recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende niveau fra subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende niveau fra subwoofer

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1573
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende niveau fra subwoofer
    Sendt: 16 timer 36 minutter siden kl. 04:31
Så fik jeg en ny subwoofer, Dynavoice Challenger Sub-8 (lukket kabinet, var på bf tilbud)

Den skrætter lidt ved nogen frekvenser 

Da jeg første gang tog subwoofer kablet ud af subben (for at se om der var noget i vejen med kablet) var der strøm i kablet (billigt men ok stereo subwoofer kabel), som om diverse kabler med strøm påvirkede kablet 

Så lagde jeg det anderledes og der var mindre strøm i kablet, summen (hvis man kan kaldet det) når man rørte stikkene på sub kablet. 

Har justeret subben med ypao Yamaha Parametric room Acoustic Optimizer

Ved 180hz og klokken 12 på subben, trods ypao, så der ikke meget niveau i subben, i musiccast appen er selv + 10 db ikke nok til at gøre en forskel, det jeg skal gøre er fuldt niveau på subben og så gir det lidt på niveauet og + 10 db  i appen gør en meget større forskel end når volumen på subben er i midten,klokken 12 eller 50% om man vil

Jeg ved godt en lukket sub på 8" spiller ikke så dyb bas og der er heller ikke så meget ved 40 hz, men vidste at appen kunne fremhæve niveauet fra subben med op til 10db (som kan justeres fra der hvor jeg sidder og lytter) + jeg så kunne bruge highpass filteret uden at mangle bass 

Hvad muligheder har jeg for mere bass ?

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 timer 44 minutter siden kl. 08:23
Du er nødt til at finde ud af hvad der skyldes den manglende bas. Ellers famler du fuldstændig i blinde. 

En god start er REW. Ud fra det du skriver, som er lidt svært at finde den røde tråd i, lyder det til at kombinationen af subplacering og lytteposition er uheldig og det hjælper diverse boosts ikke på. 

Redigeret af Jonas_h - 12 timer 6 minutter siden kl. 09:01
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19494
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 timer 59 minutter siden kl. 09:08
Er vi ikke bare ude i at dit rum stadigvæk har et problem?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4727
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 timer 2 minutter siden kl. 10:05
Er det ikke bare et dårligt BF tilbud? Wacko
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4036
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 40 minutter siden kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er vi ikke bare ude i at dit rum stadigvæk har et problem?

Klaus
giver dig meget sjældent ret. Men det virker stadig til han har problemer med rummet, sådan som han beskriver
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 59 minutter siden kl. 12:08
Rummet er fint nok.

ypao sætter niveauet på subben, men det som om den sætter hz,niveauet så lavt at subben skal have fuldt niveau for at man kan høre noget ved lave lydstyrke og den er tændt

Der bare nogen numre der for den til at lyde skræmmende dårlig

Har prøvet at skifte til min lille men stabile nad all in on enhed (lader til den spiller støjfrit)

Konklusionen er den er alt for svag til mien q acoustics  2010i (4")med en nad 20/30 watt all in one enhed

Når jeg står tæt på væggen subben spiller imod er der lidt bass, lyder ikke som om subben er tændt

På deres hjemmside koster den 2990kr, hos BRL Electronics 1993, bf tilbud 993kr

Jeg undre mig bare ypao ikke gir mere niveau til subben

Slukkede for subben og kan godt høre de gir lidt fylde da lyden blir lidt tynder når subben er slukket, stadig ikke imponerende

Redigeret af gasolin - 8 timer 25 minutter siden kl. 12:42
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 42 minutter siden kl. 12:25
https://www.roomeqwizard.com/

Du har lavet et hav af posts om det samme og du famler rundt i en masse udskiftninger af udstyr som på papiret stort set kan det samme. 

Følg nu de råd der gives og få identificeres hvad problemet er. Find en brugt UMIK, installer REW og mål i din lytteposition. 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 21 minutter siden kl. 12:46
Softwaren ypao fungere, men subben er for lille

Den kan desværre ikke nok

Har hørt 8" sub spille bas

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4036
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 19 minutter siden kl. 12:48
Den video beskriver jo fint det er rummet den er galt med. For du filmer helt tæt på, så når du er nede i de bybe to er hvor du siger den skratter er jo netop fordi du er ved et nulpunkt, så tæt på, at du ikke hører den dybe tone men kun enheden der arbejder. Og hvis det er den lyd du hører der hvor du sidder, er det den næste nulpunkt du sidder i og kun hører enheden der arbejder og ikke frekvenserne.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19494
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 17 minutter siden kl. 12:50
Så længe du har et problem i din rum, kan du sætte hvilken som helst sub ind og det vil ikke fungere…

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 57 minutter siden kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Softwaren ypao fungere, men subben er for lille

Den kan desværre ikke nok

Har hørt 8" sub spille bas

For f.... Hør nu efter! Ingen software kan fixe hvis det er rummet. Og du aner ikke om det er pga sub, rum, hørelse eller noget helt andet medmindre du struktureret identificerer problemet.

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 53 minutter siden kl. 13:14
Jeg har placeret den et andet sted og nej den spiller ikke særlig tydeligt og mangler niveau

Jeg sidder ikke og lytter til musik ved siden af subben, der er stadig ikke nok niveau, jeg ved der normalt er fint niveau der hvor subben står og i forhold til hvor jeg sidder
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu