|
4K BluRay VS. 4K Streaming |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-December-2020 kl. 20:50 |
Hej REC
Jeg har købt en Panasonic UB820, men kommer i tvivl om jeg skal returnere den. Streamer fra Appel TV4K, Netflix & Disney+ osv. Det skal siges at den ikke er afhentet og stadig er på posthuset, men er der meget tydelig forskel på billede / lyd kvaliteten? Jeg har et LG OLED CX77 og har bestilt en NAD T778, skal køre 5.1.4 Atmos. Grunden til min tvivl er at jeg ikke er god til at se film flere gange, og synes derfor at der er mange penge at bruge 3200 på en afspiller samt 100-200 pr film hvis de bliver brugt 1-2 gange.
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4051 |
Funktioner
Tak(0)
|
Billedet kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har set 4k på skive endnu. Men lyden, der er verden til forskel, når man køre den klassiske receiver og højtaler setup af hjemmebio. Den atmos der er på streaming køre på dolby digital+ hvor der er tab(lossy) i detaljegrad i dynamikken, og modsætning til atmos i dolby trueHD(lossless) hvor der ikke er tab i dynamikken, så lyden fremstår ren og fyldig.
Og de film på Disney+ og Apple tv som ikke er i atmos kører i sammen bitrate som dvd-film, så en klar forringelse i forhold til DTS HD master og dolby trueHD på blu-ray skive. Jeg personligt, hvis jeg står med en film på skive med kun 5.1/7.1 lossless og en film på Apple tv med atmos, tage skiven, de jeg synes der er større forskel på lyden end billedet på en almindelig bluray kontra 4k stream Redigeret af T-Duck - 03-December-2020 kl. 22:30 |
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7121 |
Funktioner
Tak(0)
|
Alt efter forventninger kan du fint nyde stream.
Har ikke brugt min 4K Blu-ray i det sidste år. Gider ikke købe flere film. Så den tid løber ud. Men en god 4K Blu-ray slår stream i billede og lyd. Men forskelle er ikke altid synlig for alle
|
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er helt klart fordele ved streaming. Det er mere jo nemmere.
Hvis du kun ser film en gang og ikke absolut skal have det bedste, kan du med fordel leje dem i iTunes på 4K. Hvis du vil have det bedste i lyd/ billede, er der ingen tvivl om at skiver er langt bedre, og man kan se og høre det! Har LOTR på vej i den nye UHD/ HDR udgave, og glæder mig til at smide skiverne i. Det er nok 10 gang jeg ser dem, og ikke sidste.
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
Lydkilde
Bruger Oprettet: 18-September-2020 Sted: Kælder Biffen Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et pip fra en uddøende race = En der ikke har/bruger streaming tjenester.
Hvis ikke jeg så alle film flere gange - nogle mange gange, så ville jeg nok også skippe afspiller/skiver. Det sker jo nok (desværre) helt automatisk i fremtiden. Og med tiden bliver kvaliteten vel også den samme.
|
|
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
|
|
JesperRou
Bruger Oprettet: 13-August-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
Uddøende, ja det er nok sandt. Jeg holder også ved så længe jeg kan og bruger masser af penge på kunstigt åndedræt. Man kan jo faktisk få lidt "det bedste af begge verdener", ved at rippe film og streame dem lokalt, i fuld kvalitet. Så får man også søgning og de spontane valg, fra streaming. OG, en kvalitet som jeg synes mange glemmer, man slipper for tvungne forfilm, reklamer, FBI advarsler og lign. Men, det er en dyr løsning som de færreste nok vil være med på. Jeg tillader mig at tvivle på, om Streaming kvaliteten bliver det samme. Det har vi ikke set med musik/radio, hvor de fleste også er ligeglade med hvad de putter i ørene. |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6242 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det største problem med streaming er efter min mening at forbindelsen kan ryge midt i filmen
Så bliver man frustreret
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det sker ofte, så skal du vist have kigget på din forbindelse.
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7121 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fiber og der er altid masser af båndbredde uden afbrydelser
|
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
Funktioner
Tak(0)
|
Om der er "Tydelig" forskel afhænger af flere faktorer: Skærmstørrelse, afstand til skærm, kvalitetsbevidsthed/opmærksomhed, kvaliteten af billed og lydudstyr De fleste med en normal størrelse skærm, en normal afstand til skærmen og et mere normalt surroundanlæg vil næppe opleve nogen forskel i praksis. Men den er der hvis man går efter i detaljerne og hvis man er fintfølende over for den. Til feinsmækkere med meget høje krav og ekstrem kvalitetsbevidshed med dyre lyd og billedløsninger er det således stadig ret svært at komme uden om, mens det ikke længere har relevans for den gennemsnitlige bruger. Se evt. https://youtu.be/WbKCZpQN72c Redigeret af TBC1 - 04-December-2020 kl. 18:51 |
|
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
Trådstarter har planer om en NAD AVR med en Atmos-løsning samt har investeret i en ny OLED skærm. På baggrund af dette er der noget der tyder på at han er i gruppen som er interesseret i høj lyd/ billedekvalitet.
På den baggrund vil jeg mene at en afspiller er på sin plads. Man vil oplevet et rimeligt stort løft i kvaliteten.
Det der afholder mig fra at anbefale det, entydigt, er at han skriver at han sjældent ser film mere end den gang. I det scenarie vil det være skørt at købe fysiske medier. |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
Funktioner
Tak(0)
|
Personligt køber jeg i dag også kun særligt elskede udvalgte film jeg ved jeg kommer til at se igen og igen - Jeg køber dem på 4K BD når og hvis jeg kan det - Alle andre film jeg typisk gerne kun ser 1 gang, måske 2 gange, ser jeg gerne på all-you-can-eat streamingtjenester. Sådanne film lejer eller køber jeg så stort set heller aldrig online, selv om jeg lige kan finde på at snuppe et meget billigt lejetilbud i ny og næ, hvis vi taler 9-19 kr og en film der kunne friste (er dog mere til serier end film i dag). Trådstarter må vel gøre op med sig selv hvad han syntes investeringen er værd - Jeg syntes at du og andre af os allerede har givet ham gode oplysninger at opveje det i forhold til Redigeret af TBC1 - 04-December-2020 kl. 21:37 |
|
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |