|
Skal LG C1 bare smides ud? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Ambii
Bruger Oprettet: 17-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-August-2024 kl. 13:01 |
Hej
Jeg har et LG C1 65", som et ½år efter garanti udløb, har problemer med standby funktionen. Mit fjernsyn taber forbindelsen til stand-by funktion 10 sek efter selve fjernsynet har fået spænding. Derefter kan man ikke tænde den. Fjerne man strømmen helt fra fjernsynet og tænder for den igen har man 10 sek til at tænde skærmen. Når man slukker fjernsynet på fjernbetjeneren, går der 10 sek, så slukker standby-knappen igen og man kan ikke tænde den igen. Fjernsynet fejler i sig selv ikke noget, men tror selv det er strømforsyningsmodulet der er gået. Er der andre der har oplevet lignende og har en løsning eller skal man bare smide det ud og købe et nyt?
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10430 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man smider ikke bare et 2½ år gammelt 65" TV ud. Hvad med at tænde og slukke det på vægkontakten hver gang? Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Ambii
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Flemming
Det har jeg det også dårligt med, men det er ikke holdbart at skulle tænde og slulle på vægkontakten hver gang, når man har lavet en minimalistisk opsætning, hvor den hænger på væggen og alle kabler er skjulte. Vil heller ikke til at have en fjernbetjent stikkontakt. Ville heller have den fikset, men ingen kan rigtig hjælpe. LG er ikke til meget hjælp efter 2 år og service centre vil have den sendt ind før de vil kommentere på den. Så det kan jo hurtigt blive dyrt.
|
|
Parabolen
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et apparat der ikke er ældre må absolut ikke smides ud.!!
Min bror havde et andet problem med deres nye C3 købt i april i år. Apparatet ændrede opsætning. Vi prøvede at gøre det at vi lavede en slags genstart: 1. tænd for apparatet. 2. Hold den røde tænd/sluk knap nede i 10 sek. 3. Tænd for den igen. Tvivler på at det hjælper men det er værd at prøve. Såfremt det ikke er løsningen gå til forhandleren og vær hård men forhandlingsvillig. Er i de fleste tilfælde parat til at hjælpe uden beregning. Husk LG vil jo gerne have tilfredse kunder. Det bliver således en opgave mellem værkstedet og LG.
|
|
/Erik
|
|
Ambii
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Erik
Jeg har forsøgt både soft reset og hard reset uden held. Jeg har også haft kontakt til POWER og de henviser blot til deres service partner, der kan udfører en analyse og derefter muligvis en reparation. Jeg har også snakket med et andet service center. Det er blot en kontordame der tager telefonen og henviser til at man kan afleverer eller få afhentet sin skærm også vil de analyserer hvad problemet er. Jeg er også i dialog med LG, men de er ikke til at stikke i, da den er 2,5 år gammel. Dette er der seneste svar: Det er korrekt, at der findes andre brugere på internettet, som har oplevet samme problem som dig. Dog skal det nævnes, at der er flere tusinde mennesker verden over, der har købt det samme TV som dig, og det er derfor ikke usædvanligt at finde lignende problemer ved en internetsøgning.Selvom elektronik generelt er meget pålideligt, kan der desværre opstå problemer fra tid til anden. Dette er et kendt fænomen i elektronikbranchen og skyldes ofte uforudsigelige faktorer. Vi gør vores bedste for at minimere disse hændelser gennem strenge kvalitetskontroller og løbende forbedringer af vores produkter. Desværre kan der generelt opstå problemer med elektronik, og nogle gange er man bare uheldig. Så jeg er lidt i vildrede.
Redigeret af Ambii - 06-August-2024 kl. 08:35 |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når man køber en “mandags model” er der sq ikke meget hjælp at hente. Det hjælper dig nok ikke så meget at jeg har købt flere mandags modeller.
En ny Panasonic DVD optager, som viste dobbelte undertekster på optagelserne. Panasonic gjorde ingenting, selvom jeg meldte problemet ind efter et par md, så under garantien. En ny Nissan Qashqai som ikke varmede i kabinen. Afleveret på værksted efter en uge, og fik den først tilbage efter 6 uger, som det tog at få fat i en lille dims til varme systemet. Fik efter henvendelse til Nissan Danmark en lille kompensation på betalt første service eftersyn på ca 3500kr. For lidt efter min mening.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Brian E
Bruger Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 236 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sikken træls situation at være i, som jeg er helt enig i er uholdbar. At LG ikke vil hjælpe er ikke overraskende, men selvom du skifter til et andet mærke, tror jeg ikke, du vil opleve bedre service.
Du kan jo forsøge at sælge det. Måske vil en person, der mener, man ikke bør skrotte TV'et, købe det?
Redigeret af Brian E - 06-August-2024 kl. 12:11 |
|
hbjensen
Bruger Oprettet: 18-Februar-2004 Sted: Vejle Status: Offline Point: 249 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis den skal sælges, må du lige sige hvor i landet den er.
|
|
Ambii
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad skal sådan en koste?
Den hænger i Aarhus.
|
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(1)
|
link til service manual. En strømforsyning ligger typisk på omkring 200usd Scrollet lige ned, og det ser ud som om at PSU enhedens nummer er EAY65689423 Jeg selv tidligere fået skiftet en ud på en E6 og det tager maks. 10min. når tv-et ligger på bordet Plug n' Play. |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
rune.alleslev
Junior bruger Oprettet: 09-Oktober-2017 Sted: København Status: Offline Point: 25 |
Funktioner
Tak(0)
|
"Uheldig"... Jow jow...
Mine sidste to LG OLED er begge gået i stykker efter lidt mere end to år. Det første fik jeg heldgvis skiftet på forsikringen.
Når mit nuværende ryger så er det slut med LG. Har haft Sony, Panasonic, Samsung og Philips før uden at de går i stykker efter to år. To i træk...!!! |
|
Rune Alleslev
LG OLED55C9V - Denon receiver + Heos - B&W højtalere - PS4 - ATV 4K |
|
Ambii
Funktioner
Tak(0)
|
Til info har jeg lige bestilt den reservedel som Potter anbefalede hos servicegruppen til 1.712,50 incl. fragt.
Så må vi se om det ikke løser problemet.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |