|
Kombineret stereo og AVR setup |
Besvar |
Forfatter | |
home_user
Bruger Oprettet: 05-Januar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 74 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Marts-2024 kl. 14:32 |
Hej alle Jeg er ikke tilfreds med stereo-lyden fra min Denon AVR-2313 , og vil derfor bruge min gamle trofaste NAD2600PE effektforstærker til at drive fronterne med. Jeg er med på hvordan
det skal kobles op – se billedet. MEN…jeg kunne
egentlig allerhelst tænke mig at have et dual setup hvor jeg også har min
NAD1155 forforstærker med. NAD setuppet
skal så bruges til at spille stereo (CD/Pladespiller), OG Effektforstærkeren
skal også kunne bruges i Surround setuppet – og det er her min kæde springer
af.. Kan jeg det og hvordan skal det forbindes? Se billedet Er vi ude i noget med en højtaler-omskifter eller en forstærker-omskifter?? På forhånd tak for hjælpen |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19447 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal forbinde pre-out til en indgang på din forforstærker. Når du så vil høre surround, skal du vælge denne indgang og så eller skrue godt op for volumen. Det er bare en lorte løsning, da man skal huske at skrue ned igen...... Klaus
|
|
rafgut
Bruger Oprettet: 01-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger sådan en her: Nem og billig løsning. Fungere helt fint
|
|
home_user
Bruger Oprettet: 05-Januar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 74 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fedt 😀
Går ud fra du så også har et setup med effekt og forforstærker? Og til de penge er det da til at komme over 👍👏 Tak |
|
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 467 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg lavede en tråd, for nogle uger siden, med helt samme emne og spørgsmål. Jeg konkluderede også at det nemmeste/simpleste og bedste er en RCA switch box, HVIS man absolut vil have separat surround- og stereo system. Den skal så sidde mellem hhv. forforstærker og effekt, og surround receiver og effekt, så kan du skifte mellem forforstærker og surround receiver, til effektforstærkeren.
Edit: overvejer at bruge 2, så subwooferne også kan skifte kilde. Redigeret af HessiDude - 06-Marts-2024 kl. 01:19 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |