recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali 850 vs Evidence 870
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali 850 vs Evidence 870

Besvar Besvar Side  123>
Afstemningsspørgsmål: Hvilken højttaler er bedst?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
1 [16.67%]
5 [83.33%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali 850 vs Evidence 870
    Sendt: 28-Februar-2019 kl. 11:48
Mine gamle Dali 109'ere er afgået ved døden og jeg har derfor p.t. et sæt Dali Suite 1.5 stående som fronter. Men jeg vil gerne have en ordentlig front igen. Jeg har nogle ekstra kanaler i forstærkeren, så i stedet for at købe et sæt 909, så overvejer jeg enten 850 eller Evidence 870, da disse kan bi-ampes og dermed mere kontrol/styrke når jeg spiller musik.

Men hvad skal jeg gå efter? Er forskellene kæmpestore? Eller er det lidt potato potato? Udstyret, jeg har til afspilning kan ses i signaturen. Smile
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2019 kl. 13:13
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2019 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af KongKent KongKent skrev:

Jeg har nogle ekstra kanaler i forstærkeren, så i stedet for at købe et sæt 909, så overvejer jeg enten 850 eller Evidence 870, da disse kan bi-ampes og dermed mere kontrol/styrke når jeg spiller musik.

Forvent ikke den store forskel.......
Denon AVR-X2400H har ikke en speciel kraftig strømforsyning indbygget og da den er fælles for alle kanaler, tømmes den stort set lige hurtigt om du kun bruger 2 eller 4 kanaler.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2019 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg har nogle ekstra kanaler i forstærkeren, så i stedet for at købe et sæt 909, så overvejer jeg enten 850 eller Evidence 870, da disse kan bi-ampes og dermed mere kontrol/styrke når jeg spiller musik.

Denon AVR-X2400H har ikke en speciel kraftig strømforsyning indbygget og da den er fælles for alle kanaler, tømmes den stort set lige hurtigt om du kun bruger 2 eller 4 kanaler.

Klaus

Med 500 totale watt, så burde den da ikke blive tømt allerede ved bare at drive to kanaler?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2019 kl. 23:45
Totale 500W?

Denon AVR-X2400H er blød mellemvare og den falder pænt i effekt, når man bruger flere udgange.

Noget andet er at hvis du lave bi-amping, så trækker den ene halvdel ikke særligt meget effekt, så du får måske 5-10% ekstra effekt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 06:49
Giver Klaus DM ret.

Der er en anden tråd her om 850 vs 870.

Redigeret af Mufti - 01-Marts-2019 kl. 06:50
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 09:51

Totale 500W?

Denon AVR-X2400H er blød mellemvare og den falder pænt i effekt, når man bruger flere udgange.

Noget andet er at hvis du lave bi-amping, så trækker den ene halvdel ikke særligt meget effekt, så du får måske 5-10% ekstra effekt.

Klaus

Har du noget imod at forklare det lidt mere uddybende til én, der ikke nødvendigvis kan kalde sig ekspert på området. Embarrassed

Jeg havde forestillet mig, at det ville give en mærkbar effekt, men hvis det virkelig ikke er mere, så er spørgsmålet jo om det overhovedet kan betale sig at kigge efter en højtaler, der kan bi-ampes eller om det slet ikke bør være et parameter i processen. 

Håber du kan/vil hjælpe med mine tanker. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 06:00
Jeg tvivler på om du overhovedet kan høre forskel med bi amp.

Kan heller ikke se ideen med bi amping på en suroundforstæker.

Du skal op i en helt anden liga for at få udbytte bi amping.

Og så vil jeg nok sætte delefilter ind før effekt forstærker.

Det skal siges at DALI Evidence 870 er en glimrende højttaler som du sikkert vil blive tilfreds med.

Redigeret af Mufti - 02-Marts-2019 kl. 09:48
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 10:15

Klaus

Med 500 totale watt, så burde den da ikke blive tømt allerede ved bare at drive to kanaler?

Folk har desværre ret. Der er ikke møj power i receiver som din. Og din udtalelse om 500 watt viser også at du ikke ved noget om den slags. Men du er ikke den eneste. 
Så tro os når vi alle siger det :-) Findes mange tråde på nettet om hvorfor.
Det svarer næsten til at have 7-8 hjul på en bil men kun en motor ;-)  
Nej glem bi-amping med en surr.receiver. Giver 0,005% ekstra power ;-) 
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 10:16
Med den forstærker hjælper det ikke meget at biampe.

Personligt vil jeg ikke bruge den Denon forstærker til at trække 850/870. Den er simpelthen ikke kraftig nok og du risikerer at brænde diskanterne af hvis du spiller højt. 

Køb en god effektforstærker til at trække dem.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 10:19
Men jeg ville da nappe Evi 870 og glæde mig til den dag hvor du får en meget dyrere surr. receiver der kan levere strøm til dem. Eller vælg en billigere og nemmere højttaler at drive :-) 
Eller næste gang du køber surr. receiver køber du nummeret dyrere som har pre-out til en effekt forstærker. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Med den forstærker hjælper det ikke meget at biampe. 

Køb en god effektforstærker til at trække dem.
Kan ikke tilsluttes på en X2400
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu