|
Diy subwoofer |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1105 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Juni-2024 kl. 20:06 |
||
Vil lige høre om der er nogen som har lyttet til denne subwoofer, eller har et input til et sådan projekt...
Jeg går nemlig med tanken om at bygge to styk til min stue...
|
|||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1552 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kan det betale sig når man kan få en 10" subwoofer med indbygget forstærker til 1499kr ?
|
|||
Frank13
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det håber jeg da, når alt kommer til alt, så drejer det sig om at få så meget kvalitet for pengene som muligt. En sub til 1500,- kan sikkert tilfredsstille manges behov, men vil ikke passe ind i mit setup... Frank
|
|||
Vejrup
Guld medlem Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 685 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Jeg har bygget sådan 2 stk og de spiller helt igennem suverænt - Kan absolut ikke sammenlignes med en Wharferdale 10" - kig i forum under Green Atmos Cinema, der mener jeg at jeg lagde billeder op af hele processen samt af forstærker og udmålinger.
En klar anbefaling herfra.
|
|||
Frank13
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tusind tak for svar og har lige kigget din tråd igennem, virkelig spændende læsning og fede billeder 🙂 Frank
|
|||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1552 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu er prisen så heller ikke den same
|
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4667 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej pris og kvalitet følges som regel ad. Når man selv vil bygge, spares der penge, og man får et resultat der er bedre end den pris man giver, sammenlignet med en fabriks fremstillet. Skrevet af en der har bygget mange højttalere, mig
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
Vejrup
Guld medlem Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 685 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej det er jeg klar over, men nu var det jo heller ikke mig der skrev om det kunne betale sig når man kunne købe en Wharferdale til 1499,- Det var sådan set bare en pointering om at dit skriv absolut ikke kunne sammenlignes, men det lader til at du forstod det
|
|||
Vejrup
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lige præcis!
|
|||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Jeg bruger 4 x 18” af den model hos mig selv.
Uanset volumen rykker de sig praktisk taget ikke i membranen. De er præcise i det dybeste og har målt dem noget nær flat i rummet til 20hz uden EQ
|
|||
Frank13
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er det en naiv tanke at jeg kan bygge sådan et sæt, blot sætte en soundImpress effektforstærker på, sætte delefrekvensen på forforstærkeren og justere gain, eller bør jeg inviterer i en effektforstærker med gain og dsp?
|
|||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Normalt kræver en lukket sub, at der boostes i bunden hvis man vil have respons ned til 20hz, så det er en god idé at have noget DSP på. Men det er jo en god idé under alle omstændigheder.
Hvis du kan styre delefrekvens inden du sender signalet til sub, er det ikke nødvendigt at have det i din effektforstærker. Du får utroligt meget for pengene med DIY og du får svært ved at matche de subs hvis du køber et "kommercielt" produkt.
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |