|
Disney+ lyd 'lydhuller' |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
ambilight
Ny bruger Oprettet: 25-Februar-2012 Sted: brønshøj Status: Offline Point: 11 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Januar-2021 kl. 07:57 |
Hej folkens
Jeg håber I kan hjælpe, da jeg er voldsomt generet af lyden på Disney+. Her min fejlbeskrivelse; Når jeg streamer fra Disney+ er der ligesom lydhuller - altså lyden forsvinder kort (under et sekund) og vender retur. Det sker typisk når der er scener med høj lyd/effekter. Det spøjse er at det kun er Disney+ der har problemet. Det sker kun når jeg sender lyd til min soundbar - altså ikke når jeg anvender højttalere på TV. Mit setup er; Philips 65pus7601/12 Yamaha ysp2700 Tilsluttet via hdmi 2.0 ARC kanalen til soundbaren Jeg har haft en supportsag kørende hos Disney, men de har ikke været i stand til at hjælpe Jeg har geninstalleret appen på TV uden held. Alt hjælp modtages med kyshånd , da jeg er lidt i vildræde her På forhånd tak Mvh
Rasmus |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
Idet det kun sker ved høje lyde, kan det måske være en løs HDMI-forbindelse i soundbaren. Altså at soundbaren får rystet HDMI-kablet lidt løst. Det forklarer naturligvis ikke, hvorfor du kun hører det på Disney+, men måske det kan have noget at gøre med dynamikken i Disneys lydspor (langt fra bund til top). Prøv dog alt andet lige at se om problemet ikke kan løses med et andet HDMI-kabel før du går videre til anden type fejlfinding eller køb af nyt udstyr.
Redigeret af Rasmus Larsen - 13-Januar-2021 kl. 12:00 |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv også lige med lyd direkte fra TVet
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
ambilight
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Rasmus
tak for dit svar. Det undrer mig bare hvis det skulle være en løs forbindelse - da det KUN er disney og jeg aldrig har oplevet det med andre streaming tjenester. ift. Dynamikken - kan du uddybe hvad du mener? Skulle det være frekvensområde som ikke var understøtte - eller tænker ud båndbredde (HDMI 2.0?)
|
|
ambilight
Funktioner
Tak(0)
|
Lyden kører direkte fra TV via HDMI arc
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er højttalere i TVet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
ambilight
Funktioner
Tak(0)
|
Yes, det er forsøgt og som jeg forsøgte at skrive, så opstår det kun når jeg sender lyden via HDMI til soundbaren. Så det er lidt af et mysterie for mig og svært at vurdere hvorfor det kune er disney+
|
|
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lyder som en løs forbindelse
|
|
ambilight
Funktioner
Tak(0)
|
enig, men det der får mig til at sige at det ikker er, er at det kun er for Disney - aldrig sket ellers
|
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2345 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der har også været hul i lyden fra Disney hos mig. Dog kun en enkelt gang.
Soul - lyden forsvandt helt i 10-15 sekunder. Apple TV 4k til receiver.
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med dynamikken mener jeg fra bund til top. Disneys normalniveau i lydsporet er generelt ret lavt, hvorfor man skal skrue højere op på sit anlæg for at høre stemmer mv. Når der så kommer action-sekvenser og lignende ender man ret ofte med høj lydstyrke. Så måske ryster soundbaren lige HDMI-kablet en smule løst i disse sekvenser.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at ændre streaming kvalitet i (i Disney+) til SD (720) og test om du får samme problem.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |