recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Garmin vs. Navigon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGarmin vs. Navigon

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Garmin vs. Navigon
    Sendt: 13-Februar-2007 kl. 10:59
Jeg har i mange år haft en Ipaq 5550 med Tomtom, men søger nu en mere optimal navigationsløsning.

Jeg vil gerne have det bedste på markedet, og mener derfor valget er nede på Garmin nüvi 660 og Navigon TS 7000Te.

Jeg har læst en masse på nettet, uden at blive ret meget klogere, men så kan man jo altide søge hjælp herinde

Jeg har læst at Garmin er en fantastisk maskine, men at kortmaterialer er knap så godt.. (Svarer måske lidt til at have en smartphone der kan alt, undtaget god lyd under telefonsamtaler)....

Til gengæld har jeg læst en masse godt om Navigon, men den kender jeg bare ikke så meget til, da man altid hører om Garmin eller Tomtom...

Kan nogen af jer bidrage med erfaringer om brugen af disse 2 samt måske gøre mig klart hvilke væsentlige forskelle der er i features??

Håber at I kan hjælpe - på forhånd tak.
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 11:08

Jeg har en Navigon 3002 og er rigtig godt tilfreds med den.

Da min svigerfar, der ikke er en ørn til teknik, skulle have en GPS anbefalede jeg den til ham, og han er også godt tilfreds.

Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 11:12

Prøv at læse lidt på denne danske side, om navigon: navigon-user.com

Har selv en billig Transonic maskine med det forrige Navigon5 software, og det fungerer bare 100%. Og det nye er bare så meget lækrere.

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 11:14
Siden kan varmt anbefales.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 11:19
Jeg har registreret mig både som medlem på Navigon-user.com og Garmin-user.com og læst en masse indlæg derinde. 

Jeg er dog ikke blevet meget klogere, da begge forums selvfølgelig hver især mener at de har det bedste system.  Derfor er jeg interesseret i de negative sider ved deres navigation.

Det kan godt være at jeg gør for meget ud af det og istedet bare skal gå ud og vælge en i en butik, da de sikkert er stort set ens??

Redigeret af Keldjensen - 13-Februar-2007 kl. 11:31
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 11:53

Oprindeligt skrevet af Keldjensen Keldjensen skrev:

Jeg har læst at Garmin er en fantastisk maskine, men at kortmaterialer er knap så godt.. (Svarer måske lidt til at have en smartphone der kan alt, undtaget god lyd under telefonsamtaler)....

Det er præcis det modsatte jeg har hørt. At Garmin netop har BEDRE kortmateriale end mange andre. Desuden vandt Garmin for nyligt en test rundt i Århus i DR Rabatten (den kom tættest på den eksakte adresse).

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 12:01
Det lyder lidt underligt, for det er noget af det eneste Garmins bruger i deres forum er utilfredse med...  Eller mere præcist er der mange af de nye veje osv. der ikke er med. F.eks. motorveje der har været der i mere end 6 mdr. før kortene blev frigivet.

Men jeg ved jo kun hvad jeg læser.

Jeg syntes Garmin 660 er rigtig fed, især da den kan lade håndfri telefon, men jeg er vant til at kunne se køre afstand, hastighed osv. på skærmen og så vidt jeg kan forstå er dette ikke muligt?

Det kan man på Navigon, men den har desværre ikke funktionen med håndfri telefon..

Redigeret af Keldjensen - 13-Februar-2007 kl. 12:06
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 12:26

Det lyder lidt underligt, for det er noget af det eneste Garmins bruger i deres forum er utilfredse med... 

Men jeg ved jo kun hvad jeg læser.

Jeg syntes Garmin 660 er rigtig fed, især da den kan lade håndfri telefon, men jeg er vant til at kunne se køre afstand, hastighed osv. på skærmen og så vidt jeg kan forstå er dette ikke muligt?

Det kan man på Navigon, men den har desværre ikke funktionen med håndfri telefon..

Det korte af det lange er nok at ingen kortmateriale er perfekt....langtfra endda.

Forstår hvad du mener mht skærmvisning. Syntes det var et tilbageskridt at gå til Garmin (jeg har en nuvi 360) fra Tomtom 5. Jeg har dog vænnet mig til det og man har alle info på en anden skærm, hvor kortet så bare ikke er synligt.

Mht håndfri, vil jeg klart anbefale at man investerer i en ekstern mikrofon til Garmin nuvi, da den interne ikke virker for godt. Selv i min ret støjsvage bil har andre svært ved at høre mig med mindre jeg næsten råber. Med ekstern mikrofon virker det fint. BT forbindelsen til mobilen er kanon

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 12:35

Ifølge MOBILS test af Navigon TS 6000 er det en "vinder" og "hurtigste GPS til dato", -de gir den 92 ud af 100 points.Som alternativ skriver de : " . . vil du ha noget der ser smartere ud,skal du smide mindst 2000 kr efter eksempelvis en Garmin . ." I konklusionen skriver de,at man ganske enkelt ikke finder et bedre system !  (vejl pris under test m kort til 37 lande - 3299 dkr) 

Og så er det jo altså 7000´en du har kig på ! KØB

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 12:39
Det er måske også lidt noget fims at købe den ene frem for den anden fordi der er håndfri i, så vil det sikkert være smartere at købe en bluetooth øresnegl..

Hvordan er Garmin i forhold til køretidsberegninger??
I min gamle Tomtom kunne man indtaste den hsatighed, som man forventer at køre på de forskellige slags veje, men så har jeg siden fået et par op(ned)graderinger, hvor den funktion er væk og det istedet er lagt ind som standard og nu er tidsberegningerne helt galt...
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 12:41
Tak for det Lennon - har du et link til  den test??
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 13:19

Hvordan er Garmin i forhold til køretidsberegninger??
I min gamle Tomtom kunne man indtaste den hsatighed, som man forventer at køre på de forskellige slags veje, men så har jeg siden fået et par op(ned)graderinger, hvor den funktion er væk og det istedet er lagt ind som standard og nu er tidsberegningerne helt galt...

Jep det blev fjernet fra Tomtom 3 til TomTom 5

Og nej. Det kan man heller ikke justere på Garmin. Men den er nu ret præcis synes jeg. På TomTom 5 kunne man køre ruten langt hurtigere end den selv foreslog. Og vel at mærke uden at være på kant med færdselsloven.

Redigeret af Bimsen - 13-Februar-2007 kl. 13:20
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu