|
OLED og Burn In |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
klander
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 13:56 |
|
Hejsa
Har kigget efter et nyt TV og har kig på LG CX 55" Men er lidt "meget" nervøs for Burn In da jeg skal bruge tv'et nok 60/70% til PS4 og Xboks One X samt de konsoller når de en gang kommer lidt ned i pris, har set et par YouTube videoer hvor de viser burn in på nettop LG CX. Så hvis der er problem vælger jeg nok et Sony eller LG led/lcd På forhånd tak
|
||
Med Venlig Hilsen
Kurt |
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4027 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
lad være med at vælge oled når der skal spille meget.
Risikoen er stor ved statiske billeder.
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er altid nemt at kaste om sig med påstande uden beviser... Redigeret af Nagash - 02-Oktober-2020 kl. 16:21 |
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er stort set det eneste TV, der kan udnytte PS5 og Xbox Series X, når det kommer, så kan ikke se hvad du ellers skulle gøre? Eller må du vente til næste års modeller kommer, hvor alle producenter vel forhåbentlig er klar på de nye konsoller.
|
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu spiller jeg ikke, men jeg ville ikke have et roligt øjeblik, hvis der blev spillet på mit OLED.
Bevise det kan jeg ikke, men de af jer der kender mig ved, at det højst sandsynligt er korrekt.
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Smut nu bare en tur i Elgiganten og se resterne af udstillede oled tv hvor menu har stået for længe. Vi behøver vel ikke den krig igen. Alle ved at oled er følsomme for statiske billeder. Og ja jeg har selv flere oled tv i huset 😉
|
||
klander
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ikke helt korrekt Sony XH90 og LG Nano 90 kan fint klare PS5 osv med HDMI 2,1 og har set nogle videoer på YT den ene med LG CX med bare 350 timer havde burn in, så der for mit ? er ikke i tvivl om at OLED har en bedre billede kvalitet.
|
||
Med Venlig Hilsen
Kurt |
||
klander
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg takker for jeres svar jeg glemmer OLED
|
||
Med Venlig Hilsen
Kurt |
||
Shumway
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har konsol gamet på mit snart 3 år gamle C7 mange mange timer om ugen siden jeg købte det.
Har ikke skyggen af burn-in |
||
hansie
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan du også sagtens. Og netop din oplevelse gør at der forskellige meninger. Andre får problemer bare de ser news et par timer hver dag. Heldigvis ser det ud til at de nyere oled er meget modstands dygtige over for burn-in. Men selv her i 2020 frarådes det i bruger manualerne til oled tv.
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |