recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Receiver: Hjælp søges :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Receiver: Hjælp søges :)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 794
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Receiver: Hjælp søges :)
    Sendt: 09-November-2021 kl. 12:13
Hej jeg fik solgt min Marantz SR6011 og er nu på udkig efter en ny receiver :)

Mine højtalere består af følgende:
Front: B&W CM8S2
Center: B&W CMC2 S2
Surround: B&W CM5 S2
Back Surround: B&W CM1 S2
Subwoofer: B&W PV1

jeg har brug for en receiver med god power så jeg får noget ud af mine højtalere det skal lyde godt både til film men specielt også til stereo.
idag har en jeg Marantaz PM7005 til stereo som jeg er godt tilfreds med men kunne godt tænke mig at "nøjes" med en :)
med mindre den kan bruges som en effektforstærker (Aner intet om dette)
idag har jeg en NAD T778 hjemme men ærligt så er den forsvær for mig at finde rundt i fatter ikke dens opsætning :D
så foretrækker nok en Marantz igen, med mindre i kan overbevise mig om noget andet
mit budget er max 25000 men må meget gerne være billigere
tænker selv på Marantz sr7015  eller sr8015
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2021 kl. 19:23
X

Redigeret af Jens PN - 11-November-2021 kl. 16:27
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 00:12
Anthem har god lyd. Og klart bedre end Marantz, Denon o.lign.

Der kom nye modeller i foråret, her iblandt mrx740. Den synes jeg du skal kigge på.


Mon ikke der kommer et godt bud på den til black friday Smile
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 08:36
Jeg skiftede fra en gammel Yamaha til en Denon X4700H. På Yamahaen kørte alt på auto: DTS lydspor blev håndteret med DTS, Dolby lydspor blev håndteret af Dolby og stereo (f.eks. fra TV via ARC) blev upmixed af Dolby Pro Logic II. Jeg ændrede aldrig på de indstillinger.

Med den nye Denon eksperimenterer jeg langt mere. Især efter jeg har fået 4 "højde-højttalere" også. Der er 3 forskellige upmixers: Dolby Surround, DTS Neural:X og Auro3D, som kan bruges på kryds og tværs til at tage "hinandens" input og smide det rundt til alle 9 højttalere.

Hvis man f.eks. ser en film med Dolby Atmos, men hvor mixeren har været doven og kun bruger højdehøjttalerne i 12 minutter i løbet af filmen, så kan man vælge Auro3D upmixeren og få højttalerne til at synge nærmest konstant. Hvis man vil se Deadline på DR2 og få spørgsmålene leveret med mere punch, så vælger man at upmixe stereosignalet med Neural:X. Synes man der er for meget tjubang på en DTS film, så vælger man at upmixe den med Dolby Surround. Osv.

Jeg er klar over, at dette generelt betyder at man "ikke hører lyden, som instruktøren/lydmixeren ønskede det".

Og det bringer mig så frem til, hvorfor jeg synes at Marantz I DAG er en dårlig idé: Deres pothole display gør det umuligt med et øjekast at se hvilken "processor" der anvendes. Det er altså praktisk, at man på Denon X4700H og op (6700 osv.) har to store display-linjer at orientere sig på. I Marantz-verdenen kræver det, at flappen står åben konstant. Kikset.

Jeg er - som det måske fornemmes - ikke en "objectivist" der alene køber udstyr ud fra objektive målinger. Men hvis man er, så er det værd at bemærke, at AudioScienceReview har målt på Denon X3700H og X4700H og de klarede sig ekstremt godt - også set i forhold til langt dyrere udstyr og og også i forhold til dedikeret stereoudstyr osv. 


"Conclusions
Like clockwork, the performance of Marantz SR7015 tracks other Marantz AVRs we have tested. They take the excellent platform used in Denon sister products, and modify them to produce objectively worse performance by good bit. Distortion is sharply increased and extremely slow DAC filtering causes lots of ultrasonic noise, making any intention of playing "high-res" audio moot. Company feels subjectively the modifications improve the sound of the unit. With no controlled listening test demonstrating that, and measurements showing the opposite, I don't think the changes are wise or merited.

Needless to say, I can't recommend the Marantz SR7015. I highly suggest you stick with the Denon counterparts instead."

Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 10:07
Jeg har selv NAD T778, og har haft en DENON X4700 hjemme på prøve inden jeg købte.

NAD T778 kontra DENON X4700, der er der ingen tvivl om at DIRAC er Denon langt overlegen, og jeg selv blev meget skuffet over dette og over at denon bare virker for billig / overpriced / plastik.

Jeg kender ikke Anthem, men ville helt klart give deres MRX 540 en chance, deres ARC skulle være i en særklasse. (540 er en 7.1 processor med 5 kanaler, så skal du køre 7.1 skal der er effekt på)
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 10:56
NAD T778: 23999kr
Denon X4700H: 12999kr

Jeg håber da, at man får bedre byggekvalitet på en næsten dobbelt så dyr AVR. 

Hvis man går efter den dyre NAD skal man dog leve med, at den ikke har nyeste HDMI i modsætning til den billige Denon. Om man kan leve med det afhænger af ens øvrige setup og tro på fremtiden.
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af avemestr avemestr skrev:

NAD T778: 23999kr
Denon X4700H: 12999kr

Jeg håber da, at man får bedre byggekvalitet på en næsten dobbelt så dyr AVR. 

Hvis man går efter den dyre NAD skal man dog leve med, at den ikke har nyeste HDMI i modsætning til den billige Denon. Om man kan leve med det afhænger af ens øvrige setup og tro på fremtiden.

Skallen og software på X4700 & X6700 er ens
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af avemestr avemestr skrev:

Og det bringer mig så frem til, hvorfor jeg synes at Marantz I DAG er en dårlig idé: Deres pothole display gør det umuligt med et øjekast at se hvilken "processor" der anvendes.

Jeg har det så lige modsat og er glad for det lille display (har kun det ene på min 5010). Alle indstillinger kan jeg se på mit tv via OSD grafikken.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 11:31
Marantz er til dato den AVR jeg har haft med mindst problemer. Var også bang for the buck i 2017 da jeg kun gav 8995 for min SR7011. Har haft flere Pioneer og Onkyo AVR’s tidligere, men Marantz er den bedste af de tre.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af avemestr avemestr skrev:

NAD T778: 23999kr
Denon X4700H: 12999kr

Jeg håber da, at man får bedre byggekvalitet på en næsten dobbelt så dyr AVR. 

Hvis man går efter den dyre NAD skal man dog leve med, at den ikke har nyeste HDMI i modsætning til den billige Denon. Om man kan leve med det afhænger af ens øvrige setup og tro på fremtiden.

Skallen og software på X4700 & X6700 er ens

Og..? Jeg har ikke forholdt mig til x6700 vs T778. Jeg konstaterede at x4700 koster cirka det halve af T778. 

Det kan godt være, at T778 er et bedre køb end x6700. Jeg aner det ikke.
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af avemestr avemestr skrev:

Og det bringer mig så frem til, hvorfor jeg synes at Marantz I DAG er en dårlig idé: Deres pothole display gør det umuligt med et øjekast at se hvilken "processor" der anvendes.

Jeg har det så lige modsat og er glad for det lille display (har kun det ene på min 5010). Alle indstillinger kan jeg se på mit tv via OSD grafikken.

Klaus

Kræver et klik på fjernbetjeningen. Så skal man til at række ud efter den. Det er hårdt.

Big smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af avemestr avemestr skrev:

Kræver et klik på fjernbetjeningen. Så skal man til at række ud efter den. Det er hårdt.


Ja, den vejer jo godt til, når man har en ordentlig fjernbetjening til sit anlæg (Læs: Beo4).



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu