|
Problemer med YouSee app på LG TV |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
mcdrift
Ny bruger Oprettet: 05-Maj-2019 Status: Offline Point: 19 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Maj-2019 kl. 16:40 |
Hej allesammen
Jeg har oprettet en bruger her på recordere, i håb om, at nogen kan hjælpe mig, da jeg efterhånden er løbet tør for ideer og muligheder Jeg har et LG B8 TV, som jeg ser TV på via. YouSee's app. Jeg har 1000/60 bredbånd via. COAX fra Hiper, og det er sluttet til TV'et med Cat6 kabel der går fra deres router (Sagem Fast 3890V3) til mit TV. Problemet er: Ofte når jeg ser TV, så svinger kvaliteten konstant op og ned. Fra virkelig grynet til kniv skarpt. Nogle gange stopper streamen helt, og jeg er nødt til at starte den igen. Udfaldene sker ekstra meget når der er store TV begivenheder. Jeg har i snart 6 måneder snakket frem og tilbage med Hiper, som er ivrige efter at løse problemet, men simpelthen ikke kan sætte fingeren på hvad der er galt. Jeg vil gerne beholde Hiper, da jeg nyder godt af hastigheden til downloads Hiper har kørt en masse tests på mit net, jeg har skiftet router, skiftet kabel og det hele. Intet har hjulpet. Nettet virker ikke så "snappy" i mangel på bedre ord. Men ved en hastighedstest får jeg ca. 955 ned og 65 op. Jeg har prøvet at dele mit mobilnet (CBB) og tilslutte via. WiFi til fjernsynet. Når jeg gør det forsvinder alle problemer, og jeg har en perfekt streaming oplevelse. Er der en venlig sjæl med lidt teknisk viden, der har en ide om hvad Hiper skal/kan gøre, og hvad jeg evt. skal bede dem om?
Redigeret af mcdrift - 05-Maj-2019 kl. 16:41 |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9329 |
Funktioner
Tak(0)
|
har oplevet det samme med yousee app og hiper.
Så har droppet yousee appen, da kvalitet altid er markant ringere end deres DVB-c signal. |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kommer an på den kvalitet der Streames med, den maximale kvalitet er på 8,5 Mbit/sec, men det kan gå ned til 3 - 3,5 Mbit/sec på nogen af Streaming tjenesterne og TV kanaler. Bruger både 4000 boksen og Shield TV, og der er ikke nogen nævneværdig forskel på det der Streames fra tjenesterne og optagelser på de 2 enheder.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
mcdrift
Ny bruger Oprettet: 05-Maj-2019 Status: Offline Point: 19 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg forstår bare ikke, hvordan der kan være så stor forskel, når jeg så bruger netværket fra min mobil?
Redigeret af mcdrift - 05-Maj-2019 kl. 17:46 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5210 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som test: Har du prøvet DR TV app og sammenlignet om der er samme problem (for at se om det er et Hiper+Yousee app konflikt problem)?
Ikke at jeg har viden om det skulle være tilfældet.
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
mcdrift
Ny bruger Oprettet: 05-Maj-2019 Status: Offline Point: 19 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det har jeg ikke prøvet nej, men det var en god ide. Selvom det ikke løser problemet godt nok..
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5210 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det løser ikke problemet, men for at afklare hvor problemet er gemt.
Alternative test: Yousee app på PC (men som så ikke er samme udgave pga. anden platform).
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4901 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kører tv med wifi og kabel på samme tid? Altså fjerne kablet. Du siger at CBB via wifi kører problemfrit. Det lyder mest som om noget er sat forkert op, og ikke internetforbindelsen der fejler.
|
|
mcdrift
Ny bruger Oprettet: 05-Maj-2019 Status: Offline Point: 19 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg havde ikke skrevet det i det oprindelige indlæg. Men jeg har testet både via. WiFi alene og kabel alene. Den prioritere kabel hvis man aktivere begge samtidig.
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
For mig lyder det til at der er et problem med routningen hos Hiber.
|
|
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 960 |
Funktioner
Tak(0)
|
Enig! Problemet ligger tydeligvis hos Hiper, som åbenbart ikke er kompetente nok til at løse det. Jeg ville skifte udbyder.
|
|
mcdrift
Ny bruger Oprettet: 05-Maj-2019 Status: Offline Point: 19 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du nogen ide om, hvad jeg skal bede dem gøre eller kigge på? De har testet min forbindelse en masse gange, og siger at alt er som det skal være. Ingen packet loss eller afbrud til dem.
|
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |