|
ARC virker ikke |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
RonsonDk
Ny bruger Oprettet: 27-Februar-2014 Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-September-2020 kl. 16:24 |
Hvorfor virker ARC aldrig?!
Jeg forsøger at køre lyd fra en amazon fire 4k tv sticktil et LG LHB725 (som ikke kan køre 4k passthrough) hjemme hos de gamle, så jeg tænkte jeg ville sætte det i tv'et og køre ARC. Det virker også - troede jeg i første omgang. Har slået HDMI-CEC til på tv for at kunne vælge ARC som lydudgang, forstærkeren skifter også til "ARC" på fronten, kodi på stick'en er sat op til 5.1 og jeg har prøvet at slå passthrough til og fra i kodi. Men ingen lyd. Hjemme hos mig selv fik jeg heller aldrig ARC til at virke på et philips tv + yamaha receiver. Så skiftede jeg tv til lg og det hjalp så heller ikke. Nu har jeg skiftet til en sony forstærker der understøtter 4k og kører alt igennem der, men det var lidt en dyr løsning bare fordi ARC ikke virker. Hvad er det jeg gør forkert mht. ARC? Det eneste jeg ikke har prøvet er at skifte HDMI-kabel. Jeg kan dog ikke forstå hvis det skulle være det, de gamles forstærker går automatisk i ARC-mode når jeg slår det til på tv.
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skriver ikke hvilket tv dine forældre har. Men det lader til den ikke kan sende 5.1 videre. Og det er de færreste ældre modeller der kan det. Men med den kg de har, hvad med at bruge den ene HDMI indgang der? I stedet?
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
RonsonDk
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar, det var med vilje jeg ikke skrev tv-model, for jeg ved det ikke :)
Det er et af LGs billige 49", måske 2 år gammelt, men jeg mener nu også jeg prøvede at sætte kodi til 2.0. Men jeg prøver et andet HDMI-kabel og rode med lydopsætningen i kodi/amazon næste gang. Ellers må jeg tjekke om tv'et har en optisk udgang. Ellers må jeg jo til at kigge på et andet anlæg til en gave... |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
RonsonDk
Funktioner
Tak(0)
|
Anlægget understøtter ikke 4K, derfor har jeg sat fire stick'en direkte i tv og vil føre lyd til anlægget via ARC.
TV er i øvrigt 49UH603V, der er ingen brugbar information på hjemmesiden eller manualen.
|
|
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
|
|
RonsonDk
Funktioner
Tak(0)
|
Jep, de har rigelig 4k 10bit HDR materiale med lyd der er lidt mere spændende end stereo :)
|
|
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1413 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er med 100% sikkerhed en fejl 40!.
Hvad står TV'ets lydoutput til? PCM?
|
|
RonsonDk
Funktioner
Tak(0)
|
Har prøvet både "auto" og "PCM"
|
|
AnyFellow
Bruger Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nogle tv har flere HDMI-stik, men kun ét, der fungerer med ARC.
Det kunne være en årsag.
|
|
RonsonDk
Funktioner
Tak(0)
|
Kablet til anlægget blev flyttet til ARC-porten i går, det var det første jeg gjorde.
Efter at have rodet med det et par timer i dag gav jeg op og satte et optisk kabel til, nu virker det. Så må de nøjes med det.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |