|
Yousee boks "fryser"? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1922 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-December-2020 kl. 22:56 |
|
Har et problem med min næsten nye Yousee boks, der jævnligt "fryser", taber forbindelse til wifi etc. Har kun haft den et par måneder, så er lidt i tvivl om, hvad man skal forvente.
Hvis man bare ser alm. tv. med lidt kanalskift etc. har jeg ikke oplevet problemer. Men når man afspiller diverse arkiver, starter forfra, spoler, ser Netflix evt. med diverse kommandoer ret hurtigt efter hinanden virker det, som om den ikke kan håndtere det indimellem. Den "fryser", hvor de fleste funktioner (og alt online) først virker igen efter genstart. Nogen gange skriver den at den har mistet forbindelsen til internettet, så man kan kun se live tv. Er nu sket en del gange, måske 4-5 gange om ugen, de seneste par uger Enkelte gange har den i øvrigt skrevet at problemet er centralt ved YS, men efter genstart af boks virker det alligevel igen.... Det er efterhånden små irriterende. Men er det sådan det er? Skal man forvente at der skal genstartes etc. jævnligt eller har jeg bare fået en defekt boks Redigeret af thor-thor - 14-December-2020 kl. 15:01 |
||
Lydkilde
Bruger Oprettet: 18-September-2020 Sted: Kælder Biffen Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man skal forvente at skramlet virker, men...
Der er sikkert alle mulige undskyldninger for eksterne påvirkninger hvis du spørger YouSee. Og her bliver du ikke klogere https://kundeservice.yousee.dk/tv/loes-problem Ud over standard svaret "har du prøvet at genstarte?" - Ufatteligt at det tager 3 år at blive IT-supporter når de bare skal lære at sige "har du prøvet at genstarte?" Anyway - Jeg har 2 bokse. I hver sin ende af huset. De ene lige op ad routeren. Begge er kablet! Og hver gang jeg starter den lige op ad routeren siger den at der er netværksfejl Så går der 10-15 sekunder og så virker alt. Det er PIV irriterende. - Jeg har skiftet boksen = Det samme - Jeg har skiftet kablet = Det samme Jeg har overvejet at sætte et 10 meter kabel på med en switch imellem (nogenlunde sådan står den anden boks) - Kunne jo være at elektronerne i mit 1 meter cat6e kabel er for hurtige for Yousee?!? Når alt det er sagt - så kan det selvfølgelig godt være en defekt boks. Og når du ringer og taler med YouSee så bare husk at: "Ja - jeg har genstartet boksen. Gør jeg faktisk 8 gange om dagen, fordi skramlet ikke virker." Så er det lidt hurtigere at komme videre i forløbet
|
||
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4028 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du siger det er ufatteligt at det tager tre år. Så lad mig svare dig på det spørgsmål. Størstedelen går man at, at opsætte netværk, opsætning af servere, og fejlfinding. Og nu er vi jo ved fejlfinding. Jeg vover den påstand på at 90% af de fejl der opstår for brugerne fjernes med en genstart. At de sidste 10% og så dem vi brugere resten af tiden på at lærer at løse, som også kan være slemme nok
Redigeret af T-Duck - 13-December-2020 kl. 10:12 |
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Lydkilde
Bruger Oprettet: 18-September-2020 Sted: Kælder Biffen Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg viste at jeg kunne finde IT-folk herinde Som ville "føle sig støt over den der" Jeg har været i branchen i 15 år hele vejen fra support til Big Boss. Det er jeg så heldigvis ikke mere Men det er derfor jeg hygger mig over de supportere jeg støder på. Første sætning er ALTID, "har du prøvet at genstarte". Ud over det så er jeg enig med dig! 90% af alle problemer løses med en genstart. Det er de sidste 10% der gør at IT-folk koster kassen Det er bare svært for den almindelige bruger at forstå når det eneste de høre er "har du genstartet"
|
||
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
|
||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej problemmet fjernes ikke med en genstart. Software fejlen som tvinger en til genstarten, er der jo stadigvæk, men brugeren kan komme viderer her og nu. Tænk hvis en bilmekaniker tænkte på samme måde som en IT-supporter. Jeg kører i min bil på motorvejen, og pludselig går motoren i stå. På værkstedet for jeg at vide, at jeg blot skal stige ud af bilen, og vente 2min, så kan jeg sætte mig ind igen, og starte motoren, og kører videre. Ja ja, det sker jo kun et par gange om måneden, så hvad er problemmet.
|
||
Mvh Jesper
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Jeg ved ikke om dine to YouSee bokse er ens? Men har du prøvet at swappe dine to bokse? Men hvis en boks virker et sted og ikke et andet sted, er det tit stedet eller forbindelsen til stedet der et noget i vejen med. Et ultra kort kabel kan godt give for kraftigt signal og støj, som ikke mærkes ved et 10 meter langt kabel. Elles, når du ringer, er det normalt en kunde service medarbejder du taler med. Det er noget helt andet end en IT supporter. Kunde service medarbejdere bliver normalt målt på hvor mange kunde henvendelser de klarer på en time, og hvor få henvendelser de IKKE sender videre til IT Supporterene. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 13-December-2020 kl. 11:17 |
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4028 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og selvfølgelig hvis det er en fejl der bliver ved med at opstå, bliver der jo yderligere fejlfundet på det jo Redigeret af T-Duck - 13-December-2020 kl. 11:31 |
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1922 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svarene (selvom det blev lidt rigelig support snak...)
Tror at jeg prøver at give YS et ring. I går aftes gik boksen kold igen. Havde set Netflix et par timer, pludselig går den i stå og vil ikke mere. Genstart, så virker alt igen. |
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4028 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Helt klart en defekt enhed. Fik selv en i 2018 - har måske måttet genstarte den 2-3 gange ialt, og ellers har den aldrig fejlet . .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1922 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok, lyder som den er defekt.
Jeg har genstartet den 7-8 gange i de par måneder, jeg har haft den...
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19478 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En lille bitfejl der hænger i RAM. Hvad mener du? Klaus
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |