|
Projektor til lys stue |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
Michael Skov
Bruger Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-September-2022 kl. 10:57 |
Hvilken brugt projektor vil i anbefale til en lys stue
Vi har ikke mulighed at at få et tv op, da der er et stort vinduesparti hvor billedet skal være Har for mange år siden ser regnbuer på dlp, så jeg tænker det er udelukket. Tænker i omegnen af 5000kr for lige at prøve det af
|
|
Sony AF8 - BAT - Focus Audio Master
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6211 |
Funktioner
Tak(0)
|
Glem alt om projektor i en lys stue
Projektor kræver mørklægning hver gang, du vil se noget
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, man kan ikke få en projektor der kan bruges i en lys stue. Det findes ikke.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
Michael Skov
Funktioner
Tak(0)
|
Når jeg skriver jeg ikke har mulighed for at sætte tv op, så er der kun en vej og det er at prøve med projektor.
Jeg forventer jo slet ikke et perfekt billede. Bare det er ok til lidt Ramasjang i dagstimerne. Om aftenen kan der mørkelægges
|
|
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med 5000 på budgettet bør du nok kigge på DBA. Husk at undgå dataprojektorer, som slet ikke er egnet til video, selvom de er mere lysstærke.
Hvad vil du gøre mht. lærred? |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bare køb hvad du finder.
Projektor i lys stue bliver ikke godt. Billedet bliver på ingen måde værd at se på
|
|
Michael Skov
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg skal være ærlig i jeg ikke har gjort det store forarbejde. Vi er lige igang med indflytningen i nyt hus. Og kan se det ikke går med tv Men det er nok mere om nogen kan pege mig i den rigtige retning af Epson tw9000/9200 eller jvc x3 - 35 eller noget helt andet jeg ikke lige har i tankerne. Lærred 110" eller større. Noget med gain ville måske ikke være tosset?
|
|
|
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Det der kan du slet ikke få for det budget…
JVC’erne er (eller var, dengang de ikke gik i stykker for et godt ord) gode projektorer, men de har overhovedet ikke nok lys. |
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6211 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du vil hænge lærredet op over vinduet, skal du være sikker på, at det kan blokere for sollys bagfra
|
|
Mikael Simpson |
|
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
Alternativ løsning: Indret et stort værelse som permanent bat cave
|
|
Mikael Simpson |
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som [endnu en projektormand] er mit råd også: Drop projektor i en lys stue. Det er en svært misforstået vedderstygelig og pervateret tanke at koble de 2 ting sammen - Det går i spænd som ild og vand, hund og kat og du vil kun fortryde den kombination.
Skab mulighed for at bruge et TV i stuen i stedet (evt. via væg eller loftbeslag hvor TV'et kan skubbes frem og tilbage eller op og ned hvis det er nødvendigt - EDIT: Eller bare via et gulvstativ som forslået på næste side) og køb så stort og godt et TV som budgettet tillader i stedet for. Det vil du blive langt gladere for i sådan en setting. Skal du lege med projektor, så skal det i hvert fald ikke være i en lys stue, med mindre du en komplet lige glad med resultatet og kvaliteten eller planlægger udelukkende at bruge det om aftenen og natten, når der er blevet mørkt udenfor og lyset er slukket indenfor. Redigeret af TBC1 - 19-September-2022 kl. 19:22 |
|
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
Hajsa
Super bruger Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ud fra dine forventninger kan det sagtens lade sig gøre, jeg har gjort det i 15 år indtil nu og brugt den meget i dagslys, så at skrive det er umuligt passer simpelthen ikke. Har de sidste 7 år brugt en Sony HW55ES.
|
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |