|
Strømkabler |
Besvar | Side 123 8> |
Forfatter | ||
Glennda
Bruger Oprettet: 24-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 00:24 |
|
Hejsa.
Er dyre strøm kabler spild af penge eller giver det noget ? Jeg har set mig lun på et Audioquest Thunder. Pris dyrt.Ja det syntes jeg det er. Men er der paradis gemt. Men er der nogen som har viden og har lyttet til gode strømkabler sammenlignet imod de sorte lakridser som følger med .
|
||
Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Du skal købe et 7000 kroners strømkabel, fordi du syntes at det er flot og lækkert.
Lydmæssigt giver det intet at skifte de sidste 1,5 meter kabel mellem kraftværket og din forstærker…… Klaus
|
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det af erfaring du udtaler dig?
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeps. Klaus
|
||
Schumacher
Bruger Oprettet: 14-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 82 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er forskel om folk som Klaus ikke kan høre det eller ej, men om du synes det er prisen værd er op til dig ;) er sikker på du kan låne et par kabler og prøve og danne din egen mening.
Men før du begynder at teste strømkabler, vil jeg nok få lavet seperat gruppe med jord til dit anlæg, da det vil give et større løft og er nok samme pris som det kabel du kigger på :)
|
||
Sejrsen
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du tænkt dig at installere dyre kabler i væggen også. Der ligger sandsynligvis bare almindelige "billige" installationskabler. Så det kun den sidste meter der bliver et fint dyrt kabel. Lån et kabel og få nogle til at hjælpe dig med en blindtest! |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og du skal nok også lige skifte de xxx km hen tilo Vindmøllen eller hvor din strøm nu bliver produceret. |
||
Schumacher
Funktioner
Tak(0)
|
|
Per hvis budgettet tillader det er det en god ide samt egen transformerstation :) men tror ikke det er planen når han kigger på et kabel til kun 7000kr ;)
|
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De sidste 1,5-2.0 m til de forskellige enheder, kan have betydning i et “støjfyldt” miljø. Her vil kabler, som de efterspurgte, hindre ud/indstråling (hvis en enhed støjer), så undgår man støjen sendt ind og ud af de forskellige enheder. Den støj der eventuelt er på din forsyning fra eltavlen, skal fjernes ved hjælp af et filter. Dog ikke et filter der begrænser dynamikken, så køb ikke i blinde.
Jeg ville dog ikke smide 6K efter et elkabel, men kigge lidt på Supra LoRad Silver Anniversary og deres stik eller Furutech stik. Et andet bud i kvalitetskabel i 2K klassen, der ville jeg kaste et blik på Isotek kabler. Og sørg for, at alle små strømforsyninger, holdes i meget stor afstand fra dit Hi-Fi, de er som regel kilde til voldsom elektromagnetisk støj.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nogle mener det gør en forskel, andre mener det ikke gør en forskel.
Lad mig sige det sådan har. Hvis man bruger flere tusinde på et strømkabel så skal man have en MEGET dyrt og godt anlæg hvis man ikke for de samme penge kan lave større lydforbedringer andetsteds. Har man stereoanlæg der koster under 200.000, så er et dyrt strømkabel ikke noget jeg vil anbefale. Er dine andre kabler af en nogenlunde kvalitet, så der ikke er elektronisk interferens i filterbunken af kabler, så lad være. Du kan få et fint kabel for et par hundrede - alt du betaler derudover er for pynt, indpakning og markedsføring. Vil du sikrer dig mod indstråling/udstråling, så vil jeg mene de røde hospitalskabler er tilstrækkelige, da de trods alt benyttes til livsvigtigt sundhedsudstyr. https://jbmedico.com/da/142-rode-hospitalsnetkabler-og-traeksnore Nogle få malet flammer på deres biler. Det giver opmærksomhed og får den til at se hurtigere ud men det ændrer ikke på bilens præstation Redigeret af slumbert - 27-Oktober-2021 kl. 17:44 |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
Schumacher
Funktioner
Tak(0)
|
|
Slumbert hvordan kom du lige frem til 200k ? :D vil kun anbefale skærmet strømkabler hvis der er aktiv jord, men trådstarter har ikke givet os noget info om hvad anlæg han har eller om han bor i lejlighed eller hus, hvor det hus evt ligger, hvor ny er elinstallationen og hvad med akustik i det rum anlægget står i, alle de overnævnte ting påvirker lyden ;)
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg køre på mit stereo setup med Isotek evo3 elite på alle mine enheder 2 stk. ML no33 - forforstærker -drev - dac etc. og en evo 3 strømrenser. Den korte, det virker....... Jeg gider ikke at gå ind nogen diskussion her, da det hurtig starter noget jeg ikke gider være en del af. Men har man gearet/grejet til det, så virker det. Men hvis man ikke har styr på alt det andet f.eks.akustik i rummet etc. så er der er nok andre ting jeg vil benytte pengene på. |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Besvar | Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |