|
Kabler til CM8 højtalere |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
CoolMLJ ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Status: Offline Point: 294 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Januar-2022 kl. 20:34 |
Hej Alle sammen.
HJÆLP.. Jeg har lige købt nogle brugte CM8 højtalere og sælgeren siger så "husk at få nogle gode kabler...." Jeg har idag en Denon X3400 forstærker og tænkte HVAD skal jeg vælge. Har kigget på : https://www.av-cables.dk/qed-hoejttalerkabel-metermaal/qed-performance-original-pris-pr-meter.html og Men er det sådanne eller skal jeg højere op i pris.? håber i kan hjælpe.
|
|
Lykkelig ejer af:
Forstærker : Denon X3400 Front: B&W CM8 Back: B&W M1 Center: B&W CMC SUP: B&W 610XP LG OLED B7 65" |
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så længe kablerne er tykke nok, er der ingen målbar forskel mellem dem. Dvs du kan roligt vælge det billigste (de findes iøvrigt også billigere end dem du har fundet).
Når det så er sagt vil jeg anbefale dette: Det er ret fleksibelt at arbejde med, og så synes jeg det ser godt ud. Det fylder dog lidt mere end andre kabler, hvis det betyder noget. Edit: hvis du allerede har kabler, så prøv med dem først. Hvis det lyder godt, så brug pengene på rødvin istedet.
Redigeret af moremusic - 13-Januar-2022 kl. 21:07 |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Tillykke med dine højttalere.
Jeg bruger dette. Så har jeg loddet disse bananstik på. |
|
![]() |
|
CoolMLJ ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Status: Offline Point: 294 |
Ok, så med kort afstand til forstærker er der ikke det store at vinde på kablet
|
|
Lykkelig ejer af:
Forstærker : Denon X3400 Front: B&W CM8 Back: B&W M1 Center: B&W CMC SUP: B&W 610XP LG OLED B7 65" |
|
![]() |
|
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
Den største udfordring er forstærkeren... den kan ikke, tilnærmelsesvis, levere strøm nok til at "holde/styre" de højttalere.....
Ps. højttaler kabler har forskellig lyd- klang-mæssige egenskaber. Bond ![]() |
|
![]() |
|
Hbar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 213 |
Du skal kigge på kablerne er CCA eller CU. CCA er aluminum som er kobberbelagt, mens CU er ren kobber kabler, de bruger også tit ordet OFC (Oxigen free copper).
Grunden er at hvis du planlægger eks at bruge 2x2.5mm2 til front højtallerne og køber CCA kabler (de er langt billigere end CU kabler), så vil du kunne nøjes med 2x1.5mm2 med ren kobber eller få endnu mindre tab i kablerne ved 2x2.5mm2 i ren kobber. Det skyldes den indre modstand i aluminium. I bund og grund skal højtallerkablerne transmitere strøm, da en højtaller er en modstand. Så det med Guld, sølv og andet sindsygt dyrt materiale er helt på månen, da kun sølv har en marginal bedre ledeevne end kobber, mens guld faktisk er dårligere end kobber. Jeg vil anbefale 2x2.5mm2 til fronthøjtaler og 2x1.5 til baghøjtaler. Avxexperten og AV-cables sælger begge ruller med 2x2.5mm2 i ren kobber. Eks: https://www.av-cables.dk/hoejttalerkabel-10-m-rulle/hoejttalerkabel-ofc-2x2-50-mm2-10-m-2.html og dette til baghøjtallerne: https://www.av-cables.dk/hoejttalerkabel-10-m-rulle/hoejttalerkabel-ofc-2x1-50-mm2-10-m-2.html Så er du godt kørende.
|
|
![]() |
|
hvilken forstærker ville du så anbefale ? Hvis ikke denon x 3400 er god nok.. syntes den lyder ret så god med de nye højtaler :) men er dog også lidt på kig hvad den næste skal være
|
|
Lykkelig ejer af:
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19555 |
Noget der kan håndtere B&W's sindssyge impedanser og fasedrej. Et eller andet med totalt råstyrke der kan styre dem. Når man køber B&W, skal man bruge "urimeligt" mange penge på forstærker, penge man lige så godt kunne have brugt på endnu bedre højtalere fra andre producenter, der ikke laver højttalere der er næsten "umulige" at drive ordentligt. Klaus
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
Os der har B&W højttalere fordi der ikke er noget der lyder bedre, har ingen problemer med at spille dem op. Og ja man skal op i en voksen forstærker 100-125 watt pr kanal for at de folder sig ud, men så er der heller ingen højttalere der spiller bedre imho.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Denon x3400 er opgivet til 105w ved to kanaler.
Det kan da ikke være helt katastrofalt. Køb nogle nye kabler og nyd musikken.
Redigeret af Mufti - 15-Januar-2022 kl. 10:19 |
|
![]() |
|
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
Det der "holder" og får en højttaler til at bevæge sig er strøm (A) ikke watt......
Bond ![]() |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Der er ingen strømforsyning i den Denon X3400, 105watt eller ej, til at drive strøm hungrende højtalere som typisk b/w er. Og det bliver da ikke bedre hvis man også benytter receiveren med flere end 2 kanaler. Et eksempel, sammenligning af indmad og endda inden for samme mærke med en integreret forstærker på KUN 2x70watt/8ohm. 19.4kg. mod 10.8kg. og begge er class A/B. Det er dog ikke selve vægten der giver lyden ![]() Redigeret af Potter - 15-Januar-2022 kl. 11:34 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |