|
Manuelt eller automatgear? |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | |||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Marts-2020 kl. 12:26 |
||
Ved selvfølgelig godt, at dette ikke er et bilforum, men håber alligevel at nogle kan komme med lidt input. Jeg er blevet lidt lun på en Skoda Octavia, men er i tvivl om jeg skal vælge modellen med automatgear (DSG) eller manuelt gear, så jeg hører gerne fra folk der har en Skoda/VW/Seat eller Audi med deres erfaringer omkring DSG gear. Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jamen, som udgangspunkt afgjort automatgear. Alt tyder på,at automatgear drypper ned i billigere biler, og måske bliver et must ved gensalg. Og den daglige komfort er indiskutabel (!) Prisen ved anskaffelse - rep - og forsikring er selvfølgelig en faktor, du skal regne lidt på . . Står selv i samme dilemma ved event køb af VW T-Roc . . .
|
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er ganske simpelt bare rart - kan ikke se hvorfor jeg skal rode med en pind hele tiden, når automatikken kan klare det og gør det bedre... |
|||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg synes du skulle kigge her: http://www.vagcars.dk |
|||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har selv en Octavia med DSG og går aldrig tilbage til manuel gear.
Især Adaptiv fartpilot sammen med DSG er genialt. Kører du i kø på motorvejen skal du bare være opmærksom og styrer: Bilen sætter selv farten op/ned/bremser efter trafikken. Det er kun når du holder helt stille at du skal træde på bremsen. Det er kun fordi Octavia ikke har elektrisk håndbremse. |
|||
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Elektrisk - uden gear. Så ser du dig ikke tilbage ;-)
|
|||
|
|||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ikke når man kører med campingvogn og gerne tager til syditalien/Albanien eller lign.
Så er de der ikke endnu. Men de er for dyrer og kører for kort på en opladning |
|||
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har fået BMW firmabil med automatgear, og det er bare fantastisk med automatgear. Vi kigger på bil til konen, og den skal også være med automatgear. Vi har også kigget på Skoda/WV, men med alle de problemer der har været og er med deres DGS gear, så vil jeg kræve 7'års 100% garanti på gearkasse/kobling, ellers bliver det et andet bilmærke vi køber.
|
|||
Wish
Bruger Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Enig, elektrisk er klart overlegent på mange punkter. Flere kan nu fås med træk og har gode rækkevidder. Jeg kørte til Nord-Norge i vinters, 2000km hver vej og det var super. Fandt ud af at det var rigtig rart at få nogle "indbyggede" pauser så man lige kunne komme ud og få strukket benene og fundet en kop kaffe. 9 ud af 10 gange ventede bilen på os, ikke omvendt. Jeg har selv kørt en Skoda Octavia i en lille uges tid, som lånebil mens jeg fik ordnet en skramme. Den var med automatgear og var bestemt en fin bil, men man kan stadig fornemme overgangene mellem gearene og den virker ikke specielt kæk. Hvis du allerhelst vil have en Skoda Octavia så skal du for alt i verden ikke prøvekøre en Tesla. Min bil er en Tesla Model 3 Long Range og jeg vil ikke bytte med nogen, går aldrig tilbage til fossilt brændstof.
|
|||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Samtidig er der jo masser af biler, som ikke oplever problemer... Som en anden skrev, tag et kig på http://vagcars.dk |
|||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||
quarkir
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg synes den skifter meget gnidningsløst, selv om det selvfølgelig ikke kan sammenlignes med en elbil.
For mit vedkommende falder den på, at den højst må trække 910kg.
|
|||
mvh
|||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Den jeg har kig på er den med 1,5 TSI motor. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |