|
Elgiganten og 3 forsøg på rep. |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Papa pugh
Ny bruger Oprettet: 24-April-2019 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-April-2019 kl. 10:14 |
Hejsa.
Jeg har her en lidt kedelig oplevelse med Elgiganten, og jeg tænkte at der måske var andre der havde haft lignende oplevelser, og derfor har et godt råd. Historien kort og præcist er at jeg har en iPhone x, som jeg har købt ved Elgiganten i slutningen af sidste år. Allerede første gang den bliver tændt viser fejlen sig, enlig at den lukker ned af sig selv. Det sker overvejende når man bruger kameraet, men ikke udelukkende. Det er fx. også sket ved at skærmen er blevet vækket, og batteritilstanden osv. har ingen indflydelse, i det at den ikke er lav hver gang fx. Nå men jeg venter og ser tiden an, for der kan jo være der kommer en softwareopdatering der rette fejlen. Efter 2 softwareopdateringer vælger jeg at indlevere den, da jeg tænker at det ikke er det der er galt. Elgiganten finder ikke fejlen (eller deres værksted gør ikke, men det er for mig som kunde ikke vigtigt, det er Elgiganten der har ansvaret overfor mig) og jeg tager den hjem igen, og kort tid efter er fejlen der igen. Jeg skriver ind til deres support, og udtrykker min utilfredshed på en pæn måde, og support siger at den skal sendes ind igen. Jeg påpeger at det er fint nok, men at de kun har 2 forsøg på at udbedre fejlen, og selvom de ikke konstatere fejlen, så er det stadig et forsøg, ifølge købeloven, og jeg linker til en video fra forbrugerrådet, som omtaler netop dette. Så efter nogle mails frem og tilbage, skriver supporten at det naturligvis tæller som et forsøg. Nå men anden gang sker det samme som første gang, og jeg skriver til supporten at jeg gerne vil være med til at sende den ind en 3. og sidste gang, for jeg synes da også at det er træls og dyrt for dem, men her 3. gang den er kommet tilbage, og stadig har fejlen (de har ikke kunne finde den) så kan supporten ikke gøre så meget, for det er serviceafdelingen i den butik jeg har købt telefonen, der bestemmer, og de mener ikke at det tæller som et forsøg, selvom jeg viser dem videoen, og mailen hvor deres egen support skriver at det tæller som et forsøg. De siger ved service at jeg må oprette en klagesag ved Forbrugerklagenævnet, og det er jo så næste skridt, men en kedelig en for mig, da det koster penge og tager tid. Jeg har selv været i branchen indtil for nylig, og fra før der var noget der hed Elgiganten, så jeg er med på at det er surt for dem, men jeg har selv været meget medgørlig, og løsningsorienteret hele vejen igennem, og vil bare gerne have en telefon der virker, men Elgiganten er ikke klar på at finde en løsning. Er der nogen der har nogle gode råd, eller nogle ting jeg evt. skal være opmærksom på når jeg indgiver en klage til Forbrugerklagenævnet? |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har dokumentation i orden.
Dog vil jeg bede butikken om et skriftligt svar fordi du ønsker at klage. Og så bare få klaget.
|
|
Papa pugh
Ny bruger Oprettet: 24-April-2019 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
det er godt du siger det, for jeg har faktisk bedt om det, men har ikke fået det endnu, og havde helt glemt det. Så mange tak for det😉
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4112 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ellers bed om at komme til at snakke med varehuschefen.
Hør om han virkelig vil kører en sag på det. |
|
Papa pugh
Ny bruger Oprettet: 24-April-2019 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det vil han, for det er ham jeg venter skrifttlige svar fra. Ham fra service spurgte nemlig på mine vegne, efter jeg bad dem om at gøre bare et eller andet, i stedet for bare at afvise blankt.
Jeg er med på at faglighed og service er lidt en by i Rusland for Elgiganten og andre store varehuse, men det her er sgu lidt dumt, specielt når jeg har forsøgt at hjælpe dem med den erfaring jeg selv har fået efter mange år i branchen, som fx. at have en dialog med deres værksted, så de ikke bare laver den normale stresstest af telefonen osv.
|
|
TiXe
Super bruger Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gå i Humac og spørg om de kan hjælpe. de må og skal tage imod alle apple garanti sager.
Eller prøv at dokumenter/film problemet når det opstår. |
|
Papa pugh
Ny bruger Oprettet: 24-April-2019 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
det er et udemærket svar, men human ligger ikke lige i nærheden, og de tester den givetvis på samme måde, og det er ikke muligt at filme fejlen, da den dukker op helt tilfældigt, og ikke gentager sig umiddelbart efter.
|
|
andmm
Bruger Oprettet: 16-Februar-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 217 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ring evt. til Apple support. Det har jeg før gjort efter Elgiganten afviste en reparation af en strømforsyning hvor ledningen var gået op. Dog var min Mac købt direkte af Apple, men de sagde først at jeg kunne indlevere dem til deres servicepartnere.
|
|
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
|
|
madsklit
Bruger Oprettet: 07-September-2010 Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
har du prøvet at søge på nettet efter om der er andre der har samme fejl du oplever?
|
|
Papa pugh
Ny bruger Oprettet: 24-April-2019 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
ja det har jeg, men jeg har ikke fundet nogen løsning, for de fejl jeg har fundet, der har der været en fællesnævner, og det er der ikke her. Servicecenteret skrev i deres rapport at det måske var en gammel icloud sikkerhedskopi der lavede fejlen, så jeg har endda prøvet at sætte den op som en helt ny telefon, men det hjalp heller ikke.
|
|
Dennis_m
Bruger Oprettet: 16-Februar-2013 Status: Offline Point: 73 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har siddet med ansvar for reklamationer i en Elgiganten butik i 7 år, så kan måske give lidt råd :)
Du har dit på det rene, virker til at du gør det rigtige, men i langt de fleste tilfælde vil Elgiganten følge den vurdering værkstedet har givet, og konkludere at der ikke er fejl på telefonen, hvis værkstedet ikke kan replikere den. Uanset om det giver en sag i forbrugerklagenævnet. Også fordi, at ombytter Apple på garantien, er det gratis for butikken, vil de ikke det koster det for butikken at ombytte. Der bliver oprettet mange sager mod dem der, men de vinder også flere end de taber. Skriv til Jakob reland jakob.reland@giganten.dk ham der sidder med forbrugerklagenævnssager på backoffice, med servicenr og dokumentation for fejlen, også ham butikken kan rådføre sig hos ved tvivlssager. Kan være han kan se at der er et problem. Og løser sagen før den bliver større. |
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er satme god karma
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |