|
Subwoofer til dynaudio xd 600 |
Besvar | Side 123 9> |
Forfatter | |||
Jens123
Junior bruger Oprettet: 25-Januar-2020 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Januar-2020 kl. 20:34 |
||
Hej
Har nogle af jer erfaring med en subwoofer til et sæt dynaudio xd 600? Jeg kan ikke læse mig til hvordan den skal tilsluttes, men går ud fra den skal i højttalerens digitale out. Jeg ved godt 2 subs er bedre en én, men da jeg har mine højttalere kablet, så har jeg kun én digital out tilbage. Hvor god en subwoofer skal jeg have før det giver en god gevinst? Vil ofre max 10.000. Tager meget gerne imod inputs😊 Redigeret af Jens123 - 25-Januar-2020 kl. 21:41 |
|||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Velkommen til. Digital out må være med fast niveau, så du vil få lyd men subwooferen vil ikke følge med når du skruer op eller ned.
Hvad har du dem kablet til og er det eneste kilde som du bruger?
|
|||
Jens123
Junior bruger Oprettet: 25-Januar-2020 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak😊
Jeg har nu koblet dem trådløst op, da du har ret i det ikke vil fungere på den anden måde. Min Dynaudio Connect har en left og en right line in, så det må være via den indgang man kobler subwoofer på?
|
|||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
NEJ. Fortæl hvad du har af udstyr og til hvad udstyr du vil bruge subwooferen (altid eller til surround).
Du kan stille dem bagpå til free hvis du vil have mere bass.
|
|||
Jens123
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har sat dem til neutral, og der er rigtig god dyb bas i dem. Jeg har bare læst flere steder man vil få en stor gevinst ved at få en eller to subwoofere på sit anlæg.
Jeg bruger dem udelukkende til musik som jeg streamer via min aurelic aries mini.
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Line in, er en indgang, det vil sige at signalet kommer IND i boksen der. Er der Line out på din kommen subwoofer, så den kan sende signalet videre til connect boksen? Klaus
|
|||
Jens123
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har luret på en svs 2000 pro som har Line out. Vil selvfølgelig gerne have en dynaudio sub 6 som har forudbestemt program til xd 600, men 20.000 er for meget.
Jeg er ikke så teknisk, men hvordan får subben signal når man kører line in på connect boksen, og videre til subbens line out? Burde det ikke være omvendt?
Redigeret af Jens123 - 26-Januar-2020 kl. 09:49 |
|||
FLarsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det gælder så ikke (i samme grad) med XD 600 som har indbygget DSP. Som du selv skriver så er der god og dyb bas i dem. Det du har læst er i almindelighed og gælder slet ikke i samme grad for aktive højtaler som for gammeldags passive højtaler
Hvis du kørte analogt (skruer du op og ned på kilden) så kunne du. Sub skulle så have samme analoge signal Generelt Vil du bruge fjernbetjeningen til DX til at skrue op og ned med så skal du regulere på subwooferen samtidigt med (det vil du så ikke) Hvis det signal du bruger er digitalt så skal der en DAC imellem (jeg har ikke set en sub med digitalt ind). Igen hvor skruer du op og ned. Som KlausDM skriver så kommer der signal ud af en udgang som skal forbindes til en indgang. HVIS du en dag vil til at køre surround så er sagen en anden. Her vil du så kunne læse at man helt sikkert skal have en sub, men det er ikke nødvendigvis rigtigt med de højtalere. Her vil du så bruge en surround forstærker som sender frontsignalet analogt direkte til XD (ikke til boksen) og sub signalet til en sub, samt trækker de andre højtaler. |
|||
FLarsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvor har du læst det? Kan ikke lige se det her? http://www.dynaudio.com/home-audio/sub/sub-6 |
|||
FLarsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mulighed 1: Line out fra kilde til line in på sub. Derefter fra line out fra sub til line in på connect på boks. Mulighed 2: Line out fra kilde deles i 2 med en (eller 2) y splitter. Et signal til sub og et signal til connect.
|
|||
Jens123
Funktioner
Tak(0)
|
||
Under show full description. Derfor det undrer mig hvis det skal være så kompliceret og koble en subwoofer på nu dynaudio selv siger man kan. And its presets are designed to work with these speakers… • Confidence C1 • Contour S 1.4 LE • Evidence Temptation • Evoke 10 • Special Twenty-Five • Focus 20 XD |
|||
FLarsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kan ikke se nogen XD 600 på den liste
Redigeret af FLarsen - 26-Januar-2020 kl. 10:25 |
|||
Besvar | Side 123 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |