|
Træk kabler i murstensvæg |
Besvar |
Forfatter | |
myatix
Junior bruger Oprettet: 28-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Marts-2019 kl. 19:30 |
Jeg er ved at bygge en ny tilbygning og vil installere surround sound i vores nye stue. Jeg skal trække kabler til mine højttalere og forbinde dem til en vægplade eller noget lignende.
Jeg vil gerne trække følgende kabler: 8 x højttalerkabler 1 x HDMI-kabel 2 x CAT 7 kabel Mit problem er med så mange kabler har jeg brug for en meget stor kanal. De fleste stikstikkontakter bruger en 16 mm eller 20 mm kanal. Men jeg tror, jeg skal bruge 50mm + til alle ovenstående kabler. Kablerne trækkes i en murstens mur. Har nogen nogen erfaring med dette? Kan du anbefale en vægplade til surround 7.2.4? Håber du kan hjælpe?
|
|
Lygtemanden
Bruger Oprettet: 06-Maj-2007 Status: Offline Point: 245 |
Funktioner
Tak(0)
|
brug flexrør et stort til hdmi "40mm" mindre til resten "25mm" sådan her ser mit ud. http://imgur.com/NzOyUYI
|
|
Sony 55x9005b
Sony PS4 Panasonic DMP BDT310 Harman Kardon AVR 370 JBL LS80 JBL LS40 JBL LS Center JBL LS 120P |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Født og fremmest skal du trække store rør og flere rør.
Det kan alligevel ikke være i et rør og alle højttalerkabler skal vel ikke trækkes id til samme sted? Jeg har selv lavet udtag til højttalere i stuen, se her Klaus
|
|
myatix
Junior bruger Oprettet: 28-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Klaus,
Tak for svar! Alle kabler skal start de samme sted. AKA Min surround-anlæg! De skal fra anlæg og op i loftet til: 2 x baghøjtaler 2 x surround højtaler 4 x atmos Og min væg er ikke gips! ;) |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Netop, de skal starte samme sted, nemlig i de 4 komfurudtag du sætter op bag forstærkeren. Fra dåserne bag udtag trækker du rør frem til de enkelte steder du har brug for kablerne.
Klaus
|
|
Enerneslo
Bruger Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan evt bruge dem her i stedet for komfurudtag: https://www.lk.dk/produkt/5703302162777
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Korrekt, men æstetisk er den i mine øjne meget grim....
Desuden vil et støvsugerrør der rammer begge poler kortslutte forstærkeren. Klaus
|
|
myatix
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet med LK højttalerudtag er at men skal brug rigtig mange til et 7.2.4 surround setup. Jeg må indrømme jeg er heller ikke så meget til din (KlausDM) komfur udtag løsning men det er en meget god idea.
Jeg synes måske det er en bedre løsning: |
|
Lygtemanden
Bruger Oprettet: 06-Maj-2007 Status: Offline Point: 245 |
Funktioner
Tak(1)
|
Jeg ville også sige det er en bedre løsning end komfurudtag...... Du skal have købt dig en backbox til indmuring fra UK for at få den til at passe. prøv at google "backbox masonry" hvad størrelse du skal have ved jeg ikke jeg er ikke så kendt i UK størrelser. Så ville jeg tage et rør pr højtaler og føre rundt og helst lave det i glat rør http://www.el-grossisten.dk/plastroer-20mm-3-4-2-m-laengde.html?gclid=CjwKCAjwp_zkBRBBEiwAndwD9e-LcnwuVuuF6z5S5cE0-jnZW2YGpVZVc7wnEshGSp3HZm1di3kOQBoCjA8QAvD_BwE Ellers skal du have et stort rør der går op på loftet i en stor dåse og så dele ud der fra. mit eget er KUN 5.1 så du får en del flere kabler så det vil helt sikkert være en fordel for dig at have det der panel. bare være opmærksom på at de banan stik fylder lidt ud fra væggen så du skal have et dybt møbel hvis der skal være plads til en forstærker foran panelet.
|
|
Sony 55x9005b
Sony PS4 Panasonic DMP BDT310 Harman Kardon AVR 370 JBL LS80 JBL LS40 JBL LS Center JBL LS 120P |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |