|
Mediastreamer ??? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||||
DVDO
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2012 Status: Offline Point: 645 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 17:36 |
|||
Hejsa
Beklager hvis dette spørgsmål allerede er stillet før, men syntes ikke jeg kunne finde et tydeligt svar. Jeg har en NAS hvor jeg har en blanding af BR film jeg har rippet samt film jeg har købt online og downloaded. Jeg bruger en Shield men syntes måske ikke den er tilstrækkeligt mere, det er en model 2015. Jeg overvejer en anden afspiller, kunne man bruge et Apple TV4K, kan man få både Atmos og DSTX lyd ud af denne? Eller er der en anden afspiller I hellere vil anbefale? Følgende krav. 1. Skal kunne afvikle 4K 2. Skal kunne sende Atmos og DTSX signal ud til reciever 3. Helst ikke blæser 4. Gerne styring via IR eller RS232 Kom gerne med forslag. Mvh Kim
|
||||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
iirc så er eneste streamer der kan bitstreame HD lyd enten Shield eller Mi Box, kan dog være jeg husker forkert, men er næsten 100 på at ATV 4k ikke kan
|
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Din Shield er tilstrækkeligt, jeg har selv Shield 2015 modellen som du, og jeg har også Apple tv 4k. Apple tv4k kan ikke bitstream truehd eller DTS Master, så der er ingen chancer for at få atmos eller dtsX ud fra dine film. Der er det desværre kun shielden der kan. Hvis vi snakker om de afspillere der sælges i landet.
|
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
DVDO
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvilken app på Shield benytter du? Hvis vi kigger på afspiller i udlandet, hvad tænker du så?
Redigeret af DVDO - 30-Oktober-2020 kl. 19:52 |
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
i udlandet tænker på roku og firetv |
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvad mener du med, Shielden ikke er tilstrækkelig(t)?
Det er stadig den kraftigste streamer på markedet, hvor den største forskel mellem 2015-modellen og den nyeste, er tilføjelsen af Dolby Vision og muligheden for at benytte AI-upscaling, samt en anden fjernbetjening. Hvis du derimod hentyder til, du har brug for en ekstra enhed, så er det vel bare om at købe en mere, med mindre du leder efter en billigere model?
|
||||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Apple TV 4K understøtte Atmos.
|
||||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
|
||||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Der er altid en der skal spille klog. Ja, den kan klare det over Netflix og lignende som har Atmos over DD+, men det var jo ikke det han ønskede. |
||||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg svarede bare tråd starter på hans spørgsmål om atmos via TV 4K understøttes, og at det er muligt via sin receiver hvis den undersøtter atmos.
T-duck skriver atmos ikke understøttes fra hans film, og skriver senere True HD Atmos, og det var ikke tråd starter spørger om. Jeg læser ikke nogen steder, at tråd starter har fået et tydelig svar på at man kunne få Atmos via TV4K.
Så er mit svar da forkert? Redigeret af LofterPalle - 02-November-2020 kl. 12:35 |
||||
mskp
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Min erfaring er, at Nvidia Shield (Pro) 2019 er den mest komplette boks på markedet. Bitstreaming af stort set alle lydformater (minus DSD over HDMI, men...) og med seneste opdatering af Plex kan den afspille MKV med Dolby Vision. Jeg synes Apple TV interfacet er federe (smag og behag), men jeg tror ikke du får en media streamer, der er bedre pt.
|
||||
Morten
__________________ LG OLED77CX Denon AVC-X8500H Monitor Audio Silver 500/300/C350 SVS SB-4000 Panasonic DP-UB9000 Nvidia Shield TV (2019) Sony UBP-X700 Apple TV 4K |
||||
DVDO
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det var lidt kluntet formuleret med henblik på Ikke tilstrækkelig. Syntes måske ikke helt den er som jeg ønsker, og da resten af huset er med Apple tænkte jeg at Apple TV hvis den kunne det hele, ville være en nem løsning. |
||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |