|
E-bøger eller ej? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Sara32
Ny bruger Oprettet: 25-Maj-2019 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Maj-2019 kl. 21:05 |
Jeg har et spørgsmål til alle - foretrækker I e-bøger eller almindelige bøger?
Alle jeg kender foretrækker nærmest alm. bøger, men jeg er gået over til e-bøger, fordi jeg synes det gør det hele lidt nemmere, især når man pendler med sin computer alligevel - og når mange forhandlere decideret har lavet sider, hvor man kan købe e-bøger. Men hvad foretrækker I?
Redigeret af Sara32 - 25-Maj-2019 kl. 21:08 |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6212 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg hører lydbøger i toget til/fra arbejde
Lån dem på biblioteket som MP3 og overfør dem til mobilen E-bøger har jeg ikke prøvet |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg køber e-bøger fordi de er hurtigere at få fat i.
Men jeg vil egentlig hellere have bøger af papir. De er dog som regel dyrere, og kan ikke fås så hurtigt.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4698 |
Funktioner
Tak(0)
|
Foretrækker e-bøger. Men på tablet, tror du blir træt af at bruge computer. Hvis du læser meget, er en e-bogs læser at foretrække.
|
|
jjdk
Guld medlem Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg benytter e-bogslæseren, Kindle. Den har plads til flere hundrede bøger, fylder ikke meget, ingen genskær i skærmen og ved direkte sollys er skærmen endnu skarpere. Og så har den baggrundsbelysning, så jeg kan læse i mørke uden at forstyrre fruen. Ulempen er, at tjenester som Mofibo og "biblioteket" ikke fungerer med Kindle. |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
nbu001
Guld medlem Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
Funktioner
Tak(0)
|
E-bøger, på iPad eller lignende, er uden tvivl vejen frem! Er ikke vild med lydbøger, da den der oplæser bogen, efter min mening, farver mit indtryk af bogen. Oven i det så er jeg, de gange jeg har prøvet lydbøger, faldet i søvn, og så aner jeg ikke hvor jeg nået til når jeg vågner Men det er så en glimrende og bivirkningfri sovepille
|
|
|
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan desværre ikke holde ud at læse e-bøger på ipaden. Det er ellers dejlig nemt, men jeg får sgu bare hovedpine.
Til gengæld er jeg blevet voldsomt glad for lydbøger, selvom der findes oplæsere jeg ikke begriber har lige den jobstilling.
|
|
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1692 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes, at det er ubehageligt at læse længere tekster på en skærm, men jeg har så heller ikke prøvet en decideret eBook-læser med eInk endnu.
Der er bare noget over gode gammeldags bøger af papir... |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
Henrik K Kristensen
Super bruger Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har altid foretrukket den fysiske bog, ja nærmest sværget til den.
Selve læseoplevelsen, ja endda duften og det at have den på reolen. MEN jeg kastede mig ud i et forsøg med E-bøger pga det irriterende ved at have 2-3 tykke bøger med ud og rejse og pga at jeg pendler meget. Jeg forsøgte at læse e-bøger på iPad og iPhone... det synes jeg ikke om... så gik der 6 måneder mere og jeg kastede mig ud i en Kindle Paperwhite (selvom jeg frygtede at den da var alt for lille). Den Kindle er nu blandt mine allerkæreste ejendele! Den er fantastisk at læse på. Har laaaaang batterilevetid. Kan bruges i sollys. Vejer intet (har den altid i inderlommen i jakken). Skriften står lækkert - kan på ingen måde sammenlignes med en iPad eller anden tablet. Hvad angår størrelsen? PERFEKT - den er meget mere mobil end selv iPad mini. Jeg har dog gode øjne og kan læse lille skrift - jeg ved ikke om det vil irritere at skriften skal være en del større, så skal man bladre ofte(re). Jeg læser nu dobbelt så mange bøger, som før jeg fik min Kindle. Der findes ikke længere irriterende ventetid, kun læsetid :-) Jeg er dog stadig glad for en fysisk bogreol, men nu køber jeg kun de bøger jeg allerede har læst som E-bog - og kun de allerbedste som jeg ved at jeg enten vil læse igen og elske at familie eller venner låner og læser... dem man vil snakke om når folk ser dem på reolen - det bliver en langt mindre reol, men langt højere kvalitet :-)
|
|
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
|
|
jespermart
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har man først prøvet en Kindle så er man solgt, har selv lige investeret i den nye Oasis som er min fjerde Kindle
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
SuneKeller
Bruger Oprettet: 13-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
Enig, Kindle er fantastisk. Man kan læse i fuld sol og have mange bøger med på ferien uden problemer
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6212 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har stadig en gammel Kindle, ved ikke om det er første model?
Den virker fint |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |