|
Kan man måle god lyd? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-August-2021 kl. 08:26 |
|||
Det er altid rart at blive bekræftet i sit valg af højtalere. Jeg har LS50 Meta (med en Lyngdorf BW3 Sub), derfor så jeg denne temmeligt tunge video til ende. Det er Audio Science Review der tester/ måler KEF LS50 Meta.
Jeg er bare lidt i tvivl om Amir lader sig forblænde af de fine målinger, da han hævder at de lyder meget bedre end de oprindelige LS50. De fleste anmeldere siger at man ikke behøver opgradere til Meta, hvis man ejer den første LS50. Det er dog, som skrevet, altid rart at blive bekræftet.
Redigeret af Pede8000 - 08-August-2021 kl. 08:39 |
||||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Mine ører er fantastiske til at måle god lyd...
|
||||
Schumacher
Bruger Oprettet: 14-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 82 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
har sammen indtryk som dig efter jeg har set et par videoer med ham hvis to ting måler ens lyder de ens målinger er alt for ham og der ryger hans troværdighed faldt nemlig også over samme video så tvivler på han har lyttet til de to side by side når så mange andre anmelder siger der ikke er en verden til forskel med mindre opstilling, akustik og elektronik er sat op perfekt til at afsløre den forbedring kef har lavet
|
||||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Præcis, testede selv en del højtalere før køb. Da det var først på året, var det meste lukket og jeg lånte derfor en del med hjem. Det var perfekt. (priser fra (par) 7000,- til 25000,-) Man kan nok blot konkludere at det er en fin teknisk konstruktion.
|
||||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||||
Pede8000
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Han burde måske holde sig til kabler, det gør han rigtigt godt (og morsomt). Der er nok ingen tvivl om at der er sket en forbedring, men ikke så afgørende, at man behøver investere 10k i et nyt sæt, hvis man har de "gamle".
|
||||
|
||||
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1087 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Lød dem til 25 så 3 gange så godt som dem til 7 ? |
||||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||||
Pede8000
Funktioner
Tak(0)
|
|||
De er helt sikkert bedre! Det var Dynaudio Special Forty. Dem havde jeg dog ikke hjemme. Dem hørte jeg hos en kammerat. De er vilde. Kunne dog ikke høre dem med min valgte forstærker, men med en Cambridge. |
||||
|
||||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvordan definerer man om noget lyder 3 gange så godt?
|
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1087 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det definerer man ikke. Det står indkøber helt frit at definerer. |
||||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||||
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 201 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Målinger er det eneste man faktisk kan diskutere. Resten er subjektiv opfattelse, påvirkning fra det specifikke lytterum og ikke mindst snake-oil. Helt generelt så VIL hi-fi entusiaster bedrages. Der er absolut INGEN grund til at give flere hundrede kroner meteren (for ikke at sige tusinde kroner) for et højttaler kabel. Og alligevel markedsføres og sælges disse produkter med stor succes. Det er ikke tilfældigt at INGEN tests af hi-fi udstyr gennemføres som blindtest.
|
||||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
||||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nej man kan ikke måle god lyd eller i det mindste ikke måle sig frem til hvad der lyder bedst, men det er ret nemt at måle dårlig lyd med baspeak, forvrængning osv.
God lyd kan være mange ting og afhænger også af den enkeltes præferencer. Det jo langt fra alle der synes at en fuldstændig liniær gengivelse af musikken også er det der lyder bedst. Vi taler om sanser her og man kan heller måle sig frem til hvilken pizza der smager bedst:-) |
||||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Amirm baserer sine reviews på objektive og videnskabelige observationer. Det er forfriskende at læse en anmeldelse som ikke gør brug af ord som "fløjelsblød diskant" og "musikalsk højttaler".
Han holder producenternes specifikationer op imod hvordan de rent faktisk opfører sig. Og hvis en højttaler f.eks. har ujævnheder så snart man er en smule off-axis, så vil han ikke anbefale dem, da det er et tegn på en dårlig konstruktion. Jeg har ikke læst alle hans anmeldelser, men mener bestemt at han om nogle højttalere som ikke målte ordentligt skrev, at han var positivt overrasket over hvordan de lød. Så forstår ikke, at I synes hans troværdighed ryger.
|
||||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |