|
Ubiquiti - Hvad skal man købe |
Besvar | Side 123 7> |
Forfatter | |
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9379 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-Februar-2020 kl. 17:37 |
Har længe overvejet at hoppe på et Ubiquito netværk, men hvad skal man købe hvis man ønsker dette: Bryggers: WAN - VLAN 101 imod Hiper. Ønsker ikke at benytte den medfølgende router LAN - Mindst 8 stk Wifi 2,4 og 5 GHZ Værelse 1: Kablet til Bryggers LAN - Mindst 2 stk Wifi 2,4 og 5 GHZ Værelse 2: Kablet til Bryggers LAN - Mindst 2 stk Wifi 2,4 og 5 GHZ |
|
ZkiiFreak
Super bruger Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hejsa
Det lader til, at en løsning som nedenstående er det rigtige:
På denne måde får du alt dét, du ønsker dig. In Walls har både 2,4 og 5Ghz wifi plus 4 port switch i - strøm kommer over PoE. Redigeret af ZkiiFreak - 16-Februar-2020 kl. 08:15 |
|
DanishBacon
Super bruger Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv satset på 3x AP AC lite frem for in wall HD. Det virker også fremragende. Jeg fandt dem billigt på dba.dk. Derudover har jeg sparet en cloud key ved at hoste controlleren i skyen. Det giver lidt færre muligheder for statistik etc, men er til gengæld gratis. Jeg bruger hostifi.net.
|
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
ZkiiFreak
Funktioner
Tak(0)
|
Den med controller i skyen er fed. Har dog ikke nogen erfaring på området. Dog er AP AC lite ikke smart i værelserne, da han har behov for min 2 LAN stik. Og med IW-HD og NanoHD får man også Wave2, så man er lidt fremtidssikret Plus, at IW-HD ser superfede ud direkte bygget på væggen
|
|
ZkiiFreak
Funktioner
Tak(0)
|
Nå ja, glemte at nævnte, at IW HD giver 4 LAN stik
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9379 |
Funktioner
Tak(0)
|
Takker for input, nu er der noget at kigge konkret på.
|
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når man anbefaler In-Wall, så bør man måske lige nævne, at der kan være visse udfordringer med at montere dem. De er reelt bygget til... in-wall, og det er IKKE i en Fuga dåse, men derimod i en EU dåse.
|
|
lahan
Funktioner
Tak(0)
|
jeg kan se at switchen er pæn dyr, er der nogen grund til at vælge denne fremfor en alm dum switch ?
Jeg har ikke behov for PoE, ligesom in Wall heller ikke er nødvendigt. In Wall er selvfølgeligt pænt, men APerne kommer alligevel til at stå skjult. Wifi6, er det understøttet eller kommer det først senere ?
|
|
Stone
Super bruger Oprettet: 03-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har købt en Ubiquiti Dream Machine, 3 AP Pro og 3 stk. 8-port switche - den ene med POE. Det fungerer virkeligt godt og dækker hele huset, både kablet og trådløst. Især Dream machine er jeg glad for, med indbygget AP, Switch og Controller/Cloud Key. |
|
lahan
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Beerlover
Ny bruger Oprettet: 17-Februar-2020 Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selv om du spørger til Ubiquiti så prøv at tjekke Grandstream ud. Overvejede selv Ubiquiti men valgte Grandstream pga. gode specs og fordi cloud key ikke er nødvendig. Har på intet tidspunkt det sidste år været nødt til at genstarte eller lign. Super dækning overalt i huset. http://www.grandstream.com/products/networking-solutions/wifi-access-points/product/gwn7630 eller http://www.grandstream.com/products/networking-solutions/wifi-access-points/product/gwn7610
|
|
Stone
Super bruger Oprettet: 03-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja - de er kablet og får strøm via den ene Switch (POE)
|
|
Besvar | Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |