv en middel god subwoofer kan levere bedre bas end selv en stor og fuldvoksen gulvhøjttaler... Redigeret af Supergris - 14-Marts-2019 kl. 20:23 |
|||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Med de nævnte små sattelithøjttalere deres tale om, vil 80Hz være alt for lav en delefrekvens. Mindst 150 Hz, måske helt op til 200Hz vil være at foretrække.
Klaus
|
|||
KR85
Funktioner
Tak(0)
|
||
De er sat til små, gør man manuelt inden kalibrering 🙂
|
|||
KR85
Funktioner
Tak(0)
|
||
Den har kalibreret følgende: Center 80 hz Front 180 hz Surround 120 hz Loft 150 hz Sub 120 hz
|
|||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hans sub kan kun gå til 120 Hz. Hvis du kommer helt op på 200 Hz, begynder du også at kunne retningsbestemme hvorfra lyden kommer, hvilket ikke er ønskeligt.
|
|||
KR85
Funktioner
Tak(0)
|
||
Sub kan der ændres på tror jeg 🙂
|
|||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som i købe en anden sub? Du kan ikke ændre på specifikationerne på den sub du har
|
|||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så har du et godt udgangs punkt. Har du skruet Low pass helt op bag på din sub? Du kan hjælpe din sub's output ved at stille den i et hjørne, men det er måske ikke samlet set en fordel men den høje delfrekvens som du er nød til at bruge.
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |