|
Burn in |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
jesperKBH
Guld medlem Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-April-2020 kl. 13:35 |
Jeg ved det er beskrevet og diskuteret en del,jeg har googlet og læst. Alligevel kan jegikke helt blive skarp på hvor stor risikoen er.
Der bliver ikke spillet meget på mit tv, men det står ofte mange timer på samme kanal. Jeg kan læse at risikoen er blevet mindre med nyere oled. Hvor stor er risikoen på et 2019 oled?
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4703 |
Funktioner
Tak(0)
|
Oled kan ikke anbefales til at vise den samme kanal(logo) i mange timer. Det kommer til at sætte sig over tid, især hvis det er samme kanal.
|
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har et 2017 lg oled, og ingen problemer. Står ofte timer i kodi eller YouTube start billedet. Jeg tager ikke hensyn men nyder bare det super gode billede. Har også spillet en del men statiske elementer, ingen problem.
|
|
Renoldo
Bruger Oprettet: 18-Januar-2007 Sted: Sorø Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her om et par måneder, så er mit C8 2 år gammelt.
Det kører ca 3 til 4 timer hver aften, og jeg spiller Xbox et par timer, næsten hver fredag og lørdag. Det har ikke tegn på burn in, og det er heller ikke noget jeg tager hensyn til. |
|
jesperKBH
Funktioner
Tak(0)
|
tak for god brugbar info. Mit tv kører jævnligt en del timer på news som jo har logo på fast
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
News er måske noget af det værste, du kan udsætte et oled for, når vi snakker IR.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du ser TV2 News, så mange timer bør du ikke købe OLED. Måske sker der ikke noget, men muligheden er der. Hvis det er for at se nyheder, er det vel også lidt lige meget med den bedste billedekvalitet?
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
billede og ikke mindst betragningsvinkel. Blev selv overrasket da jeg købte et nanocell LG til køkkenet, hvor godt oled er fra “siden”
|
|
jesperKBH
Funktioner
Tak(0)
|
jeg ser primært News arbejdsrelateret, den øvrige tid er der et ganske alm tv mønster for en børnefamillie.
Jeg fornemmer at OLED er et sats, så jeg må nok kigge på 65 LED istedet
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
Altså nu har jeg haft mit oled i 3 år. Og jeg har aldrig haft burnin.
|
|
jesperKBH
Funktioner
Tak(0)
|
sådan et 65 fylder alligevel en del ! Jeg har lige målt på bilen, må sådan et både stå og ligge under transport?
|
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lyder fornuftigt! Ærgerligt for dig, at du må undvære det bedste billede. Det er helt sikkert lidt et sats at køre News i timevis, ofte. Ærlig snak! Jeg ser news ca 45-60 min om dagen, har iøvrigt et afvekslende forbrug, og har på mine 2 OLED ikke oplevet det mindste. Held og lykke med indkøbet.
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |