|
REW og fase |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
sigma6
Junior bruger Oprettet: 02-Januar-2011 Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Januar-2021 kl. 20:20 |
||
Hej
Jeg har lige anskaffet mig en umik-1 og har kørt lidt REW. Findes der en simpel måde, at tjekke fasen på subben stemmer overens med mine stereo højttalere?
|
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er alle højttalere forbundet korrekt, og er SW stillet korrekt i Fase. så er alt i orden.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Online Point: 1109 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det gælder ikke hvis man har ældre jbl højttalere, der er omvendt fase 😉 Frank
|
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tag frontstof af.
Hvis bassen går ud og ind på front og sub på samme tid er de i fase. Man kan meget forsigtig sætte en finger på. Så mærkes det tydeligt hvis enhederne følges ad. Eller omvendt.
|
|||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1040 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Alt efter hvor højt du deler så er subwoofere phase faktisk ikke så enkelt som med mellemtone og diskant. REW skriver også at eksempelvis den akustiske reference måling med afstand ikke kan benyttes til subwoofere. Jeg ville bruge REW til at se hvor du får mest output i det registre hvor både fronter og sub spiller sammen og lade det være den korrekte setting
|
|||
sigma6
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det bliver nok lidt svært, at holde øje med når du skal tjekke 80 gange i sekundetb;)
|
|||
sigma6
Funktioner
Tak(0)
|
||
Da man kan stille fasen på de fleste subs, kan man jo ikke gå ud fra det er rigtigt. Den skal jo matche main-speakers. Jeg har interesse i at vide, hvordan man bruger rew til at tjekke det.
|
|||
sigma6
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad mener du med "omvendt fase"?
|
|||
sigma6
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, det er den rigtige fase, når der er mest output. Jeg må kunne bruge RTA til dette foremål.
|
|||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Online Point: 1109 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
På ældre jbl er der plus på højtalerstikket, men det går til minus på højtalerenheden.. Frank
|
|||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1040 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Reelt ja, men jeg oplevede at smoothing fjernede for mange detaljer. Så hellere lav målling, flyt, målling osv osv..
|
|||
jan.carsten.pedersen
Junior bruger Oprettet: 15-April-2015 Sted: vorbasse Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
hejsa Jeg har brugt denne metode og det virker men tager noget tid. Jeg har fået rigtig gode resultater alle de gange jeg har brugt den. Hans kanal hedder Home Theater Gurus på youtube og jeg har lagt lidt links nederst:) Håber det kan bruges. vh jan Fremgangs måde ved sub
Episode 7 har jeg prøvet at korte ned men gør man det efter denne video bliver det godt
Episode7:
En anden forklaring men grundlæggende det samme som episode 7:
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |