|
Wifi Extender eller en mere router |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-December-2020 kl. 16:03 |
|
Jeg er godt igang med at udvide vores wifinetværk i hjemmet.
Jeg skal dække 420m2 og har en ASUS Ax88u som "master" og en AC68 som wifimesh enhed. Men jeg kommer til at skulle have en mere på, da de vægge vi har er af mursten på bege sider og er mildt sagt ikke wifi venlige. Hvad er bedst -extender eller router, som naturligvis sættes til mesh
|
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
aldrig vælg en extender.
Du skal vælge et access punkt.
|
||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og vil en mesh ready router være et accespoint? -Jeg har selvfølgelig kablet imellem de to nuværende routere og vil gøre det samme med den næste her
|
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
ja en router som du beskriver kan konfigures som et access punkt. Du slår faktisk alt router funktionaliten fra, derfor er det ikke en router når du bruger den.
|
||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt - det var nu også min teori ift den del jeg allerede har gjort:). Men tak for svar, så er jeg sikker. Andet spørgsmål - den nye router/accespoint jeg køber, skal den tilsluttes routeren, eller kan den tilsluttes accespoint (det tænker jeg det kan) og/eller kan den eks sættes i en switch der er er direkte forbundet med routeren? (Jeg har en switch på kontoret, som ville være ideelt st trække et kabel fra til førstesalen hvor mit accespoint nr2 skal stå
|
||
lahan
Funktioner
Tak(0)
|
|
kan sættes i enten router eller i dit eksisterende access point.
|
||
HenrikN
Bruger Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår dit spørgsmål. Men dit access point kan tilsluttes via lankabel direkte til router eller via switch, som er forbundet til router. Hvis det var det du spurgte om :)
|
||
Mvh
Henrik Nielsen |
||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tror du forstod det fint:).. Hvis jeg forstår dit svar rigtigt også;).. Jeg har en kæde der ser sådan ud: Router - Switch - (jeg ville gerne sætte accespoint nr 2 her) - Accespoint nr 1 |
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det rigtigt forstået at du ikke har kabel til dit accesspunkt?
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
Cyberguy
Bruger Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det må vist være en AC68U i stedet for. Begge skulle understøtte Asus AiMesh
|
||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har en Asus ax88u som router, heri er der en kablet forbindelse til min ac68u.
|
||
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 201 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du kan kable dine accespunkter til rounteren så er der ingen grund til at køre mesh. Det vil formentligt være bedre uden.
|
||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |