recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3   60gb vs. 20gb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 60gb vs. 20gb

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 60gb vs. 20gb
    Sendt: 27-Februar-2007 kl. 17:42

Hej

Nu varer der ikke længe før Ps3 lander i dk. Noget vi er mange der afventer med spænding.

I første omgang er det kun den store model med 60gb harddisk, der kan købes. Senere kommer formentlig 20gb udgaven og sikkert til en billigere penge.

Jeg går så og tænker på om det mon er nødvendigt med 60gb? Skulle man hellere vente på 20gb udgaven? Hvad mener I?

xbox360 klarer sig tilsyneladende fint med 20gb.

I øvrigt planlægger jeg udelukkende at bruges ps3 til spillekonsol. Altså ikke noget med musik og billeder gemt på den...

Bechman

Til top
Bolt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 17:45
Xboxen klarer sig lige akkurat med 20gb. Ligeså snart du begynder at synes det er sjovt at hente demoer, småspil, trailere, film, musik og hvad de nye konsoller åbner mulighed for, vil du være glad for de 60gb.
Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 17:50

Men mere vil også have mere :)

Jeg klarer mig egentligt fint med 20 GB på min 360. I starten ville jeg da gerne have mere plads, men da jeg alligevel sletter eks. demoer, når jeg ikke længere gider spille dem, er det ikke et kæmpe problem.

Kim
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 18:03
Jeg skal selv, forhåbentlig, have en 20GB japaner om en lille måneds tid, hvor en bekendt tager forbi Japan. Sådan en koster 2000,-! (og måske så lidt som 1500,-, hvis 'Yodobashi Camera' stadig sælger dem til 30k yen) Til den pris kan jeg sagtens klare mig uden Wi-Fi og kortlæsere. Jeg skal bare have en Blu-Ray afspiller så billigt som muligt.

Harddisken kan man jo i øvrigt selv skifte, men en Blu-Ray afspiller klarer sig nok med 20 gigabyte
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 18:14

køber du i Japan skal du så vidt jeg ved ændre strømstikket og du får heller ingen garanti (med mindre du sender til Japan).

Jeg har nu forudbestilt en 60gb. Jeg er overbevist om at den nok skal blive alle pengene værd. Folk brokkede sig også da ps2 i sin tid kom og se, hvilken kæmpe succes den blev.

 

 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 18:17
Ja, jeg ved godt, at strømstikket skal ændres, og mht. garanti tager jeg bare chancen. En besparelse på 3000,- i forhold til at købe en dansk konsol er, for mig, risikoen værd.
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 18:30

Det gode er at du formentlig kan spille flere af de gamle spil, hvilket den europæiske model jf. Sony ikke bliver muligt i samme grad med den danske version.

Hvad værre er, at du ikke vil kunne afspille europæiske dvd og blurayfilm, da vi i Europa kører med kode 2 (husker ikke om Japan har kode 0 eller 1).

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 18:40
Jeg spiller hovedsageligt importspil på PS2, så jeg beholder skam min, i øvrigt nyligt indkøbte, chippede PSTwo fremme.

Og det er lige præcis min intention, ikke at kunne se Region 2 Blu-Ray film. Eller rettere sagt, jeg vil kunne importere fra USA og Japan. Til det skal jeg bruge en Region A/1 afspiller, som man altså får ved at købe en amerikaner eller en japaner.

Tro mig, jeg har altså styr på det her
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 18:43

det lyder det til. Jamen bare man er klar over konsekvenserne, så er det jo godt :-)

Selv holder jeg mig at købe i dk og så spille ORIGINALE spil

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 19:18
Ja, originale spil er skam også det eneste jeg spiller... Årsagen til at jeg spiller importspil er, at jeg ikke kan få alle de spil jeg vil have her i landet, og hvis de kommer, så er det ofte meget lang tid efter. F.eks. Final Fantasy XII. Og så er konverteringerne jo i øvrigt oftest elendige, selvom de dog er blevet bedre til at inkludere 60Hz modes.

Redigeret af Naiera - 27-Februar-2007 kl. 19:19
Til top
hedy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 15:28

På xbox 360 er 20 Gb nok. Hvis man vil, kan man tilslutte en større disk på USB porten og derved have mere plads at boltre sig på. 

Og mon ikke det også er - eller bliver muligt på PS3'en. Har ikke læst så meget om den.



Redigeret af hedy - 28-Februar-2007 kl. 15:28
Til top
Krisgebis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 20:00
Jeg ved ikke om man kan tilslutte en ekstern harddisk via usb på ps3'en (men mon ikke?). Men man kan ihvertfald skifte harddisken i den ud med en større (eller mindre) 2,5" harddisk uden at bryde garantien.

Lækker feature.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu