|
Valg af WiFi system |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Michal
Ny bruger Oprettet: 14-Juli-2019 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Juli-2019 kl. 10:47 |
Hej,
Jeg vil bygge et højtaler/musik system op til mit hjem. Husstanden er på 3 børn og 2 voksne. Jeg har læst mig frem til at et WiFi anlæg frem for et Bluetooth er løsningen for mig. Men så kommer problemet, for jeg kan ikke se at der findes et "fælles" system, så gør at man, lige som med Bluetooth, selv kan vælge hvilken/hvilke højtalere man ønsker at bruge. Findes der et system/en standard indenfor trådløse netværks højtalere, som giver mig denne frihed, ellers vil jeg spørge om der er nogen der kan forklarer forskellene mellem de forskellige systemer og deres fordele og begrænsninger. MvH Michal
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kig på Sonos.
Det er brugervenligt med multirum. |
|
Michal
Funktioner
Tak(0)
|
Har kigget på Sonos, og er helt enig, med at det virker som det nemmeste og bedste system på nuværende tidspunkt.
Dog syntes jeg at højtalerne har en højpris, nå de første 3 rum er til børneværelserne, virker det lidt "overkill" med Sonos højtaler derinde, og så yderligere 4-5 højtalere til tv-stuen, 1-2 i opholdsstuen, så løber det hurtig løbsk.. Det var derfor jeg spurgte til om der fandtes en "standard" indenfor dette, så man kunne vælge nogen gode højtalere til stuerne og nogen mindre dyre til børneværelserne Ved at feks. Google leger lidt med det, men de er slet ikke så langt fremme som Sonos endnu.
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du vil have et nogenlunde fremtidssikret system, der kan levere surround, soundbar, hi-fi og aktive højttalere er Sonos et godt bud.
Og ja. Det koster. IKEA har lavet et samarbejde med Sonos og starter salg omkring 1. august. Hvordan prisen på deres højttalere bliver ved jeg ikke. Men det bliver nok billigere end Sonos højttalere. Der er selvfølgelig mange andre systemer derude. Sonos er bare mest udbredt. Har i apple i husstanden kan du også overveje AirPlay, som jeg selv benytter. Bluetooth er også en mulighed. Her er der bare ikke ægte multirum. Og lydkvaliteten er dårligere end Sonos og AirPlay. Det korte er bare. Hvis du vil have noget der fungerer ordentligt koster det penge. Så du får ikke mig til at anbefale noget billigt skrammel
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
HEOS by Denon er det en mulighed? Det er vist både wifi og BT, med multiroom osv.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Michal
Funktioner
Tak(0)
|
Helt forsåeligt.
Det er dejligt at få min egen konklusion bekræftet. Så må jeg bare bygge det op stille og roligt, istedet for til hle huset med det samme :) Tak for dine hurtige og ærlige svar.
|
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er også faldet for Sonos. Så et par play one rundt i huset.
Jeg er enig i at en play one til børneværelserne er lige i overkanten - jeg venter selv spændt på hvordan ikeas kommer til at blive prissat. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Google højttalere med stemmestyring er også en mulighed.
Personligt ville jeg dog ikke helt kunne leve med den lydkvalitet som de små google højttalere bringer. Jeg har valgt at købe en surroundforstærker til stue/køkken og så eller separate enheder til værelse/kontor. Ingen enheder kan synkroniseres, det har jeg ikke behov for - har du det, når det kommer til stykket? Klaus
|
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Her er 15 procent rabat kode til Sonos.com
Til børneværelserne er bluetooth ok i starten. Bilka har denne som spiller rigtigt godt. |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mit ældste sonos er nok 10 år gammelt. Det er stadigt supporteret på nyeste IOS/Android/macos etc.
Hvor længe tror i en billigere dims fra Samsung / LG / noname er supporteret ?
|
|
JackD84
Guld medlem Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville kigge på Music Cast fra Yamaha. Det er et habilt system, de har fået bygget op. Det findes i forstærkere, pladespillere. Jeg var selv ret skepsis, med pladespiller caste lyd over Wifi, men det virker. Der findes alverden aktive højttalere, forstærkere m.m
|
|
beatmore
Bruger Oprettet: 25-August-2014 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 105 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kører med Chromecast, har dog kun 3 enheder på, en Sony højtaler med batteri, lg soundbar og en forstærker med Chromecast audio, det virker bare, starter musikken, enten i et rum eller alle, man kan lave grupper som det passer en.
Det er simpelt og fruen elsker det
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |