Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
khansen
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
|
Emne: TOLD/MOMS PÅ KØB I TYSKLAND?? Sendt: 28-Januar-2007 kl. 16:59 |
hejsa,
Hvis man køber et produkt i tyskland via internettet og får det sendt til sin adresse? Vil man så skulle betale dansk moms eller told af dette køb??
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
|
Sendt: 28-Januar-2007 kl. 17:03 |
Jarly skrev:
Hvis man køber et produkt i tyskland via internettet og får det sendt til sin adresse? Vil man så skulle betale dansk moms eller told af dette køb?? |
Nej, der er fri handel indenfor EU.
Men hvis en butik omsætter for mere end ca. 280.000 kr til Danmark, skal de opkræve dansk moms istedet for tysk. Men det er butikkens ansvar, forstået på den måde at den pris du betaler på hjemmesiden er den eneste udgift du har.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
khansen
Guld medlem
|
Sendt: 28-Januar-2007 kl. 17:35 |
det lyder jo godt...så er der jo gode penge at spare der.....og garantierne på produkter fra jvc, sony osv må jo også gælde i Dk selvom de er købt i tyskland?
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 28-Januar-2007 kl. 17:38 |
Jarly skrev:
det lyder jo godt...så er der jo gode penge at spare der.....og garantierne på produkter fra jvc, sony osv må jo også gælde i Dk selvom de er købt i tyskland? |
Din reklamationsret er altid overfor forhandleren, hvadenten det er en lokal butik eller en internetbiks i Tyskland. Hvis du køber i Tyskland er det som udgangspunkt den tyske købelov som gælder, medmindre butikken direkte henvender sig til danske kunder. Med hensyn til supplerende producentgarantier er du nødt til at undersøge det på case-by-case basis.
Redigeret af JesperLund - 28-Januar-2007 kl. 17:39
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
MichaelS
--
Tidl. redaktør recordere.dk
Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
|
Sendt: 28-Januar-2007 kl. 17:41 |
Jarly skrev:
det lyder jo godt...så er der jo gode penge at spare der.....og garantierne på produkter fra jvc, sony osv må jo også gælde i Dk selvom de er købt i tyskland? |
Det er forskelligt fra produkt til produkt. Jeg mener fx at JVC ting skal sendes til forhandleren i Tyskland, hvis det skal repareres på garantien. Sony har det nok mere med at give international garanti.
Der er kun en ting at sige: Tjek ud før du køber!
/MichaelS
PS Sidst på ugen kommer jeg nok med en'gyser' historie om et indkøb (heldigvis kun småpenge) i Tyskland.
|
mvh MichaelS
|
|
Breddam
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
|
Sendt: 28-Januar-2007 kl. 18:16 |
En af mine venner undersøgte med Sony i Danmark, hvordan de ville stille sig ift garantiforpligtelser ved køb i Tyskland. De synes ikke, det er så sjovt (forståeligt nok), men de behandler Sonys garantiforpligtelser lokalt. Det gjorde udslaget, da jeg for nyligt købte et KDL 32V2500 i Tyskland. (9.771 kr inkl. porto - 4 dages levering) Bemærk dog, at det sjældent er kreditkortkøb; man forudbetaler!! Det går dog nemt med pc-bank, meeen lidt nervepirrende Venligst ^_^ Søren
|
|
|
Breddam
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
|
Sendt: 28-Januar-2007 kl. 18:20 |
MichaelS skrev:
Der er kun en ting at sige: Tjek ud før du køber!
/MichaelS
PS Sidst på ugen kommer jeg nok med en'gyser' historie om et indkøb (heldigvis kun småpenge) i Tyskland. |
Jeps, DET kan jeg sekundere. Jeg købte ikke det billigste sted, men jeg valgte det sted, som havde de bedste anmeldelser. vh s
|
|
|
kim.t
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
|
Sendt: 29-Januar-2007 kl. 08:41 |
Jeg har købt min Sony HX710 HDD optager i Tyskland. Jeg har haft problemer med at den ikke ville lave Kvik overførsler mere og blev af Sony DK henvist til elektronik-centret hvor jeg selv afleverede maskinen. I sidste uge var der så problemer igen - den blev afleveret (selvom maskinen er 1½ år gammel og europa-garantien ikke burde dække mere) og repareret på garanti.
|
|
khansen
Guld medlem
|
Sendt: 29-Januar-2007 kl. 11:02 |
super "kim. T" - det lyder jo til at Sony yder garanti i dk selvom produktet er købt i DK
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
|
Sendt: 29-Januar-2007 kl. 11:31 |
kim.t skrev:
Jeg har købt min Sony HX710 HDD optager i Tyskland. Jeg har haft problemer med at den ikke ville lave Kvik overførsler mere og blev af Sony DK henvist til elektronik-centret hvor jeg selv afleverede maskinen. I sidste uge var der så problemer igen - den blev afleveret (selvom maskinen er 1½ år gammel og europa-garantien ikke burde dække mere) og repareret på garanti. |
Hvis det er samme fejl, så er der faktisk reklamationsret på den første fejlrettelse.
Så hvis de har repareret den efter f.eks. ½ år på garanti, og fejlen kommer tilbage igen et år senere, så skal de reparere den uden omkostninger for dig. Dog kun hvis det er præcis samme fejl (og årsag).
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
khansen
Guld medlem
|
Sendt: 29-Januar-2007 kl. 11:48 |
Det er nok derfor de har rep. det igen efter 1 års fristen er udløbet.
Har netop fåret svar fra sony dk - de dækker i et år men man skal bare selv indlevere til et af deres værksteder - se evt. link:
http://www.sony.dk/view/ShowArticle.action?article=107641472 7455&site=odw_da_DK
|
|
kim.t
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
|
Sendt: 29-Januar-2007 kl. 12:03 |
Lars skrev:
kim.t skrev:
Jeg har købt min Sony HX710 HDD optager i Tyskland. Jeg har haft problemer med at den ikke ville lave Kvik overførsler mere og blev af Sony DK henvist til elektronik-centret hvor jeg selv afleverede maskinen. I sidste uge var der så problemer igen - den blev afleveret (selvom maskinen er 1½ år gammel og europa-garantien ikke burde dække mere) og repareret på garanti. |
Hvis det er samme fejl, så er der faktisk reklamationsret på den første fejlrettelse.
Så hvis de har repareret den efter f.eks. ½ år på garanti, og fejlen kommer tilbage igen et år senere, så skal de reparere den uden omkostninger for dig. Dog kun hvis det er præcis samme fejl (og årsag).
/Lars
|
På fakturaen står der at der er kun 3 måneders reklamationsret.
|
|