|
Nyt scart kabel |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
multi19
Bruger Oprettet: 04-November-2005 Status: Offline Point: 64 |
Emne: Nyt scart kabel Sendt: 25-Februar-2007 kl. 03:51 |
Hey. Har lige bestilt et Phillips 32PF9731D, og skal bruge nogle nye scart kabler. Har også en sony 250 gb Hd optager, så skal altså bruge 2 stks. hvad kan i anbefale ? Edit: Har fundet nogle Tech+Link High Quality CR Scart, Bandridge Profigold, hvad skal jeg gå efter ? Håber i kan hjælpe på forhånd tak Mvh Jakob. Redigeret af multi19 - 25-Februar-2007 kl. 05:00 |
|
Ken_T
Guld medlem Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 09:42 |
Du fortryder ikke at købe det kabel du har kig på, Profigold er et rigtigt godt kabel. Når først man har bevæget sig bort fra de helt billige scartkabler bliver det sværere at se forskel mellem de gode kabler, selv om den er der.
Der har været nogle test mellem scartkabler (dansk side) og det kunne måske nok godt svare sig at lige kigge. Ser lige om jeg kan finde den. Ja, her var det. http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=600&zoneid=3 Personlig anser jeg et kabel som det flade profigold du har kigget på som bedre end et rundt, det er lettere at anvende på grund af udformningen. Et flat kabel kan også være under et tæppe, hvis det er et længere træk. Desuden er der mellem lederne større afstand end i et rundt kabel, det giver et renere signal. Et Scart kabel er ret følsomt i forhold til visse andre kabler når der tales om overførsel af signaler mellem lederne. Scart har det med at være tunge og trække i stikket, særlig de gode der er tungere, men det du ser på sidder godt. Og det er godt afskærmet med metalhus. Naturligvis er der også de andre fordele ved et godt kabel, ekstra afskærmning, rigtig impedans, det rigtige kobber (OFC) og mere. Man behøver jo ikke nødvendigvis at købe Profigod, det kunne også være clictronic. Det forhandles af AVconnection.dk og ligner Profigold kabel af udseende og med samme specifikationer, (uden nødvendigvis at være det samme naturligvis) Det ligger i den øvre mellemklasse. Ken_T Redigeret af Ken_T - 25-Februar-2007 kl. 16:50 |
|
jens0804
Super bruger Oprettet: 18-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 393 |
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 14:17 |
Jeg har købt ClickTronic i Malmø, men de sælges også i f.eks T-Hansen. Det er rigtig gode kabler til den pris, også med metalhus, dobbeltskærmede ledere og 24 karat guldbelagte kontakter. 1.5 m koster 179,-
|
|
m.v.h Jens Christensen
Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8 |
|
Sandal
Guld medlem Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 14:47 |
Skal det være scart kabler? Hvis dit udstyr har hdmi stik, vil hdmi kabler være at foretrække, men hvis dette ikke er tilfældet, vil jeg forvente, at der er mulighed for at benytte komponent kabler, som skulle være lidt bedre end scart kabler. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
T-Damgård
Ny bruger Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 16:41 |
Hej Multi
Tech+Link kablet som du nævner har ihvertfald i denne test fået en udemærket anmelselse: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=600&zoneid=3 |
|
Ken_T
Guld medlem Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 16:56 |
Men Scart har jo en begrænsning når man tilslutter HD recordere for eksempel. Man skal ikke bruge scart hvis man kan anvende HDMI, eller måske bare komponent. Scart kan ikke overføre HD.
|
|
multi19
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 18:42 |
Der er ikke hdmi på min hd optager, hva skal jeg så ha hvis jeg skal ha komponent ? og kan jeg både bruge komponent til at tilslutte hd optager og mit tv til min box (har tv hos Danskbredband) Redigeret af multi19 - 25-Februar-2007 kl. 18:51 |
|
Maggerholm
Guld medlem Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 18:52 |
Nu skriver du både ordet "HD recorder" og at "scart kan ikke overføre HD". Hvis HD dækker over det samme, så må jeg lige vide hvor man køber en HD recorder. Jeg tror du mener HDD recorder, og så kan jeg ikke se hvad problemet er med at bruge scart (når man ikke har HDMI). Jeg tror forskellen på component og rgb via scart er minimal, og så vil jeg foretrække de andre fordele scart giver, såsom smartlink, og formatskifte signaler. Mvh Michael Redigeret af Maggerholm - 25-Februar-2007 kl. 18:52 |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
Sandal
Guld medlem Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 18:53 |
Så skal du have en komponent udgang. Komponent er tre runde stik (rød, blå, grøn), som ligner lydstik. Det bør stå i din manual, om din afspiller har komponentudgang. Du skal være opmærksom på, at komponent kun overfører billedet, altså ikke lyden, så denne skal overføres ved hjælp af et scart til skærmen eller phono til dit anlæg. Her kan du se nogle komponentkabler: |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
multi19
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 19:05 |
Den har vel komponent, den er fra januar 2006, sony RDR-HX910 hedder den vidst, men Maggerholm og Sandal, jeg er sikker på i begge er kompetente men i modsiger jo hinaden, hvad skal jeg ha komponent eller scart ? final judgment
Redigeret af multi19 - 25-Februar-2007 kl. 19:12 |
|
Pokerface
Guld medlem Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 19:24 |
Hej. Undskyld jeg lige blander mig. ... Men jeg er faktisk enig med "Maggerholm" her. Scart + RGB synes jeg faktisk matcher component, og giver desuden nogle fordele som man ikke har via component. Gode Scart-kabler til flotte lave priser fås f.eks. her: |
|
Mvh. Frede.
[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
Sandal
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 19:28 |
RGB gennem scart er udemærkede og Maggerholm har helt ret i at der ikke er den store forskel i forhold til komponent, men der er forskel (vil jeg mene). Min dvd-afspiller har heller ikke hdmi, så derfor har jeg valgt komponent med phono løsningen. Redigeret af Sandal - 25-Februar-2007 kl. 19:29 |
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |