|
Dali 850 vs Evidence 870 |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||
KongKent
Super bruger Oprettet: 21-Juni-2008 Sted: Dronninglund Status: Offline Point: 361 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Februar-2019 kl. 11:48 |
||
Mine gamle Dali 109'ere er afgået ved døden og jeg har derfor p.t. et sæt Dali Suite 1.5 stående som fronter. Men jeg vil gerne have en ordentlig front igen. Jeg har nogle ekstra kanaler i forstærkeren, så i stedet for at købe et sæt 909, så overvejer jeg enten 850 eller Evidence 870, da disse kan bi-ampes og dermed mere kontrol/styrke når jeg spiller musik.
Men hvad skal jeg gå efter? Er forskellene kæmpestore? Eller er det lidt potato potato? Udstyret, jeg har til afspilning kan ses i signaturen.
|
|||
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H BD: Panasonic DMP-BD55 Front: Dali Evidence 870 Center: Dali C1000 Bag: Dali R1000 Sub: Dali SWA-15 |
|||
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Forvent ikke den store forskel....... Denon AVR-X2400H har ikke en speciel kraftig strømforsyning indbygget og da den er fælles for alle kanaler, tømmes den stort set lige hurtigt om du kun bruger 2 eller 4 kanaler. Klaus
|
|||
KongKent
Super bruger Oprettet: 21-Juni-2008 Sted: Dronninglund Status: Offline Point: 361 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Med 500 totale watt, så burde den da ikke blive tømt allerede ved bare at drive to kanaler?
|
|||
Receiver: Denon AVR-X2400H BD: Panasonic DMP-BD55 Front: Dali Evidence 870 Center: Dali C1000 Bag: Dali R1000 Sub: Dali SWA-15 |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Totale 500W? Denon AVR-X2400H er blød mellemvare og den falder pænt i effekt, når man bruger flere udgange. Noget andet er at hvis du lave bi-amping, så trækker den ene halvdel ikke særligt meget effekt, så du får måske 5-10% ekstra effekt. Klaus
|
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Giver Klaus DM ret.
Der er en anden tråd her om 850 vs 870. Redigeret af Mufti - 01-Marts-2019 kl. 06:50 |
|||
KongKent
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har du noget imod at forklare det lidt mere uddybende til én, der ikke nødvendigvis kan kalde sig ekspert på området. Jeg havde forestillet mig, at det ville give en mærkbar effekt, men hvis det virkelig ikke er mere, så er spørgsmålet jo om det overhovedet kan betale sig at kigge efter en højtaler, der kan bi-ampes eller om det slet ikke bør være et parameter i processen. Håber du kan/vil hjælpe med mine tanker.
|
|||
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tvivler på om du overhovedet kan høre forskel med bi amp.
Kan heller ikke se ideen med bi amping på en suroundforstæker. Du skal op i en helt anden liga for at få udbytte bi amping. Og så vil jeg nok sætte delefilter ind før effekt forstærker. Det skal siges at DALI Evidence 870 er en glimrende højttaler som du sikkert vil blive tilfreds med.
Redigeret af Mufti - 02-Marts-2019 kl. 09:48 |
|||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Folk har desværre ret. Der er ikke møj power i receiver som din. Og din udtalelse om 500 watt viser også at du ikke ved noget om den slags. Men du er ikke den eneste. Så tro os når vi alle siger det :-) Findes mange tråde på nettet om hvorfor. Det svarer næsten til at have 7-8 hjul på en bil men kun en motor ;-) Nej glem bi-amping med en surr.receiver. Giver 0,005% ekstra power ;-) |
|||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Med den forstærker hjælper det ikke meget at biampe.
Personligt vil jeg ikke bruge den Denon forstærker til at trække 850/870. Den er simpelthen ikke kraftig nok og du risikerer at brænde diskanterne af hvis du spiller højt. Køb en god effektforstærker til at trække dem.
|
|||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|||
Mr. Claude
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men jeg ville da nappe Evi 870 og glæde mig til den dag hvor du får en meget dyrere surr. receiver der kan levere strøm til dem. Eller vælg en billigere og nemmere højttaler at drive :-)
Eller næste gang du køber surr. receiver køber du nummeret dyrere som har pre-out til en effekt forstærker.
|
|||
Mr. Claude
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kan ikke tilsluttes på en X2400
|
|||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |