|
Internet i ny lejlighed? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6211 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Januar-2023 kl. 09:16 |
Jeg går ud fra, at fibernet er mere stabilt end kabelnet?
Er der forskel på stabiliteten, hvis de alle bruger TDC's system? Jeg bor i Randers og kan få fibernet i den nye lejlighed Men hvis der ikke er den store forskel på fiber og kabel, kan man vel lige så godt spare hundrede kroner om måneden
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
de er lige stabile
der vil altid være nogle der kan berette om nede på fiber og kabel. det afhænger af hvad du ønsker af hastighed op og ned. og så er fiber nok lidt mere fremtids sikker og er klar til højre hastigheder hvis det ønskes i femtiden
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6211 |
Funktioner
Tak(0)
|
1000 MB - både fiber og kabel - skulle være rigelig
|
|
Mikael Simpson |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
300/300 er rigeligt. Klaus
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Online Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er forskellen ikke, at fiber er 1000/1000 Og kabel er 1000/100 |
|
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 775 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det er coax fra TDC, og man bestiller hos Yousee, så kan man få ekstra upload (500 Mbit/s).
|
|
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
Men altså: Er fiber mere stabilt?
Eller er I enige med hansie om, at kabel nok er lige så godt men at fiber er mere fremtidssikert? Har 45 MB bredbånd nu
Redigeret af jake51 - 24-Januar-2023 kl. 17:43 |
|
Mikael Simpson |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har kun oplevet 2 nedbrud på mere end en time i løbet af 8 år på Stofa coax bredbånd. Og så var der en router der stod af og gav et afbræk. Har 200/50 som er fuldtud tilstrækkeligt når der ikke er teenagere på matriklen. Pris 299,- incl Safe Surf.
Redigeret af Munch - 24-Januar-2023 kl. 18:58 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(0)
|
Forskellen er måske ikke så meget stabiliteten, hvis der dermed den tænkes nedetid. Nuvel, kabelnettets opbygning er mere hybridt så der som sådan et led mere der kan være nede hvis kabel-delen får problemer, men som slutbruger vil jeg mene at man kan forvente at opleve begge dele stabile. Forskellen er måske mere svartider og jitter, der har fiber stadig fordelen selv om kabel/coax vel er at regne som tættere på fiber end på deciderede xDSL forbindelser. |
|
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Online Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fiber rykker op på 2500 mbps, lige om snart.
Redigeret af Flippo - 24-Januar-2023 kl. 23:29 |
|
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 775 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan coax godt matche (vi må se, hvad 2023 bringer). Det kræver dog en opgradering af nettet, hvis det skal være symmetrisk.
|
|
Morten HL
Bruger Oprettet: 10-December-2019 Sted: Odense Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg skiftede fra kabel til Fiber for ca. et halvt år siden (Hiper) og min erfaring er at fiber er lidt mere stabil end kabel, specielt over trådløs forbindelse. Jeg havde før kablet alle mine essentielle forbindelser (arbejds pc, Apple TV etc.) Men det droppede jeg efter at have skiftet til fiber. Med kabel skulle jeg genstarte min router ca. en gang om måneden fordi den tabte forbindelsen (har fået routeren skiftet flere gange uden at det hjalp). Det problem har jeg ikke haft med fiber.
En af forskellene mellem kabel og fiber (som jeg har læst et eller andet sted ;)), så "deler" man kabel forbindelse med naboer, dvs. at hastigheden kan påvirkes afhængig af hvor meget naboen er på. Hvorimod at fiber hastigheden er uafhængig af naboer etc. Og så kan man få en fast IP adresse med fiber forbindelse. Det kan man ikke med kabel (Ihvertfald ikke med Hiper)
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |