|
Hjælp til køb med bankoverførsel. |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(1)
Sendt: 16-Juli-2020 kl. 09:10 |
Hej jeg har brug for noget hjælp. Jeg er ved at købe en projektor hos en privatperson i Tyskland. Han har sendt pakken med noget der hedder E-post hvor jeg får mulighed for at teste den et par dage inden han modtager pengene fra E-post hvor de sender med DHL. Jeg skal overføre pengene til E-post via bankoverførsel med IBAN, SWIFT code osv. På regningen står der Deutsche Post DHL group. Det ser meget professionelt ud, så tror ikke der er noget galt og har også fået sælgers adresse og telefonnummer. Mit spørgsmål er, hvordan står jeg hvis der bliver problemer og lad os sige pakken ikke kommer frem.
Har jeg så overhoved noget sikkerhedsnet med denne form for bankoverførsel? |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
snak med din bank.
Jeg er ret sikker på at der er forskellige fremgangsmåder i de enkelte banker, og hvad du står tilbage med i tilfælde af uheld. |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2346 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har købt med bankoverførsel til udlandet en gang, og gør det ikke igen.
Det var bøvlet med IBAN, SWIFT og alle andre numre. Jeg skulle også bruge bankens adresse. Det lykkedes mig aldrig at lave overførslen selv og måtte lade banken gøre det. Gebyr: 100 kr. Lidt voldsomt når varen kostede 200 kr.
|
|
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svarene. Er 99% sikker på den er god nok men det er en dyr vare så 100 kr går nok
|
|
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan kun din bank svare på. Ring dog til dem, istedet for at stole på tilfældige brugere i et forum...
|
|
Bjur
Funktioner
Tak(0)
|
Gør jeg også om lidt de skal lige have åbent men tænkte der måske var en generel regel.
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Online Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
"...så tror ikke der er noget galt...".
Hvor stort beløb er det, du er i færd med at smide væk? Bankoverførsel = bare ærgerligt Sonny Boy.
Redigeret af Flippo - 16-Juli-2020 kl. 10:26 |
|
Bjur
Funktioner
Tak(0)
|
14k. Men har ikke betalt. Banken sagde også det samme. Er vi enige om, hvis jeg kan få ændret til enten at betale med kreditkort, PayPal eller CashOnDelivery så er jeg sikret?
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
igen - spørg dog din bank! paypal kan du claime via paypal, men du er jo ikke garanteret noget som helst.
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4112 |
Funktioner
Tak(0)
|
For mig lyder dette som en scam og jeg ville holde fingerne langt væk.
Du kan også bare give mig pengene :-) Hvis du går ind på e-post.de, så er det Deutsche Post du kommer ind på, som har noget der svarer til eboks. Dette har intet med handel at gøre.
|
|
Hajsa
Super bruger Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den må godt nok være billig hvis du gider og bøvle med at købe en projektor på den måde og hvis den er så billig, så hold fingrene væk fra den, der er stor chance for at du bliver snydt. |
|
Bjur
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er 14k vs 22k også en ok besparelse, medmindre man har masser af penge.
|
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |