|
SONY AF8 HBO, Netflix og Chromecast |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
HenrikKH
Bruger Oprettet: 28-Juni-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 77 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-September-2019 kl. 20:59 |
|
Hej Jungs Jeg vovede springet fra Panasonic til sony. Men det er noget af en skuffelse. Især at apps tilsyneladene har deres eget liv. HBO og Netflix virker ON/OFF. Jeg kan ikke caste til chromecast fra PC. Jeg kan se TV'et på min Iphone, men ej heller der caste. Er det kun mig der ikke kan få bæstet til at virke?
Hilsen Henrik |
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nagash må på banen hér, eftersom det iflg. ham, ikke kan passe at der er noget galt med Android TV.
|
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
jeg har ikke oplevet de problemer på af8
|
||
HenrikKH
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fjernsynet er kablet, og forbindelsen til nettet er ok. Jeg kan fint bruge dr.dk, men HBO og Netflix virker ikke.
|
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvilken Android version ?
|
||
HenrikKH
Funktioner
Tak(0)
|
|
Slukkede på stikkontakten. Nu virker HBO og Netflix, men CA modulet kan TV'et ikke læse nu.. HBO appen på Iphone kan stadig ikke caste til TV'et
|
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har selv sådan et TV i soveværelset (forbundet via 5 Ghz WiFi - aktuelt installeret OREO). Det har altid virket perfekt og fejlfrit på alle de apps jeg har haft installerede på det inkl. Netflix, HBO, YouTube, DPlay, ViaPlay,DRTV, TV2Play, YouSee app, HayU, MUBI, TvMosiac, VLAN player, Kodi mv. ...og det caster fint fra både Android og Windows enheder (har ingen iOS enheder, så har ikke prøvet) Så selv om det næppe er dig den er gal med, så lyder det oplagt til at det dit specifikke TV der er defekt. Det tyder jo på at der er ret grundlæggende problemer når du også yderligere har problemer med CAM modulet |
||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er en generel fejl, at HBO ikke kan caste til indbygget Chromecast.
Helt generelt bør man som dansker gå en bue udenom indbygget Chromecast efter min mening. Den er låst til 60Hz, så alt dansk og europæiske indhold vil hakke pga. konverteringen fra 25/50 til 60Hz. Køb Apple TV 4K og tilslut dit TV. Fjernbetjeningen hertil kan tænde, slukke og justere lydvolumen på TV'et. Jeg tror ikke, at du vil kigge dig tilbage herefter.
Redigeret af Rasmus Larsen - 16-September-2019 kl. 07:47 |
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
TBC1
Funktioner
Tak(0)
|
|
I øvrigt kan det hvad framerate angår på formentligt(?) rigtigt mange forskellige TV betale sig at starte DRTV via HbbTV funktionen, frem for inde i smart-tv menuens 60 Hz, da de så forbliver i 50 Hz mode under DRTV afviklingen. Selv min Panasonic DMR-UBC80 opfører sig sådan mht. HbbTV. Redigeret af TBC1 - 16-September-2019 kl. 19:37 |
||
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||
HenrikKH
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er "ohne ende"
|
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du er sgu en sjov fætter. Jeg sagde at jeg ikke kan se, hvad der er galt med Android TV fremfor de andre platforme. I det mindste har det apps til alle tjenester pånær DR, som så kan løses med Kodi. Jeg vil samtidig lige gøre opmærksom på, at jeg ikke udtalte mig om indbygget Chromecast, for det kunne jeg aldrig selv finde på at bruge. Hvorfor dog sidde der og fumle mellem fjernbetjening og telefon, når man bare kan nøjes med en fjernbetjening. Men hvis du mener det er så dårligt et system, så forklar mig lige et der er bedre, med apps til alt og stadig får opdateringer efter et år..?
|
||
TBC1
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dog først: En "broken" internetforbindelse ville dog kunne forklare mange af dine on/off oplevelser, undtagen det med CAM - Har du prøvet med WiFi for bare lige at tjekke at dit internetkabel ikke er defekt eller sidder skidt? Redigeret af TBC1 - 17-September-2019 kl. 09:31 |
||
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |