|
Den rette receiver |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |||
PF
Super bruger Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Marts-2021 kl. 18:06 |
||
Når jeg snakker med diverse butikker der handler med Hifi, så er det stensikkert at en af de modeller jeg nævner, der kommer kommentaren at den receiver er slet ikke kraftfuld nok til mine højttalere. Nu er det trods alt kun et sæt Opticon 6 jeg har, så hvordan er det lige at de kommer frem til, at lige den receiver ikke er god nok til mine højttalere? Hvad er det jeg skal kigge efter, så jeg selv kan foretage et valg?
|
|||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu er det ikke særlig nemt, at svare på det konkrete spørgsmål, når receiverens navn og model ikke oplyses.
Jeg har købt noget kød, men alle siger, at rødkål ikke passer som tilbehør. Hvorfor, hvad er der i vejen med kødet.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
PF
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så har du ikke forstået spørgsmålet. Jeg spørger ikke, om den pågældende receiver er god nok. Jeg spørger om, hvordan man vurderer at en receiver er god nok.
|
|||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ah mon dog ikke, læs dit spørgsmål igen, “ Nu er det trods alt kun et sæt Opticon 6 jeg har, så hvordan er det lige at de kommer frem til, at lige den receiver ikke er god nok til mine højttalere? Hvad er det jeg skal kigge efter, så jeg selv kan foretage et valg?”. Lad os kalde dette for første del af dit spørgsmål, som måske også vil dække svaret på dine fremtidige receivervalg.
I min verden er, “lige den receiver” en specifik receiver, og den har formentlig mangler i forhold til en opgave. Så en anden receiver med samme specs, vil sikkert have samme mangler.
Redigeret af JeTex - 12-Marts-2021 kl. 15:10 |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1105 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
God nok til hvad? Du nævner kun et sæt højttalere... Frank
|
|||
wamsler
Bruger Oprettet: 04-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Sony str-dn1080 kan ikke trække skindet af en kold kop kakao, strømforsyningen er overhovedet ikke stor nok til at tøjle bare mellemstore HT - det samme gælder alle de andre recivere fra onkyo, Yamaha, marantz, denon osv.
|
|||
PF
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men det er det ikke, og det siger jeg også efterfølgende. Så er der vidst ikke mere i den sag :)
|
|||
PF
Funktioner
Tak(0)
|
||
Til at drive dem.
|
|||
PF
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvordan vurderer man så, hvad en god receiver er?
|
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg kan sige hvad jeg selv går efter når jeg køber reciever. Mindst 125 watt pr kanal med to kanaler drevne 20-20 Khz. En vægt på min 16 kg og en vejl pris over 14k.
|
|||
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Også hvis enheden, maksimalt, trækker 500W fra strømstikket - og sikringskredsløbet lukker ned, hvis impedansen på ht-terminalerne falder under 1,3 ohm... Bond |
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ligesom trådstarters spørgsmål, er mit svar heller ikke fyldestgørende. Der er naturligvis flere faktorer der spiller ind. Men når ikke han har et konkret spørgsmål, får han heller ikke et konkret svar.
|
|||
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |