|
Denver DVBC-120 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Steen Hansen
Junior bruger Oprettet: 03-Januar-2021 Sted: Jelling Status: Offline Point: 25 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-Januar-2022 kl. 12:42 |
Hej,
Jeg er på udkig efter en løsning, hvor jeg kan optage et TV program, og lægge det på min NAS. Mit TV er et LG CX, og det kan desværre ikke bruges, da et program optaget på en tilsluttet USB harddisk ikke kan ses andre steder end på TV'et. I stedet tænker jeg på at købe en Denver DVBC-120. Er der nogen der har sådan en, og ved om programmer optaget på en tilsluttet USB harddisk efterfølgende kan flyttes et andet sted hen og ses? Evt. om der findes andre løsninger?
|
|
j8544
Bruger Oprettet: 13-Januar-2016 Status: Offline Point: 172 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har tidligere haft forgængerne til den Denver, du henviser til. De optog ikke-krypterede tv-kanaler i et format, der kunne redigeres/vises/gemmes på pc.
Købte denne https://www.conradelektronik.dk/p/xoro-hrt-8772-hdd-dvb-c-dvb-t2-kombo-receiver-antal-tunere-2-2114980 direkte hos amazon.de for 42 € inkl. porto. Den er ret "avanceret", kan samtidigt optage to programmer, optagelser kan starte nogle minutter før og slutte nogle minutter efter EPG-tiderne. Og så er der plads til en intern 2½", maks. 7 mm høj harddisk. Optagelserne gemmes i ts-format, der indeholder både eventuelle undertekster, flere sprog, tekst-tv osv.
|
|
Steen Hansen
Junior bruger Oprettet: 03-Januar-2021 Sted: Jelling Status: Offline Point: 25 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, så er der da mulighed for at den Denver DVBC-120 også kan bruges. Den koster jo ikke en formue, så det er værd at give et skud.
Tak for info. :-)
|
|
thxtex
Super bruger Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det ikke en HDHomerun løsning du er på udkig efter.
Altså en netværks tuner, hvor du så på din NAS direkte kan optage udsendelser?
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg foreslå dig at først at Optage TV programmet på din PC med gratis Windows program TV4Ever. Det kan gøres med ca 7 gange normal hastighed. Så at konvertere filen til MKV format. Det tager et par minutter. Og til sidst afspille filen fra NAS eller en PC med programmet LG Smart Share. Her er et link til TV4Ever. Det er en udvidelse (extension) til Chrome Browseren og meget nemt at bruge: Jeg har tidligere haft problemer med af afspille TS filer direkte på vores LG55OLEDB6, så jeg har konverteret TS filen til mkv filer uden at reencode. Til denne konvertering har jeg brugt mkvtoolnix GUI fra dette link: Vi bruger Ikke NAS. Så vi afspiller fra PC til LG Oled: Smart Share for Windows: Installation, Setup, and Use - PC Software: Men jeg kan ikke se noget problem i at afspille MKV filen fra en NAS, i stedet for fra en PC. Hilsen Carsten. |
|
Stone09
Bruger Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Funktioner
Tak(0)
|
undersøg lige din optagelser For på min XORO 8772 gemmer den godt nok F.eks. hele filmen så jeg kan se det gennem XORO 8772 men vil jeg flytte den over på pc fra HHD så er den splittet op i to ts filer Ud af en film på 2 timer er det kun ca det halve jeg kan kopiere over på min pc fra HHD
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg ved ikke om det var mig du vil have til at undersøge mine optagelser? Men for ca 3 dage siden optog jeg Barndommens-gade med TV4Ever. Det fylder 3,51 GB. Og er 1:26.15 lang når jeg afspiller den med SMPlayer. Hilsen Carsten. |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10451 |
Funktioner
Tak(0)
|
Om formater din harddisk til NTFS, så burde du være ude over det problem. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Stone09
Funktioner
Tak(0)
|
Ok jeg vil prøve at formater i NTFS men ellers en god maskine 8772
Steen
|
|
j8544
Bruger Oprettet: 13-Januar-2016 Status: Offline Point: 172 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke et spørgsmål om harddiskens filsystem. Boksen bider filerne over, når de er på ca. 4 GB, og de får ret upraktisk navnene record.ts, record.ts1, record.ts2 osv.
ts1, ts2 osv. er nogle dumme filbetegnelser, men filindholdet er der ikke noget i vejen med. Øvelsen går ud på at samle de filer, der hører sammen, i én fil. Jeg bruger det meget lille program ”TSSpiltter” – der også kan samle – til dette: Træk alle sammenhørende filer i rigtig rækkefølge til programmet, og klik på ”Join!”, og efter et “øjeblik” har du en samlet ts-fil, til redigering, visning, arkivering osv. |
|
Stone09
Funktioner
Tak(0)
|
Super det var jo lige det man manglede Har lige prøvet det, og det virker Super takker j8544
Steen
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10451 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, fordi harddisken er formateret i FAT32. Ellers har Xoro lavet det om siden jeg havde en Xoro boks. Den kunne nemlig bruge både FAT32 og NTFS, og begrænsningen på maks. 4 GB ligger netop i FAT32. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |