Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ALCH
Bruger
Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
|
Emne: High speed copy Sendt: 07-November-2004 kl. 18:25 |
Hej jeg har lige overspillet 2 afsnit af "Krøniken" til harddisken og ville så kopiere dem over på 1 DVD. Sagde add til begge asfsnit og confirm. Men fik så den besked at dette kunne ikke highspeed kopieres? De varer under 2 timer samlet og er optaget i SP mode.
Hvad er det lige jeg gør galt her. Har brugt highspeed copy på næsten alle film før. Det er en Pioneer 520H.
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 07-November-2004 kl. 18:44 |
Hej Alch
Siger den noget om hvorfor ?
Et bud kunne være, at Krøniken har blandet 4:3 og 16:9 widescreen flag. Jeg mener at Krøniken først skifter fra 4:3 til 16:9 efter det indledende resumé.
Hvis det er problemet, så skal du enten:
- Slå Frame Accurate fra inde i setup, og leve med at resultatet på DVD vil blive delt over i separate clip for hvergang formatet skifter imellem almindelig 4:3 format og 16:9 widescreen.
- Kopiere til DVD i real time (ingen highspeed)
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
ALCH
Bruger
|
Sendt: 07-November-2004 kl. 18:50 |
Nej den siger ikke hvorfor. Kan godt være disse flag, de må så være med på min video optagelse. Jeg kopierer nok i real time (det tager bare så lang tid :( ).
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 07-November-2004 kl. 19:35 |
Hej Alch
ALCH skrev:
Nej den siger ikke hvorfor. Kan godt være disse flag, de må så være med på min video optagelse. Jeg kopierer nok i real time (det tager bare så lang tid :( ). |
Ja, flagene optages med på videomaskiner.
De flag kan godt drille ind imellem. Pioneer er nærmest ene om at understøtte dem, men er begrænset af at DVD-R formatet er mere begrænset på det område.
/Lars
|
|
 |
ALCH
Bruger
|
Sendt: 07-November-2004 kl. 21:56 |
Lige et tillægs spørgsmål. Den playlist man laver inden kopieringen, hvordan clearer man den uden at slette filmen. Hvis man nu er kommet til at vælge noget forkert? Syntes ikke jeg kan finde det i manuelen. Lige nu har jeg de 2 afsnit af Krøniken i kopieringslisten, men ville godt have slettet dem uden at slette optagelsen. Så kunne jeg kopiere dem senere og noget andet nu. Kan ikke rigtig få det til at virke.
|
 |
papabear
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2004
Point: 181
|
Sendt: 07-November-2004 kl. 22:07 |
ALCH skrev:
Lige et tillægs spørgsmål. Den playlist man laver inden
kopieringen, hvordan clearer man den uden at slette filmen. Hvis man nu
er kommet til at vælge noget forkert? Syntes ikke jeg kan finde det i
manuelen. Lige nu har jeg de 2 afsnit af Krøniken i kopieringslisten,
men ville godt have slettet dem uden at slette optagelsen. Så kunne jeg
kopiere dem senere og noget andet nu. Kan ikke rigtig få det til at
virke. |
"Erase" eller "Erase all" i menuen for kopiering sletter kun fra listen - ikke fra harddisken, så det er det du bruger...
|
by PapaBear
(- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??)
|
 |
ALCH
Bruger
|
Sendt: 07-November-2004 kl. 22:09 |
Okay tak, jeg var bange for at det slettede filmen.
|
 |
panafreak
Bruger
Oprettet: 13-April-2004
Point: 160
|
Sendt: 26-Januar-2005 kl. 20:24 |
Hej med jer,
Jeg har netop fået min 520'er for et par dage siden, jeg har også problemer med high speed copy. Jeg skulle optage 2 afsnit af rejseholdet over på dvd-r i highspeed og kunne kun optage det over hvis frame accurate var slået fra. Ulempen ved dette var at det ikke blev optaget over i 16:9 format, dvs. det gjorde det men det slog kun automatisk til "wide" funktion da jeg afspillede det fra min panasonic afspiller, men hverken min 520'er eller min kiss-afspiller afspillede det i "wide" . Er der nogen der kan give mig en forklaring på det?? Og er det fordi man skal optage det i real-time??
|
 |
Keld
Super bruger
Oprettet: 01-August-2004
Point: 451
|
Sendt: 27-Januar-2005 kl. 01:03 |
Umiddelbart lyder det som om du har optaget i to forskellige hastigheder. Hvis det er tilfældet, er det nemmest at kopiere et afsnit ad gangen.
Keld
|
 |
panafreak
Bruger
Oprettet: 13-April-2004
Point: 160
|
Sendt: 27-Januar-2005 kl. 16:22 |
Hej Keld,
Jeg har ikke optaget det i to forskellige hastigheder begge var optaget i sp og skulle bare kopieres via high speed.
jeg tror jeg vil prøve at kopiere dem i real time og se hvad der sker!
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 27-Januar-2005 kl. 22:43 |
Hej panafreak
panafreak skrev:
Jeg skulle optage 2 afsnit af rejseholdet over på dvd-r i highspeed og kunne kun optage det over hvis frame accurate var slået fra. |
Ja, high speed copy virker kun hvis Frame Accurate er OFF.
panafreak skrev:
Ulempen ved dette var at det ikke blev optaget over i 16:9 format, dvs. det gjorde det men det slog kun automatisk til "wide" funktion da jeg afspillede det fra min panasonic afspiller, men hverken min 520'er eller min kiss-afspiller afspillede det i "wide" . |
Pioneeren vil lave et nyt clip, hvergang formatet skifter. Men selve widescreen flaget kommer med over på DVD'en.
panafreak skrev:
Er der nogen der kan give mig en forklaring på det?? Og er det fordi man skal optage det i real-time?? |
/Lars
|
|
 |
Ronnio
Bruger
Oprettet: 04-December-2004
Point: 83
|
Sendt: 27-Januar-2005 kl. 22:48 |
Lars skrev:
Ja, high speed copy virker kun hvis Frame Accurate er OFF.
|
Nu er jeg forvirret. Frame Accurate er sat til ON hos mig og jeg kopierer med High Speed uden problemer ... Der kan da vist ikke være tale om en generel regel !
Ronnio
|
Ejer af en Pioneer DVR-720 og super tilfreds
|
 |