|
Afspil rippede cd'er til stereoanlægget, hvordan? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
enkopkaffe
Ny bruger Oprettet: 13-December-2023 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-December-2023 kl. 11:21 |
|
Hej.
Kan nogen hjælpe med råd her. Jeg har rippet mange af mine cd'er (i wav format) og har dem på min pc. I øjeblikket kører jeg gennem hdmi kabel til tv og så tv-lyden til anlægget, men det er vist ikke en optimal måde at gøre det på. Det kunne være godt at få det digitale signal fra PC'en direkte over i min forstærker ( Gato DIA-400), der har en indbygget DA-konverter. Hvordan får jeg bedst et digitalt signal ud af PC'en, og med bedst mulig lydkvalitet? (forstærkeren har 3 digitale indgange. Optisk/toslink, USB (ældre type stik) og COAX/alm phonostik.) |
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kommer an på hvad du søger. Om det er trådløs eller om det er med kabel, Mellem din pc og forstærker.
Du kan købe en usb til optisk Konverter, eller kører usb direkte. Men har dog jo hørt timingen ikke bliver sat ved direkte usb overførsel. Ellers kan du kigge mere behagelige veje i form af en streamer, som så enten understøtter Roon eller Chromecast også kører en Roon eller Plex server på din pc, så du kan streame via Roon appen til streameren eller bruge Chromecast sammen med plex |
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ganske let, sæt et usb kabel mellem pc og forstærker.
Klaus |
||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor din nuværende løsning ikke skulle være optimal. Du sender jo signalet digitalt hele vejen igennem til din forstærker, og så længe det ikke bliver behandlet/tolket inden det videresendes så bør det være så godt som det kan blive.
Er det fordi der er jitter/timing issues? Edit: lige dette har jeg ikke så meget viden om eller erfaring med.
Plejer "man" ikke at sige at optisk toslink er bedst når det ikke er både HD billede og lyd, altså når det kun er lyd. Pga. båndbredden og signaltypen? Du kan ikke forstyrre den optiske signal med mindre noget er defekt. Redigeret af HessiDude - 13-December-2023 kl. 12:26 |
||
enkopkaffe
Ny bruger Oprettet: 13-December-2023 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
T-Duck: En så enkel løsning som muligt, der ikke degraderer lydsignalet. |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10430 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis PCen har toslink ville jeg vælge den mulighed. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det ville jeg helt sikkert ikke. Det giver ingen mening, når forstærkeren har USB. |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skal lige sætte det op inde i computeren. Præcis hvordan afhænger af præcis hvilket styresystem du bruger. |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fin forstærker, for det første For det andet, så ville jeg råde dig til at konvertere dine WAV-filer til FLAC. Som det er nu spilder du bare plads, og FLAC har flere muligheder for at tilføje metadata. Hvad for en afspiller bruger du på computeren? |
||
||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
I forhold til computerbrug giver det bare mere mening, med nogle flere muligheder end optisk giver.
|
||
||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |