|
DAB lyder dårligere nu? |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6305 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Maj-2020 kl. 09:23 |
Jeg hører P3 lige nu... og det lyder ikke så godt
Lydkvaliteten var da klart bedre før i tiden? Signalet er fint Kan ikke lige finde noget om hvorfor, det lyder dårligere nu end for et par år siden Er der noget, jeg kan prøve? Har nulstillet DAB-radioen |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5054 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej det er ikke din radio, det er hele danmarks radio den er gal med. Jeg har skrevet til DR om det flere gange, og fået at vide de nok skal skrue på det. Men jeg kan stadig ikke holde ud at høre på forvrænget lyd, som er det der kommer ud af højttalerne uanset om det er P3, P4, eller P5. Synes P8 lyder rent.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7187 |
DAB radio er bare skod kvalitet
Man oplever faktisk at netradio tit er meget bedre |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6305 |
Det er også min oplevelse at internetradio lyder bedre
Har haft min Ruark Audio R2i (uden Bluetooth og nymoderne teknologi) i mange år, og den har aldrig lydt dårligere pga. den dårlige kildekvalitet ![]() Redigeret af jake51 - 16-Maj-2020 kl. 12:26 |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Bum!
Så fik jeg lige sendt en klage over lydkvaliteten til DR Og hvad får jeg ud af det? Sikkert ikke noget som helst Min DAB-radio siger en kvalitet på sølle 88 kbps, og signalet er fint |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1451 |
Og det er den (piv)ringe kvalitet DR vælger til de fleste af deres kanaler. Det er ganske enkelt grotesk, hvordan man bruger en bitrate som er fuldstændig latterlig, når der mulighed for langt højere bitrate. DR i en nøddeskal, man er fuldstændig ligeglad med kvaliteten. Og den dinosaur er man tvangsindlagt til at betale til. ![]() |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5054 |
Jo det hjælper at klage til DR. Vi fik lukket for ægte 5.1 surroundlyd på films, fordi nye TV automatisk er indstillet til multikanal lyd modtagelse, som så gir en diffus lyd i stereohøjttalerne på TV’et. Der var så mange klager over den diffuse lyd, at DR valgte at lukke et ellers velfungerende surroundsignal.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Bitraten på DAB skyldes at der skal være plads til flere kanaler.
Det er politisk bestemt hvor mange kanaler der skal være på DAB. Så der ikke så meget DR kan gøre. Der står ingen steder at man skal lytte til radio via DAB. Hvis i vil have bedre lyd, findes der gode alternativer.
|
|
![]() |
|
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1451 |
Der er massere af plads på DAB-frekvenserne, til at holde bitraten, så det er ikke andet end en dårlig undskyldning.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
DR Netradio burde sættes op til 384 Kbps
![]() |
|
![]() |
|
Ah jeg mener at kunne huske der har været lavet kampagner for at få folk til at købe ny DAB+ radioer fordi alle DR kanaler blev flyttet derover så FM båndet kunne lukkes. Det er så ikke sket endnu, så vi kan stadigvæk høre P4 i en anstændig kvalitet på FM.
|
|
![]() |
|
Øøøhhh, og?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |