|
Forskellig lydstyrke |
Besvar |
Forfatter | |
Benjeedk
Ny bruger Oprettet: 07-Juni-2020 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Juni-2020 kl. 21:11 |
Hej
Jeg har lige monteret et nyt sæt Pioneer højtalere i min bil. Efter de nye højtalere blev monteret er der forskel i lydstyrken på højre og venstre højtaler (indstillingerne er sat til center) Nogle bud på hvor fejlen kan ligge?
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mine bud.
Dårlig installering. Dårlig enhed. Radio er ikke stærk nok til de nye enheder. Bare bud
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med ombyttede højttalerledninger fra radio til højttalere? Mener, at rød ledning skal i rød ind/udgang, sort, eller grå ledning skal i sort ind/udgang.
Hvis det er koblet forkert sammen, så vil den forkert tilkoblede lyde svagere end den rigtige. Sådan var det i hvert fald i gamle dages "stereotest" som kørte på DR. Byt om på ledningerne til den højttaler, som lyder svagt - hør om det hjælper.
Kan du smide billeder af, hvordan det er koblet sammen nu? Redigeret af mnielsen - 08-Juni-2020 kl. 07:12 |
|
Benjeedk
Ny bruger Oprettet: 07-Juni-2020 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg prøver at bytte om på ledningerne, der står nemlig intet på højtalerne om hvad der er plus og minus og kablerne er samme farve. Dog har jeg monteret ledningerne ens på begge højtalere.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ledninger er vel ikke helt ens, den ene har måske en tynd farvet stribe til forskel? Redigeret af JørgenT - 08-Juni-2020 kl. 09:33 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fejlen kan vel også ligge i de nye højttalere. Test dem på en anden radio/forstærker.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |